Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1454 ggr
Lejonhjarta
0

Heeelt sjukt!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14926108.ab

Känns inte som om detta e något för mig iallafall…

Siameshona
0

Men herregud!!! Helt sinnessjukt!!

kalindas
0

Satt precis och diskuterade den på en annan sida. Rynkar på näsan

Allt är visst tillåtet i "konstens" namn.

/Elisa

berthagenn
0

Såg det också. Fyfaen, det är att häda den döde kissen.

Sorgligt att allt kan göras i konstens namn…..Rynkar på näsan

Rokkur
0

Näääää! Fyfan, håller med berthagenn, det är att häda den döda katten. Respektlöst… usch!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

flis
0

Riktigt sjukt! Det vore bättre att han donerade sin kropp till konsten. Men vad gör inte vissa för att få reklam, fy.

kitte
0

Usch vad hemskt! Ja han får ju uppmärksamhet, på grund av att han utnyttjar den stackars döda katten, svagt gjort! Rynkar på näsanStackars idiot!Skrikandes

Emlielki
2

Måste få lägga mig i lite..

1. Katten dog av "naturliga" orsaker (om man nu ska jämföra kemisk avlivning och att bli påkörd) och avlivades alltså inte i syfte att bli ett konstverk. Det kan snarare jämföras med återvinning.

2. Värre saker har gjorts mot avlivande/döda djur. De ser man dock oftas utan ansikte och livs bakgrund.

3. All konsts mening är att väcka känslor, vare sig det är negativa eller positiva.

Jag säger varken att detta är rätt eller fel, men misstänker att konstnären är väl medveten om att konstverket kommer få negativ respons.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

[hakkapelitta]
0

#7 Jag säger som du.

Liljekatten
0

Fy fan! säger jag! Skrikandes

devour
1

Vore hyggligare att säga att det är upprörande att klicka på länken så får man välja själv om man vill titta eller inte?

[lucii]
0

Människor!!! säger jag bara.

SE*EndlessOceans
0

#7 jag föstår vad du säger och jag kan hålla med om det. Men jag blir verkligen väldigt illa berörd av dessa bilder!

Emlielki
5

#12 Och att du blir illaberörd är det nog ingen som tvivlar på.. :) Det är ju helt naturligt.

Men kom ihåg, alla ni, katten levde ett bra liv som katt, och vad som händer med dess skal efter döden bryr sig nog inte katten om. Det är en mänsklig reaktion, så dra inte in att det är att häda katten, värre saker har som sagt gjorts mot djur utan att det skapat denna reaktion från oss "djurvänner"..

Vill ni verkligen få fram en mening så bojkotta allt som har med orvillcopter att göra. Hjälp inte till att uppmärksamma konstverket.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio