Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 7204 ggr
Canoodles
0

Gurkan har flyttat....

Idag har Gurkan flyttat till sitt nya hem, det var verkligen med blandade känslor jag körde upp honom till Norrköping idag.

Jag är så lycklig över att han får ett helt fantastiskt nytt hem där han är efterlängtad och kommer att bli omhändertagen enligt konstens alla regler men usch vad jag kommer att sakna honom….. Dazy hans bästis saknar honom redan jättemycket.

Juliette-
0

Förstår de måste varit en jobbig dag.. att släppa iväg sin kisse sådär kan inte vara lätt.. fast de sköna är ju du vet han kommer få de kanon och de är ju de viktiga.. fast ändå man saknar dom ju allt för mycket :(
Lilla Dazy då om man ändå kunde förklara.. Lillgumman inte lätt när bästa kompisen försvinner

Canoodles
0

Tycker riktigt synd om Dazy, Gurkan var ju hennes bästa och nästan enda vän här hemma, hon är ranglåg och alldeles för "snäll" och har svårt att hävda sig mot de andra. Jag får ta på tänkarkepsen och försöka komma på något.

Canoodles
0

Nu har jag fått första rapporten från Gurkans nya hem! Nya matte Liza har inte fått sova många minuter i natt, det har kelats avigt och rätt och så fort hon somnade och därmed slutade kela så väckte Gurkan henne med ett besämt mjau rätt i ansiket på henne!!!

Fjonkan
0

Verkar som att Gurkan trivs!Skrattande

Celia
0

Skrattande

Juliette-
0

skönt att killen verkar trivas

Canoodles
0

Han stormtrivs, det är jag och Dazy som tycker det är trist…..Flört

FatsCats
0

Jag är mycket lycklig som får ha Gurkan här hos mig! Inser nu hur tomt det varit utan "karl" i huset sen hans son fick bo kvar hos sin polare och min mamma. Visst, damer i all ära, men finns det något härligare än en herre med pondus?!

Glad Jag lovar, det var inte "snälla vakna" han sa till mig i natt, det var "VAKNA!"

Jag avgudar den katten! Lider med dig och Dazy, Tine, men min egoistiska sida njuuuter. Skrattande

SacredSouls
0

Det høres ut som om han har fått et suupert hjem iallefall.Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Canoodles
0

#8 hoppas att du inte får sova i natt heller !!!Flört

#9 Bara det bästa för Gurkan!!!

Attacks
0

Trivselen for hver enelt katt,bør gå fremfor alt. Så heldig Gurkan er Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

FatsCats
0

#10 He he… Risken är ju ganska stor att din önskan blir verklighet, men jag tänker inte låta Gurkan läsa ditt inlägg och tänker definitivt fortsätta att hoppas på lite sömn. Skönhetssömn är viktigt när man ser ut och känner sig som en uppblåst padda kan jag upplysa om!
Kyss

Canoodles
0

#11  Jag håller med dig, det är bättre att jag sitter och har det trist och Gurkan har det bra än tvärt om!

#12 Puss på dig också, du som är så smärt och smidig!!!!

Attacks
0

Snille deg. Vil at du også skal ha det bra,Du kan jo sikkert få besøke han om savnet blir for stort.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

FatsCats
0

#13 Mmm… Bäst att du är snäll så att du får komma och klappa på honom lite då och då ;)
Nejdå, du är ALLTID välkommen, det vet du!

Canoodles
0

#14 Jag har det ju bra när jag vet att Gurkan har det bra och det har han verkligen och jag kan nog komma och hälsa på när jag vill nästan, jag tycker jättemycket om FatsCats och Gurkan är ju den 3:e katten från mig som flyttar till henne!!

Liljekatten
0

Jag måste bara få gratulera FatsCats till en underbar katt. Jag fick äran att träffa Gurkan för några veckor sedan och jag blev kär direkt! Sååå gooo! Var rädd om honom (annars får han flytta hem till mej Flört)

Canoodles
0

#15 Nu skrev vi om varandra!!! Jag har alltid känt mig riktigt välkommen!!! Och jag lovar att vara snäll!

FatsCats
0

#17 Tack!! Ja, jag looovar att vara rädd om honom! Än så länge så är det ju som sagt bara min sömn som blivit lidande, inget jag brukar gnälla om i vanliga fall, men i mitt höggravida tillstånd så märks det mer än vanligt. Hur som helst så är han värd var vaken minut, är det inte så att vara nyförälskad?! Flört

Canoodles
0

Ska ni slåss om honom?!

FatsCats
0

#20 He he…
Undviker gärna "catfights" men för Gurkan så…..

Canoodles
0

Sällan har väl en katt fått så många erbjudanden om ett nytt hem, men så är han en speciell kille också!!!

Juliette-
0

#22 å jag som inte änns fick träffa pappa kisse Ledsen

FatsCats
0

#23 Du är också mycket välkommen om du har vägarna förbi!

Dörren står alltid öppen för Gurkans fan-club Skrattande

Juliette-
0

#24 de törs jag inte för du har en chokladbebis hemma

FatsCats
0

#25 Ha ha! Nej, det förstår jag förvisso! Nelson är sötare än choklad och risken är nog ganska stor att han slinker ner i fickan när man ska gå. Men då kan jag ju kontra med att du lyckats lägga vantarna på min favorit av Tines bebisar!

Juliette-
0

#26 ja Mojo är helt underbar så fin på alla sätt men min svaghet till choklad ja den är svår att motstå.. Fast Mojo släpper jag aldrig och 2 OSH killar haha nej tack inte i samma ålder *hehe* fast säkrast är jag kommer när chokladen har flyttat Flört fast gurkan skulle väl flytta vidare eller?

Liljekatten
0

#20 Känns inte aktuellt eftersom han redan har flyttat, annars hade jag tagit en fajt Flört

FatsCats
0

#27 Ja, som sagt det kan ju vara en god idé att vänta då!

Ja, tanken var att min lillebror skulle ha Gurkan, lite komiskt då min lillebror i flera år haft smek/ök?-namnet Gurkan, men han bor i Karlstad så det skulle bli en liten mellanlandning hos mig.
Men, ju mer jag pratade med Tine om det så började jag så smått inse att jag skulle få problem att släppa honom vidare. Nu är jag av den bestämda uppfattningen att min lillebror lika gärna kan skaffa sig en kattunge eller två! Gurkan bor bra här! =)

Kan vidare upplysa om att Herr Gurka just nu sitter i fåtöljen bredvid mig och följer det som skrivs med intresse!

Skickar en kram från oss båda!

Juliette-
0

#29 jag har 2 kattungar till salu till din bror eller kanske kan han ta er choklad och en tös av mig.. kanon mina töser kan flytta om en vecka Skrattande

FatsCats
0

#30 =) Jag kan ju höra med honom…

Jaha. Ny rapport från Gurkan!

"Morr mjau fräs" Gurkan har nu utforskat sin nya omgivning och berättat för alla att HAN är kung. Det verkar som att brudarna accepterar det, kattungarna också… Värre är det med valparna… de fårstår ju inte riktigt vad han säger. Fick jag sova en hel natt? Ja, tyvärr! Ledsen Gurkan vill inte alls sova i sängen när det är så spännande ute i resten av lägenheten, men jag hoppas på att det är nyhetens behag. Ja, just det, sen har han dödat en fjädersvans i hela soffan… Ser ut som att det har varit tuppslagsmål här inne! Han är så rar så! Skrattande

Canoodles
0

Härligt att höra att det går bra! Valparna kan jag tänka mig att Gurkan tycker är lite konstiga, han har ju aldrig träffat någon hund, ska bli spännande  när han träffar Jesus första gången!!!

Jag tror nog han kommer tillbaka till sängen, han är ju så kelig så han kan nog inte låta bli!!!

FatsCats
0

=) Ja, det går så bra så! Över all förväntan.

Ja, mötet med Jesus brukar ju alltid bli lite spännande… Dock ganska odramatiskt då kissarna har ganska dålig koll på VAD han är egentligen. =) Glömmer aldrig när Fats fick syn på Jesus huvud första gången… Kodak moment!

Gurkan har i alla fall fattat tycke för paddan, han tycker att hon är såååå söt… Kärleken är dock inte helt besvarad än.

Canoodles
0

Gurkan och tjejer!!!  Det är nog bara en tidsfråga innan hon också har insett vilken trevlig kille han är!

Det är nog som du säger att Jesus är så stor att de inte riktigt fattar. För er andra kanske det är på sin plats att berätta att Jesus är en Grand Danois och inget annat!

Juliette-
0

HAHAHA förlåt men heter din GD Jesus haha.. coolt.. har du GD vappar med?

Celia
0

Herre Jesus så fräckt - en 'kalv' som heter Jesus! Amen Skrattande

FatsCats
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#34 Jadå! Även hon kommer snart att se genom hans manliga attityd och lära sig att älska den charmiga pojken bakom… Hon har ju trots allt fått se honom springa med en rosa ros mellan tänderna ikväll och vem kan motstå en sådan charmör?

Ha ha! Nog bra att du förtydligade vem Jesus är…

#35 Skrattande Jodå, det vet väl alla att Jesus är en GD… eller…?! En stilig pojke på 2 och ett halvt år. Namnet ger blandade reaktioner, men tanken bakom var "stor, god och förlåtande" klart att jycken ska heta Jesus!

Nej, valparna är av rasen Powder Puff. Har två stycken men den ena köpte jag i 18års present till plastsyrran på Gotland, så hon ska snart flytta. Sen har jag en Puff-pojke på ett år också.
… och nej, Puffarna heter inte Allah och Krishna, de heter Jean-Pierre och Bob Hund Flört.

FatsCats
0

#36 He he… Minst sagt en kalv! Ponny brukar jag få höra från barn.

Juliette-
0

Haha ja men Jesus var ju allt lite fräckt..

Vi har 2 GD på kursen jag håller. Dom är både snabba och smidiga men de gör ont när de blir glada hahaha.. men helhärliga hundar är dom Skrattande

Celia
0

#39 - själv har jag breda blåaktiga 'piskrapp' på mina lår allt som oftast (CC har likadana svanar) *aj* Skrattande

Juliette-
0

#40 Haha ja tack och lov har jag ingen sån vovve Skrattande

FatsCats
0

Jo, man får akta sig för svansen! Jesus viftar på hela sig när han blir glad.

CC är ju inga små vovvar de heller! Jag har en mastiff som bor med mitt ex, det är också en rejäl herre (trots att han är liten för att vara mastiff). Han ser lite ut som en CC faktiskt, fast något grövre då…

#39 Vad är det för kurs du håller?

Juliette-
0

#42 jag håller lydnad (valp, grund och tävling) och agility kurser du kan ju gissa vart GD:na är med haha de går tävlingslydnad för mig och2 till instuktörer vi har lite olika grupper… oj vad roligt de är Skrattande

FatsCats
0

#43 Jag förstår att det är roligt! Blir riktigt sugen på att börja igen (själv höll jag i problemlösning och kommunikation för några år sen). Saknar gemenskapen något enormt!

Det kanske är JAG som ska komma på studiebesök hos dig istället! Skrattande

Juliette-
0

#44 Haha ja kanske de Flört du får ta med dig Gurkan bara hehe för han vill jag ju se

Bodde du inte här i stan från början? Eller när Fats köptes?

FatsCats
0

#45 Ja, jag kan ju höra med Gurkan vad han tror om det… Han känner ju till Västerås så det ska väl inte vara några problem att ta ställning till.

