Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 814 ggr
FatsCats
0

... tjuvlyssningar och grodor...

Inte bara kattrelaterat, men…
Finns det något roligare än när det hoppar grodor ur munnen på folk?!
Jag hänger ofta på http://www.tjuvlyssnat.se när jag behöver muntras upp, har du missat den sidan så titta in ett varv!
(Sidan innehåller en massa roliga samtal som folk hört på allmänna platser)

Här är ett exempel på en tjuvlyssning därifrån:

Buss Falun - Vika

En tjej ~16 sitter bredvid en flicka ~10, de verkar vara systrar.
Tjej ~10: Vem är du kär i?
Tjej ~16: Ingen…Är du kär i någon?
Tjej ~10: Ja, i han den blonda som sjöng i lördags…
Tjej ~16: Menar du Magnus Carlsson? Men han gillar ju killar!
Tjej ~10: Ja? Det gör ju jag med…

----------------
… en till…

En liten pojke sitter ensam och sover i tunnelbanan och tre rockare ~19, sätter sig brevid honom. Efter ett tag kommer den lille pojkens mamma fram.
Mamman: Det är dags att vakna, vi ska av nästa.
Pojken: Men jag vilar!
Mamman: Men då lämnar vi dig här med de här killarna då…
Pojken (sovandes): Mm…
Mamman: Okej! (Vänder sig mot rockarna.) Det här är Marcus, 3 år, jag hoppas det är okej att han stannar här med er!
Marcus börjar gråta och springer iväg. Ett tag efter går de av, men de tre rockarna sitter fortfarande kvar.
Rockare 1: Det var ju tur att han inte stannade med oss, jag hade liksom inte velat dra runt med honom hela dagen…

---------------
Jag tycker att den är så gullig!

Har du några egna tjuvlyssningar att bjuda på? Eller kanske något du råkat säga själv?

Dela gärna med dig!

PollyBoffin
0

Haha så roligt! Har tyvärr inget att dela med mig av, men hoppas ngn annan har!Skrattande

ossilian
0

Denna historia tjuvlyssnade jag själv till en kväll på 4:ans buss i Sthlm. Vi var flera i bussen som hade tjuvlyssnat och som skrattade högt efteråt=)

Två barnmorskor står och pratar om dagens arbetspass. Den ena berättar då denna historia. En ung kvinna är inne på förlossningen och vid sin sida är hela tiden hennes pojkvän. Han är lite stöddig under förlossningen och säger saker som "bit ihop" och "ta i nu då" till sin födande tjej. När så bebisen ser dagens ljus för första gången i sitt liv, svimmar pojkvännen. När han piggnar till utbrister han: Fan, vad stor den är! Jag trodde dem var stora som typ kattungar när dem föddes.

FatsCats
0

#2 Ha ha!! Man kunde ju önska det i alla fall!!

paivi
0

Som en sjuksköterska kan jag tyvärr inte skratta åt det.

Man skall aldrig, aldrig prata i bussen om vad som har händt på jobbet! Inte ens utan namn. Du kan inte möjligtvis veta om det sitter någon som känner killen!

Canoodles
0

#4 kan hålla med om att de inte borde ha diskuterat detta offentligt men jösses vilken bra historia!!

FatsCats
0

Kan tänka mig att det är många roliga storys som föds på just förlossningsavdelningar men som aldrig lämnar dem på grund av just tystnadsplikten…

En rolig historia som är helt sann, men egentligen inte tjuvlyssnad utan kom till mig via en kvinna som delade med sig i radio är denna:

"Jo, en väninna hade fått ett par gå-stavar i födelsedagspresent och nu när hon just hamnat i pensionsåldern så tyckte hon att det kunde ju vara ett bra sätt att förflytta sig när hon fått några timmar extra varje dag att röra sig med. Hon var helt uppe i varv, gick till alla ställen hon skulle besöka som var på behagligt gångavstånd och sa att hon kände sig piggare och friskare än någonsin! Överallt såg man henne med sina stavar.
Så var det dags att besikta bilen. Tid bokades och samma morgon som det var dags så steg hon upp i god tid för att äta frukost och ta sina stavar…
Ja, ni kan ju gissa själva hur hon kände sig när hon stavar in till receptionen och efter pappershanteringen får frågan var hon har bilen…. 'Eh… jo, den har jag hemma….'
Skrattande Stavarna lär ju inte ha fått underkänt på utsläpp av koldioxid i alla fall!"

