Växter i kattgård??
Jag har en kattgård till mina katter. Skulle vilja plantera lite växter i den. Men vet inte riktigt vad för växter, buskar som är lämpliga och inte giftiga. Ett stort träd har vi redan i den som vi har grävt ned. Har även lite stenar. Men skulle vilja ha ngt mer. Tips?
Jag har haft olika kryddor på katternas balkong, de luktar bara på dom. Men de gillar att gå runt och snuffsa!
Murgröna är det enda jag hört vara giftigt.
Så här har vi det, http://minaorientaler.blogspot.se/ trångt men finns det hjärterum så finns det stjärterum!
#1 måste verkligen berömma dig.. VILKEN FANTASTISKT MYSIG BALKONG!!! den ser så otroligt harmonisk ut! :)
#1 Åh tack vad glad jag blir! Ska visa mer längre fram när det blommar upp, jag har sått en potatis och sallad, physalis, chili och spetspaprika 
#1. Jättefin balkong! Blir riktigt avis. Tittade lite på dina oljemålningar också. Så duktig du är. Målningen av Grazie var verkligen vacker. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Vad kul med en kattgård!
Mina katter har en 20-25 kvm stor rastgård vid vårt sommarhus i Skåne och där växer lite allt möjligt; från rosor, klematis, persikoträd och olivträd till blåregn, lavendel, örter och kryddor och diverse blommor och växter i krukor.
Katterna har varit förvånansvärt ointresserade av att äta på blommorna - till min stora förvåning!
De äter dock mer än gärna av gräset (rastgårdens markyta består delvis av gräsmatta och delvis av stenlagda partier).
Min "strategi" kring val av växter och blommor i rastgården har varit att så länge inte katterna äter på dem så får de vara kvar. Om katterna skulle börja käka på dem så får jag helt enkelt flytta denna växten till någon annan del av trädgården.
Katterna verkar främst gilla att käka gräs, jaga fjärilar, ligga och sola eller sprätta omkring och busa när de är ute i rastgården, så hittills - peppar, peppar! - så är det bara gräsmattan som fått stifta bekantskap med katternas gaddar :-)
Det finns lite bilder från vår rastgård här: http://mijmupix.blogspot.se/2012/03/kattrastgarden-sommaren-2011.html
#1: Vilken fantastisk balkong du och katterna har! 
#5 Åh vad ljuvlig! Det är verkligen min dröm att kunna göra en sån fin till mina små gosefisar.
#8 och #9 Härligt!
I en kattgård skulle jag plantera framförallt flera olika höga gräs att smyga i, och även någon klätterväxt på nätet så det blir lite skugga.
SE*Wishetens - http://www.wishetens.se
Fantastiskt fin kattgård du har Melanie. Kattmynta!

En alldeles underbar rastgård!! Gu så avis man blir!!
#1 Din balkong ser oxå den supermysig ut. Vi som bor i lgh.får ju göra vad vi kan åt våra älsklinger!
Tack #13, ja man gör vad man kan 
vinbärsbuskar ger skugga och svalka och lite spänning och dem borde katterna tåla?
Tack för alla tips:) vinbärsbuskar låter toppenbra, högt gräs och kattmynta…..blir att plantera snart:) kuligt:)
Vilken härlig tråd detta är 
Det är så kul att få kika på andras kattbalkonger och få lite ideer och tips om hur man kan göra det mysigt för både två- och fyrbenta.
Rastgård med tillhörande hus är en dröm så de bilderna får hålla drömmen vid liv ;)
#6 ljuvlig bild, och balkong!
Jag får ta ett besök till sommaren Melanie
Ååå min ena katt skulle älska rastgården!!
#17 tack det värmer, det är verkligen min lilla oas :-)
Ja katterna älskar den:) javisst Lisa du är så välkommen:) ni andra också det bjuds på rose'vin i kattrastgården i sommar;)