Siames iFokus

Siames

Etikettifokusinfo
Läst 1080 ggr
Celia
0

Du har fått "mail" :)

Till alla er som är nya eller inte helt har hunnit att sätta er in i hur allt fungerar här. Vänligen fortsätt och läs;

Här på iFokus använder vi oss av ett internt mailsystem och funktionsknapparna för detta, finner du direkt under siameslogotypen uppe i övre vänstra hörnet. Flikarna 'Forum', 'Artiklar' och 'Inkorg'.

När det dyker upp ett litet gult kuvert i fliken 'Inkorg', så har du fått ett meddelande :)

Denna, och övriga funktioner, kan du läsa mer om i "Användarmanualen" + "Så här fungerar iFokus"

Om du ej lyckas finna svar på en fråga, vänligen kontakta Celia

Celia
0

Några frågor om detta eller användningen av andra funktioner här inne? Det tar en "stund" innan man har upptäckt alla möjligheter på egen hand… bara fråga på Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
PollyBoffin
0

Hur svarar men på en bestämd kommentar i inläggen? Alla kommentarer får ju ett nummer t.ex.#1 och då har jag sett att bl.a du har detta nummer först i den egna kommentaren. Skriver man det själv eller finns det en automatfunktion?

[Quellii]
0

#4 - Man skriver det själv ^^

PollyBoffin
0

#5- Aha, så tekniskt var detRäcka ut tungan! Tack!

Celia
0

Skrattande

Canoodles
0

Jag funderade också länge på detta problem, letade förtvivlat efter någon bra knapp!!!

flis
0

#8 Bra att fler än mej är lite otekniska.Skrattande

Celia
0

Ja jag ska erkänna att jag uppmärksammade det lilla gula kuvertet men tänkte inte så långt att jag kunde klicka där. Det undgick mig i flera dagar… Fast nu trycker jag på allt och ser om det händer något Flört

Celia
0

Jag kan berätta att det är jättejättemånga medlemmar som nog inte har fattat detta (eftersom jag kan se om de har läst sina PM eller ej, som jag skickat).

Det kan vara på sin plats att göra er uppmärksamma på det också. När ni har klickat på Inkorg och fått upp era meddelande, så kan ni scrolla ända ner och ser då en liten vanlig text där det står 'Skickat' - om ni klickar på den så öppnas mappen och ni kan se alla PM som ni sänt. Om de är lästa så är kuvertet öppnat, annars fortfarande stängt. Ni kan ta bort dessa meddelande genom att klicka på det lilla röda krysset bredvid.

Det tog flera veckor innan jag hittade 'Skickat'-finessen….

SacredSouls
0

Skrattande Ja det er ikke så lett å forstå funksjonene her inne. Tok meg tid å se at det var en innkorg også.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Celia
0

Nu vet alla i tråden att alla medlemmar har vars en brevlåda, men vet alla att ni har tillgång till:

• ett helt eget fotoalbum där ni kan lägga upp era bilder?
  • kan få er hemsidesadress upplagd på vår länksida
  • har en egen blogg/dagbok

med mera…

Några fler frågor eller konstigheter som ni inte förstår?

Celia
0

Många medlemmar har fortfarande inte förstått att de har en egen inkorg. Töm gärna er brevlåda varje gång ni är inne :)

paivi
0

^ Jo jag har hittat min brevlåda.

Men jag fattar inte hur man lägger till foton så att de syns i inlägget, på skärmen direkt? Länka kan jag dock ;)

Celia
0

#15 - jag har lagt upp en tråd om detta nu :)

HÄR >>>