Jo, eller, jag bodde i Västerås några månader i höstas, innan jag blev med barn och bestämde mig för att flytta närmre mamma… Kan vara skönt att få lite hjälp med alla djur efter förlossningen. Har just fått veta (kom nyss hem från mödravården) att jag inte kan räkna med att fungera normalt förrän efter ca. 4 veckor efter att barnet är fött!!! Inte klokt! Jag måste ta det lugnt i en månad! Hur gör man?! Jag bara lääääängtar upp på hästryggen igen!

Nåja, så är det att bedriva avel… Tror att jag ska hålla mig till katterna i fortsättningen Skrattande.

PollyBoffin
0

Älskar GD! Jättefina hundar! Det kommer en till mig och missarna imorgon som heter Annie! Det är meningen att kissarna ska bli lite hundvana och då denna GD är kattvan och tydligen det snällaste som någonsin existerat så tyckte vi att hon var bra att börja med, kanske inte storleksmässigt då… Sen kanske det kommer en finsk lapphund till helgen också…Skrattande Jag har planerat in hund längre fram nämligen…

SacredSouls
0

#46  SkrattandeModerskapets gleder.. Jeg tror nok når fødsel er vel overstått og du har så vondt nedentil at du må blåse opp en badering for å sitte så tenker du nok at 4 uker er ganske greit alikevel.Haha,neida det trenger ikke bli såå ille..Flört

FatsCats
0

#47 Ja, de är ju helt underbara! Min uppfödare har tyvärr bytt ras (hade en extrem otur och förlorade en massa hundar hastigt) för det är ju något utav det härligaste som finns att vara i ett hus FULLT av Grandisar! Å när de är valpar…. *mys*

För mig har det gått bra med katter och GD, trots att katterna inte varit hundvana… Mycket bara för att Jesus ligger på sin plats och låter katterna presentera sig i den takt de vill. När Fats var ny så tog det ett tag innan han förstod att benen hörde ihop med huvudet… Blev en smärre chock för honom när detta uppdagades, men han kom över den snart. =) Det kommer nog att gå jättebra!

Har du funderat något på vilken ras det blir för din del då?

#48 Ha ha! Jag tror att du har rätt… Det sista man vill är nog att sätta sig på en häst när inälvorna hotar att trilla rakt genom kroppen… Jag får vara duktig och göra mina knipövningar som jag ska! Det värsta är att för mig är oftast problemet att kroppen säger en sak och huvudet en annan… Ibland har mitt huvud inte förståelse för vad kroppen klarar och inte. Jag får försöka att se det för vad det är; en kort period av mitt liv som snart kommer att vara över. Och tänk! Då har jag en ny liten människa att lära känna! Skrattande Fantastiskt!

PollyBoffin
0

#49 De kommer inte bli hundvana utan kalvvana!Flört Jag tror att det kommer gå bra, men det kommer nog bli lite fräsigt i början!

Jag vill massor med olika hundar, GD är en av dem men boxer ligger nog i topp över önskehunden… Jag är uppväxt med dem och jag älskar deras personlighet! Skulle gärna ha en boxer, en GD, en AmStaff, en Biffis (schäfer/GD), Rodeshian Ridgeback, Shiba Inu, Wizzla… eh, ja…det är några stycken… Jag får bli miljonär, skaffa en herrgård och köpa alla djur jag vill ha och anställa folk som hjälper mig ta hand om dem!Skrattande Skulle gärna lära mig rida också, har alltid älskat hästar men aldrig haft råd…

Juliette-
0

Nej nej ni har ju ingen smak på raser *skratt*

Här hemma bor en Australian Shepherd, 2 kelpie och en bc/kelpie blandning. Drömmen i framtiden är även en flat Skrattande

De skall vara ivriga hundar med mycket fart och arbetslust bra tävlingshundar med mycket motor hehe

Celia
0

#50 - du glömde Cane Corso och Rottweiler Flört En Boerboel hade inte heller varit fel. Bosses pappa tjuvparade en sådan för en tid sedan men jag har inte vågat att besöka valparna… *köpvarning*

