Brun- el blåmaskad? När ser man skillnaden?
En kompis till mej har just fått en kull med maskade kattungar, dock ej siam, och hon undrar när man ser skillnad på om de är brunmaskade eller blåmaskade. Ser man skillnad fort på kroppsfärgen eller ser man skillnaden på masken? Jag har ju brun och choklad här hemma och där såg man ju skillnad fort. Nån som har foto kanske att visa? Hennes kattungar är nog ca två veckor nu. Ska man kunna se vad som är vad då?

Föder upp maine coonisar så vet faktiskt inte, men blå / brun borde man väll snart se skillnad på?
Satt och kollade länge på din bild :P Trodde första det var en fågel istället för en katt! :D

Om man har en av varje så tar man aldrig fel ;)
Nej, men när ser man skillnad på dem? Från första dagen eller? Efter en vecka? Två?
Bianca var jag väldigt osäker på. En period var jag säker på att hon var brun. Nästa stund blå. Det enda man skulle kunna säga är väl att en brunmaskad katt har svartare nos. Men dit är ingen garanti heller.
Bianca blev blåmaskad, gå in och kolla på hennes album.
/Elisa

Ja man ser det så snart lädret på deras nosar har fått färg :)

Vi fick en chokladmaskad i förra kullen och det dröjde länge innan vi kunde se vilken färg det skulle bli, såg nästan lite blå ut tom ett tag. tror att de brunmaskade visar tydligare brun färg i början. Även nosen ska man tydligen se på. Har hittat en bild när vår kille var ca 2,5vecka gammal
MVH Helena
Her er en blåmasket på 15 dager.

(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/