Mens vi venter

Spreke, spreke Lizzie! 
Og Josefine som har blitt så stor også 
Blir så spennende dette. Men sånne lurehøner tærer på tålmodigheten 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Luremus kaller vi det på godt norsk
Det er det hun er…
Siden fredag har det vært litt sånn..NÅ skjer det..Nei..NÅ..nei.. Men jeg får se det positive i at ventetiden blir kortere og kortere med Josefine også.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Oj jag sitter här och blir nervös
Kan riktigt känna förlossningspirr i magen 

En sån lite lurifax hon är!!! Vad har du hittat på för nya projekt för att få tiden att gå?
#6 haha, HeidiK fant et fotoprogram til meg så det har jeg holdt på med,holder på med nytt design på hjemmesiden..Men sånn ellers har jeg stort sett brukt helgen til å titte på Lizzie sin mage

Hehe, det er bra man finner noe å gjøre! Gleder meg til å se bilder og layout 
Jeg tror jeg blir sittende å strikke julegaver i samme kurv som katten nesten de siste dagene her
Er så spent på dine vegne Line, så du er nesten nødt til å holde oss oppdatert! Hehe :)

Tänk att man kan ägna timmar åt att titta på en kattmage!!!! Vad är det för fotoprogam? Blev lite nyfiken….. ;-)))

#10 WOW vad läckert!!! Är det ett gratisprogram som man kan hämta hem?
Man kan laste ned en prøve å få lagret 35 bilder eller noe. Men om man er litt umoralsk så finner man det gratis også
Her var den

Ett litet pm med en länk i skulle uppskattas!!!
Det var jo flott tidsfordriv
Kommet noen nå? hehehehe
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
pm er sendt.
haha nei Attacks,ikke skjedd noe som helst enda gitt

#13 - inne på bildredigering.ifokus och foto.ifokus brukar de rekommendera ett program som heter GIMP (gratis och med ung. samma finesser som finns i PS).
Du hittar det via denna länk >>>
Hur går det?! Är så nyfiken och har tänkt så mycket på er i helgen och undrat om det kommit en liten bebbe än…?!
Känner igen det där med att stirra på en tjock kattmage…
Å den blivande mamma katt stirrar tillbaka och undrar om man inte har nåt bättre för sig än att sitta där och glo på hennes mage…!

Kan skvallra om att det inte har hänt något än….
Tänk att en kattmage kan vara så fascinerande!! Sanslöst!!!

Jag håller också tummarna här hemma!
neida.. ingenting. Var såå sikker i natt for hun var så urolig og ville ligge inntil meg hele tiden.. men neida.
Kanskje Josefine har visket henne i øret og de har blitt enige om at det hadde vært SÅ stilig om de fødte på samme dag
Jaja.. vi skal nå til veterinæren i ettermiddag for å sjekke om alt er bra.Jeg er ikke så engstelig for babyen sparker masse.

Tror inte heller att du behöver vara ängslig, hon kniper nog bara!!!
Når er det Vet. timen? Kanskje jeg rekker å høre hvordan det går innen jeg er på jobb?
#22 oppdatering kommer etter jobben
Vi skal dit nå klokka 5.
Jeg kommer ikke hjem før kanskje kl 21
Arme tålmodigheten min.

#10/12 nydelig bilde! Det hender jeg er litt umoralsk
, dersom du kunne tenke deg å dele den informasjonen med meg.
Fikk meg nytt kamera til fødselsdagen min
så nå går jeg bare rundt og smiler. Men trenger å lære meg litt bilderedigering….
Hihi…venter i spenningen her 
Skjedd noe?
Neida..ingenting. Nå er sikkert alle her inne like lei av å vente som jeg er ;)
Alt var fint med babyen. Den er ikke så stor og hjertet slo veldig bra. Han vurderte det sånn at det ikke var noen umiddelbar fare og jeg skulle ringe han i morgen for å komme til en ny ultralyd da. Var alt fortsatt like bra så skulle vi sjekke hver dag frem til Fredag. Var det ikke skjedd noen innen fredag så mente han at vi burde ta keisersnitt. (Eller tidligere om noe forverres såklart)
Men alt virket veldig fint med både babyen og Lizzie.

Varför kejsarsnitt? Man borde väl försöka få igång förlossningen med "medicin" först? Eller har jag fel?
#29 Jeg har aldri opplevd dette før jeg så jeg aner ikke hva som er vanlig. Han nevnte ikke noe som helst om medisiner som kunne sette det igang, men da skal jeg spørre han når vi skal dit i morgen.
Jeg trodde det var slik at ve sprøyter kun kunne gis når fødselen var startet men det f eks ikke var veer eller veldig svake.