Juliette-
0

Men den finaste kolossen är nog ändå bullmastiff Skrattande om man ska ha en pansarvagn.. GD är helt underbara en gul eller tigre mumma.. CC är fina så länge de inte är kuperade de har ju inga öron alls då Fot i munnnen
Boxer är underbara har alltid älskat dom till grannen skaffa en underbara livliga men de växer ju aldrig upp (koncentrationen är inte speciellt hög)
Å RR kolla deras mentala status då blir man mörkrädd å ska man ha Wizzla ska man ju jaga också.. hmm.. haha.. Weimaranier lär du ju gilla då med?

Celia
0

#50 - P.S. glömde: Jag skulle vilja ha en 'Egon' Kyss

Cane Corso är mastiffernas atlet och någon muskligare och större hund hade jag dessvärre inte klarat av, så de av megaformat får stanna som en dröm i mitt huvud. Jag får nöja mig med att pussa på andras Glad

PollyBoffin
0

#53 Precis som matte med andra ord!Skrattande Jag tycker Australian Shepherd och dylika hundar är väldigt fina utseendemässigt, men jag vet mina begränsningar som matte! Skulle inte klara av att aktivera dem och då skulle det bli olyckliga vovvar! Det är väl lite så jag känner för Wizzla också (och Weinermaier eller hur det nu stavas), vackra men som du redan sagt, jakthundar… Tycker jämthundar är fina…och Sibirian Huskey… Men man ska ju inte välja vovve efter utseendet! Tycker Flatte är otroligt fina också, men där har vi återigen aktiveringsproblemet…

#54 Visst är han en älskling! Neapolitansk Mastiff, men jag måste säga att Egon tillhörde de "finare" av denna ras! Jag ska lägga upp fler bilder på honom sen. Det är så synd att han är död…Ledsen

FatsCats
0

#50 He he… du har en poäng där!

Vilket sammanträffande, boxer är just rasen som min uppfödare valt att gå över till. Helt underbara hundar de också!

Ha ha! Det låter som att du är precis lika galen som jag! Jag bodde på landet i 7 år (köpte en 1700-tals gård tillsammans med mitt ex) och hade MASSOR av djur. Jag drev ett omplaceringshem så i perioder var det ganska många 4-bentingar. Största utmaningen var nog när jag på samma gång fick hem 4 vuxna vanvårdade borzoier… Då hade jag händerna fulla! Min veterinär hade ett gäng ungerska vizslor, de är ju så vackra! Hade det inte varit för mitt totala ointresse för jakt så hade jag nog haft en så´n för länge sen!

Ja, ridning är en fantastisk meditationsform! Jag har haft häst i hela mitt liv, nästan, och skulle nog ha väldiga problem att leva utan idag. =) Det är farligt att börja prata om att vilja lära sig rida i min närhet, jag vet inte hur många människor jag lyckats få upp på hästryggen och som sen har fastnat där. Så, akta dig!

Juliette-
0

#56 Haha de är bra du med är lite "idiot" då tycker kanske Tine jag är normal hahaha Flört

PollyBoffin
0

#56 Galen? Vem? Jag? Förstår inte?Oskyldig Åååh, Borzoi…De är också vackra…suck, nu blev jag riktigt hundsjuk! jag som ska he fler missar sen också! Kanske en liten uppfödning…

Jag brukar följa med min kompis till stallet när hon rider och så sitter jag där och tittar på dessa vackra djur och fryser häcken av mig! Tro mig viljan finns men inte pengarna! Har dock planer, när jag är utbildad civilekonom så borde jag ha råd att börja rida!Skrattande

Förlåt Canoodles! Helt utanför ämnet! Hoppas det går bra för er och Gurkan!