ossilian
0

#4 Du har naturligtvis rätt i att tystnadsplikten i detta fall missbrukades eller i alla fall negligerades. Men jag tror att just denna dag fick arbetsetiken ge vika för denna barnmorskas sinne för humor.

ossilian
0

#6 Vilken underbar historia! Denna ska jag lägga på minnet:)

paivi
0

#7 Jo det händer. Men det skall inte hända - skulle du vara lika road om det var din pojkvän de pratade om??

Förvisso, det händer otroligt roliga, renast skrattretande saker på jobbet, men ändå…

ossilian
0

#9 Ja, faktiskt. Men så är jag nog inte så känslig heller. Men jag skulle för den sakens skull aldrig själv bryta en tystnadsplikt.

FatsCats
0

Utan att riskera några brott mot tystnadsplikten…

Jag och några polare satt och spelade TP och en kompis pojkvän fick frågan: "Var bor påven?"
Samtliga satte i halsen när han självsäkert svarar:
"I koranen!"

Woho! Inte ens en stilpoäng för rätt religion!

SacredSouls
0

hahaha herregud for noen bra historier Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Celia
0

Skrattande

FatsCats
0

Från tjuvlyssnat.se Skrattande

Tågen från Varberg till Kungsbacka

Tjej ~25: Och på tisdag ska jag ha uppkörning för att få mitt MC-körkort!
Kvinna ~65: Nää, inte motorcykel! Du vet vad jag tycker om det!
Tjejen: Men mamma, du har aldrig testat! Jag kommer nog att köpa mig en fräck hoj så småningom…
Kvinnan: Jaja…du vet vad jag tycker. Och gå för allt i världen inte med i det där Barbados!

Cred: Anna

Celia
0

Skrattande*asg* Skrattande *får knappt luft* Fot i munnnen

SacredSouls
0

hehe jeg har en selvopplevd jegGenerad Den var pinlig.

Knut (min mann) og vår eldste sønn (da ca 5 år) stod å ventet på bussen.Det var like ved der vi bodde så to av naboene stod ved siden av. Plutselig sier Mathias høyt og tydelig: Pappa,hvorfor knuser du alt vi har i huset Skrattande

Altså vi deler husarbeidet og Knut er den som vasker opp,men han er ikke så flink og det hender han knuser et glass. Men akkurat denne dagen hadde han knust en bolle eller noe lignende som jeg ble litt sur for og det hadde nok Mathias lagt merke til.

Jeg lurer på hva naboene trodde om oss etter detRäcka ut tungan

Mathias kom også med en fin kommentar en gang han og jeg gikk forbi en mann på gata: Å mamma,sjekk den svære nesa til han mannen der Generad

Også har vi Maja som sier hun skal bli oppdretter av katter med to romper..

(hun mener Sphynx,for magen ser jo ut som en rompe når de står på to ben)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Celia
0

Skrattande

Anna77
0

roooolig sida *haha*

Anderssonskan
0

I vårt område så råder det fullt krig angående hund o katt kissning o bajsning, ni vet klassikt grannbråk.

Jag överhör en diskussion mellan dom värsta hundkissarnas mattar.

-Jaaaa viiist är det tråkigt, men lille Bobo menar ju inte att kissa på grannens staket, det blir ju bara såå i bland *sucka*, han menar ju väl i alla fall!

*asg* hur tänker man då, bestämmer hunden där eller?

FatsCats
0

#16 Ha ha! Barn är livsfarliga!

#19 He he he…

Jag hyrde ett rum i V-ås och på tal om kattkisseri… En av dem som bodde på samma gård som jag berättade att hon fått höra något ganska skrattretande.

En dam gick runt huset med sin katt i sele och katten smög in och ut i buskar, gömde sig bakom blommorna i rabatten och såg kort sagt ut att ha ett ganska spännande liv när en gubbe kom ut på sin balkong och ropade åt damen:
"Låter du kattjäveln pissa i rabatten så tänker jag komma hem till dig och pissa i dina blomkrukor!"

Det var ju schysst att varna först i alla fall!
=P