Jag vet inte heller, men jag tycker det verkar lite drastiskt att ta kejsarsnitt innan honan ens fått en chans att försöka själv. Både Lizzie och bebisen mår ju bra. Har en känsla av att veterinärer gärna snittar honor lite i onödan för att det är enklast…

Hej
Det finns hormosprutor men enligt min erfarenhet vill man veta att förlossningen har startat innan man ger dem. Man vill också veta att ungen ligger rätt och att honan har börjat öppna sig så att ungen kan komma ut. Man kan vätska upp honan och ge kalktillskott först och hoppas att det ger lite kraft och startar förlossningen och sedan kan man ge hormonsprutor. Vad jag vet finns inga hormonsprutor som startar förlossningen men jag kan ha fel där. Jag har själv haft en hona som var värksvag men var öppen och ungarna låg rätt, med hjälp av hormonsprutor födde hon ut dem naturligt. Vet inte din vanliga veterinär vad det är för hormonsprutor, ring runt och fråga, Kan vara besvärligt att kämpa sig fram till att få rätt sorts hjälp. Ladda upp med modersmjölksersättning till ungen om det blir kejsarsnitt och var tålmodig med honan, hennes hormonomställning kan ta tid efter ett snitt och dessutom har hon ont. Fråga din veterinär om han/hon inte har några trix att ta till innan du snittar.

Honan måste vara helt öppen innan man kan ge Partoxin och kalk. Detta innebär att öppningsvärkarna måste ha blivit avklarade och krystvärkarna har satt in (svaga eller uteblivna värkar). Kejsarsnitt är det som gäller om inga öppningsvärkar inträder. Men jag håller tummarna för att det ska gå bra och att lillen kommer ut inom ett dygn, på egen hand :)

Tycker iallafall att det borde finnas något sådant till katter för oss människor kan man ju sätta igång förlossningar på. Tycker inte om när de skär i katterna….. Så det så!!!!
Nå har han kommet
Jeg er helt utslitt. Hun begynte med åpningsveer i natt men ingenting skjedde. reiste til veterinæren tidlig i dag og han prøvde å sette det i gang med sprøyter men det gikk ikke. Babyen lå på tvers også. Ved to tiden var hjerte slagene såpass dårlige at han syntes det var nødvendig med keisersnitt.
Han er litt slapp men vi har massert og jeg har fått i han et par dråper erstatning. Da svelget han så godt så og han har kviknet veldig til i løpet av den siste timen. Jeg håper det skal gå bra.
Jeg er så sliten at jeg ser dobbelt men veldig lykkelig.
Her er bilde av mor og sønn.

Vad bra att han kom ut till slut :-). Hoppas allt går bra med den lille.

Gratulerer Line!
Han var utrolig søt den lille gutten!
Nå krysser jeg fingrene for fortsettelsen :)

Gratulerer! Så fin han er.

Jättegrattis till bebisen!!!
Gratulere så mye med lillebabyen…

Skönt att det är klart. Gratulerar till lillgutten!
Gratulerer så masse. Han er nyyyyydelig!

Grattis så mycket till den underbara lilla..

#35 Gratulerte så mye,han var jo kjempe nydelig.Godt at alt gikk bra til slutt.

Åh, en liten blå kille. Han är superfin! Grattis!
Grattis!! :-) Vi skickar många pussar och grattis-hälsningar till den lille och till duktiga, duktiga mamma Lizzie!
Tusen takk alle sammen. Han er en skikkelig tøff kar dette her. kravler over mamman sin og vil ha pupp.Noen helt annet nå i kveld og full av liv.
Orker ikke opdatere hjemmeside etc i dag for jeg føler meg som en vrengt klut
Men han veide 80 g og hvis noen lurer på hvem pappan er så er han svensk han også. S *Zeldtrix Snoopy,Osh n 03.
Et til av lykketrollet

Han er nydelig…

#34 - det är samma på oss människor. Är vi inte öppna 10 cm, så snittas man. Jag talar av egen erfarenhet :(

#35 - hellenussele så söt! Stort GRATTIS! Är den blå? Nej nu måste jag läsa alla andra hälsningar här i tråden :)

Jeg syns at Blåbæret er kjempesøt!! 

Han är bara oooootroligt söt. Bra kämpat Line, Knut och Lizzie 
Lille Mowgli, som har forvillet seg inn i den rene siameser jungelen
For et sjarmtroll.
Håper du får sovet litt litt mellom øktene også.
Tusen takk
Jeg sitter bare stum av beundring og titter på den lille. Nå har han ligget og suttet pupp i en time hos Lizzie. Han er full av liv og sutter begjærlig og er så flink.
Hun er ikke helt sikker på denne lille bebisen enda,men vasket han bittelitt isted og godtar at han ligger å sutter.
Ja han er blå Celia. haha det glemte jeg å si.

Åh stort grattis! Hoppas allt går bra med den lille nu. Håller tummar och tassar för "barnbarnet" 

#56 Ja, här också
Han är bara så fin!!! Gläder mig åt att mamma Lizzie trots den omtumlande upplevelsen verkar positiv och rofylld. Klem från oss alla!!

Stort grattis till bebisen!