Juliette-
0

Alltså förlåt nu är jag ELAK men borzoi är väl bland de fulaste raser som finns jag älskar saluki osv men borzoi?? enormt stor kropp men var är huvudet? Nej jag hittar de inte.. undra om de finns nån hjärna där inne alls *går och gömmer mig nu när ni kommer skälla på mig* ni slipper mig snart skall åka och hålla hundkurser med GD vovvarna (å en jävla massa underbara pudlar och suck massa underbara flat *sjukt kär*)

Canoodles
0

#58 Det gör absolut ingenting!! Det är en jättetrevlig tråd även om den har ändrat lite inriktning!!!

PollyBoffin
0

#59 Haha! Min vännina tycker precis likadant!Skrattande "Ingen hjärna, men ändå stjärna" passar kanske in då.Flört Tycker Saluki är otroligt vackra de med, ytterligare en ras jag glömde nämna förut! Alla kan och måste inte tycka lika och tur är väl det!Skrattande Världen hade varit bra tråkig annars!Flört

Juliette-
0

#61 haha ja den hade ju de och ingen här inne verkar förstå hundar ska vara överösta med energi så man bara kan njuta och träna träna träna på allt och de mesta och de tycker alltid de är skoj hehe.. å nej jag tränar absolut inte jämt mina hundar är lugna inne :P

PollyBoffin
0

#54 Ska se om jag kan smyga in en bild på Egon…

SacredSouls
0

#59 haha for en beskrivelse av en hunderase. Jeg har null peiling på hunder så nå må jeg sjekke ut hvordan en Borzoi ser utSkrattande

hahahaha ja det var en veldig treffende beskrivelse ser jeg nå.

PollyBoffin
0

#64 Menar du bilden på Egon? Han var ingen borzoi, han var en Mastino neapolitano… Lägger upp en bild på en Borzoi här så får du se… Hoppas ingen märker detta…*smyger*

Juliette-
0

#65 du förpestar tråden Penga mun

Celia
0

Egon var underbar men jag får mer hjärteknip av bilden i ditt album Kyss

SacredSouls
0

#65 haha, neida jeg mobbet ikke lille Egon men googlet meg frem til rasen BorzoiSkrattande

PollyBoffin
0

#65 Vem? Jag? Tycker jag håller mig fin-fint till ämnet "Gurkan", för som vi alla vet så ääälskar Borzoier och Egon gurkor…Oskyldig

#67 Du hade älskat honom, han älskade att höra att han var en "duktig vovve". Han brukade låtsas vilja ha ett tuggben bara för att jag alltid krävde att han skulle sitta innan han fick det och så fick han höra att han var en duktig vovve. Han tog emot benet, den obligatoriska klappen, berömmet och viftade på svansspetsen och spottade ut benet. Han var så go! Han gillade gurkor också! Nä, nu ska jag sluta förpesta tråden!Skrattande

Celia
0

Skrattande Bosse äter också gurkor! (stämmer i alla fall bra överens med rubriken) Flört

PollyBoffin
0

# 68 Hihi! Hoppsan! Jag såg det nu! Det är det här med att läsa snabbare än hjärnan hinner registrera! Ooops!Skrattande

FatsCats
0

=) Nu kan ni följa Gurkan på nätet!
Jag har inte hunnit ta så många nya bilder på honom än (finns ett par i Gandhis galleri) men det kommer!

Nåja, kika gärna in hos oss ibland!

http://www.fats-cats.se

Skrattande

Juliette-
0

Kul hemsidan äntligen är ute.. skitsnygg vart den med WOW.. å lilla Nelson suck.. de är en kille i min smak de.. rätt färg med är han..

FatsCats
0

#73 Tack så mycket.

Ja, det är skönt att äntligen ha den ute, kul att finnas på nätet igen, lade ner min senaste hemsida för bra länge sen nu.

Nelson är helt fantastisk! Han är så underbart kelig, får aldrig nog!

Juliette-
0

#74 Gud vad mysigt med en sådann kisse.. Kyss

FatsCats
0

Taget alldeles precis jättenyss…

Gurkan sover barnvakt till barnbarnen.

