Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1507 ggr
Anna1978
0

Vad katter väljer att hata?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Världens snällaste, tålmodigaste Ibsen han hatar min Epilator!

Det verkar som epilatorn får alla hans uppdämda aggressioner! Han försöker örfila den så fort han får chansenSkrattande

Vad hatar era katter??

Anna1978
0

Han övervakar vidundret!

[AndreaPirlo92]
0

Min katt är inte speciellt hatiskt mot något, förrutom då hon vilar och jag klappar henne. Fick till en väldigt bra bild på henne just vid det tillfället ;)

Anna1978
0

hehe jag har hört vissa katter kan bli så efter ett tag man gosatSkrattande

[AndreaPirlo92]
0

Ja jag vet inte riktigt vad det är med henne. När hon var kattunge var hon busig och kelig. Nu är hon väldigt sur haha. Den enda som får röra henne är min mamma så jag känner mig lite ivägen för henne Flört

kalindas
0

Smilla är likadan. Glad

Hon är livrädd för dammsugaren. Men sätter jag på hårtorken eller hårtrimmer, kommer hon rusande och ska slå den.

/Elisa

Anna1978
0

#5 skönt att höra! Då ligger det i deras gener Flört

Supinesophie
1

Pysen hatar främmande gubbar.

Idag t.ex. kom två luftvärmepump-installatörer och pysen sprang fram och morrade och fräste och lät som en arg tiger! Jag ursäktade, "han är en vaktkatt" och så fick de ignorera honom bara Skrattande Han lugnade dock ner sig efter en stund.

Som tur är så anfaller han inte folk, han bara "skäller ut" dem :)

Anna1978
0

#7 vad roligt! Han låter som en riktig personlighet :-)

Zakira
0

Vi hade storstädat och husse hade fortfarande en svag doft at klorin på händerna när han skulle klappa Zelda, då blev hon som tokig och bet honom i händerna och slog med tassarna….

[hakkapelitta]
3

Jag hatar också epilatorn så jag förstår din katt till fullo. Det är hans sätt att säga till matte att sluta plåga sig själv förstår du väl Flört

Supinesophie
1

#8 Ja han är en riktig personlighet, med en hög ljudnivå även när han inte försvarar sitt hem. Det som är hans svaghet dock när det gäller vaktandet är att han inte ser det minsta farlig ut haha!

yve2
0

Lilla Kitty hon avskyr dammsugaren, så fort den är på så attackerar hon den och har man glömt någon del från dammsugaren någonstans så kan hon sitta och slå på delen.

It's a cat's world… adjust! :)

Anna1978
0

#9 Oh Klorin! då ska jag undvika det i mitt hemGlad

#10 Lyssna på katten, ja ska tänka på det. En väninna tipsade att mina katter ville nog helst ha mig lurvigSkrattande

#11 åh vad ljuvlig han är!

#12 de är så söta när det bitch slappar på saker Skrattande

SE*EndlessOceans
0

klorin har jag hört att katter gillar och att det kan främja löp, därför tvättar jag alltid mina kattlådor med det.

annars så är det dammsugaren här hemma som ingen av katterna gillar, de springer all världens väg när den kommer fram och börjar låta. det roligaste var en gång när min huskatt skulle undersöka den och råkade slå på den. då var hon snbb kan jag säga!

Anna1978
0

#14  hihi!Glad

Nilla
0

Min älskade Gucci (som har gått ur tiden) tyckte min hårborste var väldigt obehaglig. Vass och skum. Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

piripascal
0

RÄDD FÖR HUNDTÄCKEN OCH JULTOMTEN :) Vår underbart söta, tåliga och snälla lilla hund (Cavalier king Charles spaniel) får ofta stå ut med att vår svarta panter går till "bitchslapattack" med ett par inslag av "nackskinnstuggning" varje gång hon kommer in från promenaden och har overall eller täcke på sig!! Den söta snälla spanieln fräser ifrån lite snällt men det biter inte på pantern som gärna avslutar "förnedringen" med en labb på sötnosens hjässa för att sedan galoppera iväg på nya äventyr. BTW så är han oftast mkt mkt modig MEN jultomten blev han livrädd för,fräste och morrade o reste ragg till den skäggiga figuren :D

Anna1978
0

# 17 SÅ roligt!!Skrattande

Anna1978
0

#16 Härligt!Skrattande