Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1766 ggr
zeldtrix
0

Grattis TetraFelines!

Stort grattis till Mr. Fuglesangs BIS-ungdjur idag! Han hade ju hård konkurrens.

Vill även passa på att säga grattis till att Rosa blev NOM & domarens favorit igår och tacka för att ni ställer henne!

[viciousy]
0

Stort grattis till denna vinnarenGlad

Juliette-
0

Grattis till alla vackra kissar

ossilian
0

Grattis!!! Finns det bild på Fuglesang? Var han där på lördagen?

zeldtrix
0

# 3. Han var inte där på lördagen, det var väl ingen siames som blev NOM-U lördag om jag minns rätt? Vet inte om TetraFelines har bilder.

Grattis till ditt BIS återigen Ossilian! Skulle sagt hej till er men du var inte vid buren när jag kom förbi.

Liljekatten
0

Grattis!!!

none

ossilian
0

#4 Nej, sia-domaren tyckte inte de höll måttet tydligen och ville inte nominera. Trist för dem, men bra för Electra=) På orientalsidan var det en fin kull och jag var helt säker på att nån av dem skulle nomineras.

Vi får heja på nån annan utställning (om jag ger mig in på det här igen…).

Canoodles
0

Jättegrattis!!!

Celia
0

Saknar bilder men ett jättegrattis i alla fall :)

zeldtrix
0

# 6. Jag missade ju tyvärr SIA-bedömningen. Men vet att min favorit S*Annelövs Churaj SIA n 21 blev BIS vuxen i varje fall.

Klart du ska ställa igen, det är kul med fler som visar våra vackra kat IV på utställning!

SacredSouls
0

Gratulerer så masseGlad

Vil veldig gjerne se bilder ja.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

twistnshout
0

Stort grattis!

TetraFelines
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

TUSEN TACK FÖR ALLA GRATTISHÄLSNINGAR! Vi är jätteglada över att det gick så bra för S* Tetra Feline`s Mr Fuglesang på hans första utställning. Han skötte sig galant på utställningen och vi är mycket stolta över lille Laban (som han kallas till vardags). Det är extra kul när en katt från den egna uppfödningen blir BIS. Laban bor med matte Malin och husse Magnus i Lund.

Mor till Laban är CH Marilljos Sweet Tuttifrutti, SIAn och far är CH Koosje van Tuttes Oh Boy, SIA b21. Skickar med en bild på Laban som är tagen idag.

Sov gott!

Mvh Anna och Stig

ossilian
0

Men vad vacker han är!! Förstår att han vann. Grattis igen!

kalindas
0

Grattis!

/Elisa

Biames
0

6#Att det inte var någon SIA som blev nom i lördagas var inte pga att de inte höll måtten som det skrevs här tidigare. Det var nämligen så att jackpotts hade en jätte söt liten brunmaskad hona ( tror jag att det var) domaren tycket att den var väldigt lovande men ville att den skulle växa till sig då den var lite liten, och den andra siamesen ansåg att hon inte var så pass typad som hon ville ha dem och pga av detta vill hon inte nom någon av dem vet detta för att den katt som hon inte ansåg var riktigt typad är nämligen min lilla padda som övrigt faktiskt fick en bra bedömninga av domaren. En sista sak jag bara vill säga, om ni inte vet något med all säkerhet så ge f*n i att tro så himla mycket och skriv om detta här då det är sådant som gör att folk slutar att titta in på forumen då de bara hittar en massa skit om deras katter eller liknande.

Biames- Stolt ägare till siamesen som INTE blev nom i lördags då hon var extermt typad

(Förlåt Cecilia om jag har skrivit något som jag inte får lov men jag blir så himla arg när människor yttrar sig om saker som det inte har koll på)

ossilian
0

#15 Förlåt, det var verkligen inte min mening att såra någon. Jag trodde det bara var en katt, Jackpotts, och hon sa själv till mig att domaren sagt att hon var för liten (läs inte höll måttet), precis som du skrev. Men jag förstår när jag läser om mitt inlägg nu att du tar illa upp. Men det var som sagt inte min mening och definitivt inte personligt. Du har rätt i att jag borde ha varit helt säker på min sak innan jag yttrade nåt sånt. Jag är bara en dum novis och förstår nog inte hur känsligt det kan vara. Återigen, hoppas du förlåter mig för min klumpighet.