Glad

Beviset på att han nu är en i familjen!

Canoodles
0

Vilken härlig bild!!!

zeldtrix
0

# 77. Håller med. Urcool bild!

[hakkapelitta]
0

jag sparade bilden som ny skärmsläckare!

jag börjar bli så kattungesjuk att jag tror jag D Ö R snart. pust och stön!

Juliette-
0

Gud vad underbara.. MYS

Canoodles
0

Det är lite svårt att tänka sig att han har varit hanigaste hanen i stan när man ser honom med smågrabbarna!!!

[hakkapelitta]
0

#81 Jag vet! Det är sån otrolig skillnad på kastrater (lekfarbröder och tillika mysproppar) om man tänker tillbaka på de obstinata, stinkande testosteron spännisarna som struttade runt innan Flört

Canoodles
0

Ja, det är lite fascinerande faktiskt. tänk vad lite testosteron kan ställa till med!

[hakkapelitta]
0

# 83 Eller inte ställa till med!! *sneglar mot soffan på en ont anande kille*

husse får ta ett man-to-man snack med honom snart alltså!!

zeldtrix
0

# 84. Var glad så länge han icke är testosteronstinn, när han väl blir det kommer du sakna bebistiden :)!

[hakkapelitta]
0

#85 Men det är inte bara jag som väntar på honom, de är ju två honor till, sen tänkte jag att sagan snart skulle vara snipp/snapp/SLUT ju, och då blir dom som bebisar igen Flört

zeldtrix
0

# 86. Förhoppningsvis blir de som bebisar igen, *håller tummarna hårt för det*

Hoppas sagan blir vacker snart :)

Denna kommentar har tagits bort.
PollyBoffin
0

#76 Vilken riktig mysbild!

#82 Är det så'n stor skillnad på kastrater och ickekastrater? Den enda skillnaden jag märkte på min förra katt var att han slutade attackera mitt ansikte… Fast det är väl olika.Glad

FatsCats
0

Mera mys!

Dagens Gurka:

Kyss

Canoodles
0

Pysgubben!!!

PollyBoffin
0

#90 Du får döpa detta till mystråden! Eller skaffa Mysgurkan en egen tråd!Skrattande  Han verkar vara en riktig toppenkille!

FatsCats
0

Det här ÄR ju mysgurkans tråd Glad… Det började ju med att han flyttade hem till mig, sen vill jag ju visa hur bra han mår här. Inte för att jag känt att någon tvivlat, men lite malligt är det faktiskt att det går så bra när man tar en relativt nykastrerad vuxen hane till ett hem med en massa andra katter i olika åldrar.

Gillar inte alla sanna solskenshistorier med hollywoodslut?!Cool

Canoodles
0

Om du är lite malllig för att det har gått bra så är det inget mot hur GLAD och tacksam jag är för att det har gått så bra!!! Tack så jättemycket för att du öppnade ditt hem för Gurkan! Hade inte kunnat önska mig något bättre.

Canoodles
0

#89 Det är oftast en väldigt skillnad på en fertil och en kastrerad hane, i synnerhet om hanen har fått vara fertil ett tag. Även om de fortfarande ofta är trevliga och goa finns det ibland ett visst drag av tuffhet som du sällan ser hos en hane som är kastrerad tidigt.

yahtzeecats
0

#90 Han ser ut att vara superhärlig och en så vacker kattunge sen!Glad

FatsCats
0

#94 Ja, tänk så bra det blev! Alla nöjda och glada! Tack för de fina orden, det blev lite vått i ögonvrån, jag som inte brukar bli sentimental, får väl skylla på att jag är höggravid Flört.

#96 Tack så mycket! Gurkan är verkligen härlig! Han är ju också farfar till Nelson som han putsar så vackert på bilden. Det härliga psyket verkar ha gått i arv, pappan till Nelson (S*Canoodles Fats Domino) är precis lika underbar och barnen också. Jag har verkligen haft tur!

