Grattis Anna och Micke! :D
Stort stort grattis till Mikael Axelsson och Anna Andersdotter (Nemosos uppf.) Deras siameshane SE*Sunna Souls Shivas Magic Moment, eller STEVE som han kallas av alla, blev Best in Show i söndags på en WCF-utställning i Tyskland!!! Vi snackar alltså Best of the Best! Så otroligt roligt! 
Grattis!
/Elisa

Grattis
härligt, grattis=)

Grattis!!
Jag är en mycket stolt uppfödare till denna stiliga hane
syster Sookie och mamma Micha hälsar grattis!
Grattis!!
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se
GRATTIS 
Jättegrattis! 
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Oj! Stort grattis, Steve! 💐
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
GRATTIS! Han är fantastisk, det har jag tyckt länge!
Grattis till en superkille!
SE*Wishetens - http://www.wishetens.se
Lägger ut filmen som Micke hade lagt ut på FB. Riktigt rolig fim med coole Steve i slutet och lite i mitten av filmen.
http://www.friesischer-rundfunk.de/Programm/Player.asp?ID=36662
/Elisa

Underbart!!! Farmor hälsar å skickar nospussar till Steve.
Stort GRATTIS

Grattis
Inte dåligt
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Grattis 
Rithwa
Grattis!
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Grattis! Han förtjänar det 
Tack så jättemycket. det var så OTROLIGT häftigt att stå där uppe.
Vi åkte från Enköping i fredags för att ta en liten tripp på nätta 120 mil enkel resa i bil… (tacka högre makter för AC). Platsen var Oldenbug som ligger ca 5 mil från Bremen i Tyskland. Allt detta enbart för att ställa upp i en trevlig utställning som Freesenkatten anordnat.
Började på lördagen som vanligt med vetrinärbedömning och kontroll av alla papper… sen drog det igång. Vi blev visade till våra burar och började direkt med att sätta upp burskynken och ställa iordning åt katterna.
Det var ca 300 katter på lördagen och i katt4 så var det omkring 30 katter. Eftersom det inte brukar gå så bra för Steve här hemma så hade jag inte några större förhoppningar på denna resa utan hoppades mer på att han skulle ta sina cert och kanske gå och bli nom (och det är ju alltid kul att få ta fram sin misse igen så att man får visa upp dom).
När väl lappen kom så visade det sig ialla fall att han blivit nominerad och det tyckte jag va skiiiitkul. Och det är inte som här i sverige att du har lite tid på dig… nej han skulle upp så fort lappen kom. Så ut med katten och fram med honom till dommarna och så var det bedömning om bästa kastrat katt4… som pappas steve tog hem! Vid det här laget så hade jag vuxit minst 1 dm. och strax därefter så blev det tur att ta ut bästa katt4 tottalt… Och döm om min stora förvåning när steve står som vinnare (I fife hade han vid detta tillfälle blivit BIS). 
Och nu var det bara att sätta sig ner och vänta på panelen… jag har stått i panel några gånger med våra husisar och en gång tidigare med steve… men att min lilla steve skulle står där med 6 andra katter i panel och tävla om BoB på en Worldshow det fanns ju inte på denna världskartan. Hur som hälst så åkte han ut mot en KANONFIN blå britt. (Och om någon undrar så var dom 6 st pga att specialerna oxå var med)
På söndagen sedan så var det nästan lika många katter dock var det fler i katt4. Och samma sak hände denna gången. han blev Nom, och bästa kastrat katt4, och bästa katt4 tottalt (fife bis). och så får min lilla pojke gå upp igen och tävla om BoB. och även denna gången så är det 6 katter i panel. Varav den där blåa britten är en av dom, och även en skogis från Sverige som heter "Don Tomasos Elvis" och som numera kan tittulera sig world premier. Återigen så sitter man där med hjärtat i hallsgropen och svettiga händer och tunnelseende (Ja jag var nervös… så in utav bara ……) Och så kommer dommarna fram för en sista koll och dom tittar och vrider och så sammlas dom och ger ifrån sig lapparna. Hon som håller i mikrofonen börjar så smått att precentera alla katterna på scenen och sendan blir det tottalt knäpptyst. och så ber hon så mycket om ursäkt.. för det blir inget långhår som tar hem det det….. och sen blir det inget semilånghår heller….. och då sitter vi där jag och den blåa britten som vann på lördagen.
Och så säger hon "and the winner is…. SUNNA SOULS SHIVAS MAGIC MOMENT!!!" och jag ropade rätt ut och sen grät jag… jag har inte gråtit så mycket på flera flera år. Jag vet inte hur länge jag stod där och kramade steve. Känslan vid detta tillfälle kan jag inte beskriva. jag börjar nästan gråta bara jag tänker på det
Jag och Tomas (som var där med skogisen Elvis blev Mästarnas mästare i ringbedömmningarn) stod efter våra vinster uppe på scenen och blev fotade… då började hela publiken skandera "sweden sweden sweden". Får gåshud bara jag tänker på det.
Lotta du glömde en sak… det var en WCF-worldshow :D
Så den tottala skörden blev:
Lör: Nom, Bä Ka katt4, Bä katt4 tott
Sön: Nom, Bä Ka katt4, Bä Katt4 tott och Best Of Best Sön: ringbedömningar: 1:a kastratringen och 3:a i mästarringen
Och får inte glöma Våran lilla huskatt Findus som gick och ble BIS huskatt båda dagarna :D

#17 Wow! Vilken känsla det måste ha varit!!!
Om du bara visste hur mycket vi önskar att vi fått vara med och hejja och sett det här med våra egna ögon. Helt underbart!
Härligt! 
/Elisa