Canoodles
0

Domaren har tydligen valt att inte nominera någon av de 2 siameserna, tydligen av olika anledningar. En domare kan välja att göra på detta sätt om de anser att katten av någon anledning inte bör vara med i panelen. Det kan vara typen, dålig kondition, katten kanske är väldigt rädd, det kan vara många olika orsaker.

Ossilian kanske uttryckte sig lite burdust men alla har vi väl rätt att uttycka oss lite klantigt ibland.

[hakkapelitta]
0

Nästa gång kan det vara ombytta roller, det vissa domare ogillar kan en annan älska ;)

Med utställningar gäller det att aldrig ta något för givet och inte ha för höga förväntningar, då blir man oftast nöjd med resultaten hur det än går.

aijmer
0

Grattis, vilken snygging du har Skrattande

Celia
0

#15 - helt ok att bli lite arg ibland och helt ok att använda lite fel ord ibland, jag ser detta som en miss som kunde feltolkas. Så länge det inte blåser upp heta stormar med smutskastning som följd. Jag tycker att ni löste 'problemet' på vuxennivå men ni borde inte nämnt utställda katter vid stamnamn. Sånt kan också ta eld om berörda ser det…

Men obs - läs alltid igenom vad ni har skrivet, ändra om det kan tolkas fel etc. Stavfel/slarvfel hittas oftast vid en ordentlig genomläsning. Detta är också viktigt då jag och medarbetarna har kommit fram till att hela trådar (utan smutskastning) INTE kommer att tas bort i framtiden om huvudskribenten önskar så. Det gäller alltså att inte ångra sig när en hel tråd är fylld av goda tips och råd (ett par trådar har tidigare tagits bort efter önskan av de som startade dem - det är alltså inte så enkelt längre).

Mvh, Cecilia

Biames
0

Allt är förlåtet och glömt nu. Brusade upp lite mycket kanske men är så trött på allt skitsnack om katter och deras uppfödare. Jag såg att jag hade skrivit att min katt inte blev nominerad för att hon var extremt typad och detta stämmer inte, hon är nämligen INTE extremt typad och domaren ville ha typade katter vad jag förstod. Nu är det inte så att jag sitter hemma och deppar för detta vi skall ju till SW i Örebro om 2 veckor och allt kan ju hända, nu är det inte så att jag tror att min lilla otypade siames padda *skratt* har mycket att komma med men man vet ju aldrig och om inget annat så får hon lite mer utställnings träning och detta är ju inte helt fel för då kanske hon inte är så gammal.

Ha det så bra så länge

Mvh Biames

Celia
0

'Fula ankungar' växer ofta upp till skönheter, medan småstjärnorna som vinner kan tappa det där lilla extra i typen under utvecklingen - så det kan vända ganska snart :) Oftast ser man den största förändringen efter första löpet/kullen, så det är bara att ha tålamod :)

yahtzeecats
0

Är det ingen som har möjlighet dela med sig av mer resultat från SVISS? Vilka blev NOM och BIS t ex?

Anderssonskan
0

Jag tycker att berörda löste det bra!

He he hoppas att m,an inte trampar i klaveret bara själv, men det här med typad o extremt typad och otypas osv osv, kan någon förklara det för en novis som mig som ska på utställningar o fattar ingenting???

ossilian
0

# 20 Jag ska i alla fall tänka på att inte låta så mallig någon mer gång=)) Och inte nämna namn etc.

Samtidigt vill jag be Tetra Felines om ursäkt då denna grattistråd blev lite stulen. Så nu vill jag passa på att igen ge ett stort GRATTIS till dig och vackre Mr Fuglesang!! Och tacka för en bra grannsämja på utställningen.

# 24 Skönt med en till novis! Som du förstår har jag inte något bra svar på din fråga=)

ps. irriterande att radbrytingar inte funkar på min mac.

Celia
0

#25 - fungerar inte SHIFT + enter? Det såg fint ut i PM:et :) Kanske Äpplet+enter är lösningen?

Biames
0

24# Om du vill så kan jag förklara för dig på utställningen i Linköping, det är lättare att förklara om man ser katterna samtidigt. Ska vi göra som förra gången att vi hörs på mobilen när vi kommit till utställningen.