Canoodles
0

Är det inte dags för en liten uppdatering snart?!

FatsCats
0

Jo, det är verkligen dags!
Jag hade ju velat fota Gurkan när han hade sådant bestyr med att gömma maten, men det verkar nästan som att jag blivit blåst på kamera och pengar, har inget att fota med!
Ledsen
Men det kommer! Så lätt ger jag inte upp!

Någon som har erfarenhet av liknande hundbetéende på sina katter? Gurkan har alltså satt i system att leta i lägenheten efter ett löst tygstycke, sen bär han det i munnen fram till en noga utvald matskål, lägger tyget (senast ett badlakan, gången innan en handduk) över skålen, krafsar in kanterna så nära skålen det går, beskådar sitt väl utförda arbete en stund och går sedan malligt därifrån.
Han vaktar inte skålen från de andra katterna, men är ändå noga med att gömma den…

Hört talats om det??!!

PollyBoffin
0

#99 Haha! Han verkar helt underbar! Vilket roligt beteende! Har aldrig varit med om ngt sådant, du får filma det (när du har en vettig kamera igen) och lägga ut det på din hemsida så vi kan titta på det! Himla synd att man inte kan lägga upp små videosnuttar här…

Go Gurkan!

Man blir verkligen glad av att läsa om honom!Skrattande Vilken kanonkisse!

Canoodles
0

Man måste ju säga att han är kreativ i alla fall!!!!

Celia
0

#99 - *undrar om han är släkt med Charmina…?*

Juliette-
0

Hahaha jag har en skogis som gör så här hemma.. hon tar dock allt hon finner behöver inte vara tyg.. sen kraffsar hon länge och väl men absolut inget vaktande här heller..

Alla hennes barn lärde sig de hela med fast de lärde sig mest kraffsa.. hon var så söta när de stor där bredvid mamma och titta och såg så söta ut typ som "gör jag rätt nu" Skrattande

FatsCats
0

#100 He he… Ja, jag får göra det!
Jag lovar att han ser det som ett viktigt projekt för han går verkligen in för det!

#102 & #103 Phew! Då kan vi börja känna oss "normala" igen då?

FatsCats
0

#102 Jag kollade och ja, han ÄR släkt med Charmina!
Vi får skylla på EC Dapper-Dillons Daim (Charminas farfarsfar och Gurkans mormorsfar).

Celia
0

#105 - jag misstänkte det, det ska nog en och samma gen till för sådana konstigheter ;) Vi har en hög med andra som inte, och aldrig, har gjort så där :)

Juliette-
0

vad ska jag skylla på..hmm.. att matte har stökigt så de alltid finns nått att kraffsa över hmm eller att jag har för många hundar och hon tror hon är en sån.. eller hmm.. ja för samma släkt som era hoppas jag inte hon har hehe..

FatsCats
0

#106 Du ser! Men det var ju tur att vi fann källan till galenskapen! =)

#107 He he… Titta på stamtavlan en gång till, vi kanske får mynta ett nytt talesätt… "det bor en liten siames i oss alla" eller "knäpp, knäppare, siames" =)

Juliette-
0

#108 haha ja men min hona är ju en skogkatt hmm.. jag hoppas de inte finns siames i henne i så fall föder jag upp blandraskatter ju hehe

FatsCats
0

#109 Jag förstod att det var en skogis, men som sagt, man kan aldrig så noga veta!
Det kanske är som i hästvärlden, mina kompisar snackade skit om mina araber tills jag visade dem papper på att det minsann fanns araber i deras halvblods stamtavlor också.
Säker på att det inte finns siameser i skogkatterna? Flört

Juliette-
0

hahaha jag vill nog inte änns leta hehe.. kanske hittar nått skrämmande.. skulle dock förvåna mig mycket speciellt då SIA är en maskad ras vilken skogisar inte får eller är.. då borde de ju dyka upp ibland bland de gamla linjerna.. så hehe jag tror Opal bara är udda ändå

Celia
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.