25# Det är klart att du skall berätta när det gått bra för din kisse det är bara roligt att få ta del av andras framgång och nybörjare har vi alla varit och trampat i klaveret har vi allt gjort ( i alla fall jag) ett par gånger, men man lär sig av sina misstag och det är det som är det viktigaste eller hur?

Ha det gott.

Mvh Biames

Anderssonskan
0

Ja det låter som en jättebra idé.

Jag är i väg själv då med, så lite sällskap låter toppen, jag har kvar ditt nummer så jag ringer dig absolut.

Anderssonskan
0

#28 menar ju jag förstås, annars så hade jag ju pratat med mig själv, haha är lite stressad i dag så jag får skylla på det!!!

[hakkapelitta]
0

#29 - fast nu pratar du ju med dig själv? ;)

"#28 menar ju jag förstås, annars så hade jag ju pratat med mig själv, haha är lite stressad i dag så jag får skylla på det!!!"

zeldtrix
0

# 23. Jag delar med mig av det jag har koll på :).

Vi börjar med ungdjur lördag. Ingen siames blev nominerad, där var två. NOM och därmed BIS blev ju katten i denna tråd.

Junior NOM i konkurrens med 4 övriga blev S*Zeldtrix Choco Latte OSH b 03 (som även blev domarens favorit). NOM SIA och sedan BIS: Minglecat's Medea SIA n.

Vuxen hona OSH fanns bara ett fåtal, alla tillhörde Jackpotts och jag tror att Jackpott's Chess OSH n 03 blev NOM. Ingen SIA hona blev NOM så den katten blev därmed BIS hona.

Vuxen hane OSH, två stycken, båda tillhörde Jackpotts, NOM blev FIN*Ginie's Rollercoaster OSH n 24, utslagen i panelen av S*Annelövs Churaj SIA n 21 som blev BIS båda dagarna.

Kastraterna har jag inte koll på, BIS-hane blev Givetvis San-T-Ree Gentle Touch OSH a 24.

I klasserna kull, bästa avelshona och uppfödning ställde enbart S*Jackpott's och de vann dessa klasser.

Söndag

BIS-vuxen hane blev S*Annelövs Churaj SIA n 21.

BIS-ungdjur blev Tetra Felines Mr. Fuglesang SIA n 21.

NOM-J OSH blev S*Zeldtrix Espresso OSH n. BIS-J blev Minglecat's Medea SIA n.

BIS-kastrat hane San-T-Ree Gentle Touch OSH a 24.

Mer har jag inte koll på, någon annan kanske kan fylla i de resultat som saknas?

yahtzeecats
0

#31 Vad roligt - jättetack! Skrattande Och grattis till alla!

zeldtrix
0

# 32. Jag visste några resultat i varje fall Glad. Ja, grattis till alla! Och grattis återigen till dina fina resultat på perserkatten yahtzeecats!

yahtzeecats
0

Och supergrattis till Zeldtrixarna!Glad

zeldtrix
0

Tack yahtzeecats :)! Iofs blev ju våra barnbarn bara nom :), men kul ändå :).

cleo
0

Måste nog rätta dig på några Punkter

Där var 6 fertila honor på Bordet min Chess var

två balineser, en Orientalisk långhår samt tre orientalhonor (varav två av katterna var mina)

S*Jackpott's Chess  blev BIS hona båda dagar och Black Pearl BIV-Total på Lördagen (Vårt ungdjur S*Jackpott's Miss Ebony tog BIV-Total på söndagen)

Hanar var där tre fertila (hos Mikael) på lördagen  varav två kom från oss och en balines. våra två tävlade dock endast på lördagen.

BIS Ungdjur på lördagen blev S*Coral Reef's Electra OSH a som var väl värd vinnare med sin underbara ögonfärg

Bästa senior totalt i konkurans blev EP*S Saddharma Geneviéve SIA h 21. Första utställningen på över fem år och fyller 10 år om några månader, så inte dåligt för en gamling som fick toppkondision & still going strong på sin bedömningssedel.

36 anmälda kat4 varav 2 ABS på Lördagens utställning.

25 anmälda på söndagen varav en ABS

Resultat är kul och än bättre om de är riktiga och trots allt behöver inte domarna nominera. så kännslan av undertoner på att katter vinner i brist på konkurans känns lite trist

Ja det var mitt första inlägg på denna sida som jag blev meddlem på idag. Hoppas på att lära känna er alla.

Må så gott

Häls Cleo S*Jackpott's

Canoodles
0

Trevligt att ha dig här Cleo! Sfinx håller stilen, still going strong!!!

ossilian
0

#36 Roligt att se dig här! Härligt att få träffa dina katter i lördags. Särskilt Nelson, blink blink…

cleo
0

TackarCool  Ja gammel-tanterna håller än både vi och katterna.. he he, fast det kändes i ryggen på måndagenFlört aj aj

Nelson tackar och jag är väldigt glad att jag fick möjlighet att köpa en son till min älskade Mackerel. han fick en toppbedömning och domaren tyckte han var den mest typade av ungdomarna så det är vi glada för. där var många fina katter att beskåda.

Nelsons uppfödare Barbro & Benny Grönberg kom och hälsade på oss på Lördagen, det känns fint att ha så många trevliga människor runt kring sig.

Lena hoff på Hoffens katteri kom även hon ner och  bodde hos mig över utställningen och Angelika från S*Coral reef's tog en annan soffa hos mig. Vi mumsade smörgåstårta och pratade halva natten. På utställningen träffade vi många gamla vänner och skaffade även oss nya vänner så jag vill passa på att tacka alla för en underbar helg

här kommer alla resultatate på våra missar 

S*Jackpott's Poccahontas SIA n BIS Kastrathona båda dagarna

IC S*Jackpott's Platina plexi OSH b Nom båda dagar

S*Jackpott's Chess OSH n 03 BIS båda dagar

S*Jackpott's Chocolate Chip Cookie Nom Söndagen samt bästa avelshona båda dagar

S*Jackpott's Black Pearl OSH n BIV-Total lördag

S*Jackpott's Miss Ebony OSH n BIV-total Söndag + Nom

S*Jackpott's Miss Mahogny OSH b 03 EX1 båda dagar

S*Jackpott's Miss Coconut OSH b EX1 båda dagar

S*Jackpott's Miss Jade EX1 Båda dagar

S*Saddharma Geneviéve Bästa senior-totalt lördagen och bästa senior hona på sön.samt HP båda dagar

FIN* Ginie's Rollercoaster Nom lördag (endast anmäld på lör)

IDP*Zandrino's Nelson OSH a EX1 Båda dagar

Jagar Firestorm OSH ds 25 CAC  fick en bra bedömning och domaren var förvånad över hans fina ögonfärg med tanke på att han är röd.Dundie som vi kallar honom var med endast på lördagen

så trots att en domare höll inne på ett par nomineringar så fick vi fina resutat med 52 p på vår uppfödning på lördagen och 64 på söndagen. Nu får utställningar vänta tills i höst för nu blir det semester för både oss och katterna som inte ställt ut på lite mer än två år.

Nu fick jag skrivkramp Cool så nu kallar soffan igen

klappa alla missar de är det värdefullaste vi har

Häls Cleo S*Jackpott's

ossilian
0

#39 Grattis till alla fina resultat! Den där Dundie-killen var verkligen fascinerande och annorlunda.

Electra hälsar till Nelson…

cleo
0

Nelson hälsar att hon får komma och och hälsa på när de båda växt i sig kläderna. kunde bli läckra små blåbär Cool

CoralReefs
0

Oj…här har jag inte varit inne och läst=)) Vill säga grattis jag också så klart!

Ossilian! vilken kompination! Electra och Nelson=världens finaste blåbär!

yahtzeecats
0

#35 Verkligen mycket bra gjort att bli NOM, det är så hård konkurrens med många fina katter i kategorin, och det verkar det ju verkligen varit i Lund Skrattande

#36 Vad roligt med Genevieve! Minns när du startade med henne, och ville ha råd om funderingar kring import av hane… :-) Har ju rullat på sedan dess Skrattande

cleo
0

# 43 ja det känns nästan som igår och nu är hon snart veteran. jag hoppas att jag får ha henne i många år till.

Hon hade otroligt roligt och man ser att hon älskar att visa upp sig. Lite jack i ena örat,  men det ger bara extra karaktär tycker jag Cool

småttingarna jag hade med mig är hennes barnbarns barnbarns barn.. men jag hoppas på många fler generationer änFlört