Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 671 ggr
Celia
0

Djurpoliser

"Djurpoliser i Sverige? Ja tack!

Vi tycker att det är dags för Sverige att för en gång skull ta efter något bra USA har. Nämligen djurpolisen som gör en enorm insats för djuren. Som det ser ut idag i Sverige tycker inte vi det händer så mycket när det gäller djurskydd. Vi tycker det behövs utbildade kunniga personer som ska ta hand om djurskyddsbrotten. För djurens skull. Vi tror verkligen att fler brott skulle upptäckas och fler djur skulle slippa lida.

Hundar som skulle slippa få sitta i sin egen avföring inlåsta på toaletter och svälta, kor som skulle slippa bli upphängda i sina mular för att dom är bråkiga, katter som skulle slippa bli leksaker åt folk som ska kampa sina hundar på dom, hästar som skulle slippa bli slagna och svälta och djuren skulle helt enkelt få en ljusare framtid!
Håller ni med oss? Skriv på vår namninsamling.":

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Djurzoonen

PollyBoffin
0

Sådärja, ytterligare två namn på listan! Ska få fler att skriva under… Brukar någon , förutom jag titta på Animal Planet (eller discovery mix), på torsdagar kl 20? Då brukar det alltid vara djurpoliser (är RSPCA just nu väntar på att Houston Animal Police ska börja igen) om ni är intresserade!

Celia
0

Jättebra!

Jo jag brukar också titta på RCPCA och liknande. Tidigare så följde jag det varje kväll, men sen började det komma avsnitt som jag redan sett och då tröttnade jag lite. Tittar ibland och tycker att det är kanonbra program. Man kan lära sig mycket också :)

PollyBoffin
0

#2 Jag har bara Discovery Mix så jag kan bara se det 1 gång i veckan!Ledsen Tur är nog det, skulle sitta klistrad där annars! Jag blir galen på de korkade människorna bara! jag menar, hur dum får man bli! "Va, måste jag ge hundvalpen ett större halsband? Växer den?"… Folk!

Celia
0

#3 - ja där får man höra helt otroliga förklaringar till varför det är som det är. Och alla som lever i hus fulla av misskötta djur och en massa skräp, avföring etc. En gång var det flera döda djur i ett hus också. Hur tar de sig ut ur husen när djurpolisen knappt kan ta sig in för allt som ligger ivägen? Jag brukar vara tacksam över att vi tittare slipper känna stanken. Stackars djur Gråter

I en del fall handlar det om människor som behöver vård. De har inte alltid levt på detta vis, någonting tragiskt måste ha hänt och djuren har varit den enda trösten.

Sen alla dessa "Collectors" som blir hemmablinda och inte inser att de lever i misär när de skaffar fler och fler djur. Collectors är jätteglada utåt sett och tror att de kan rädda världen, men djuren lider verkligen när det inte finns tid att sköta om dem, ge dem ordentligt med mat etc. Tragiskt Gråter

Mix har jag dessvärre inte, så det är på AP eller Discovery här.

PollyBoffin
0

Var glad att du har AP och Discovery, mix är något som de flesta som inte har råd att beställa vissa discoverykanaler har… De visar från alla discoverykanaler på den och byter (i regel innan det börjar något spännande på AP) mellan dem…

Det blir mycket tårar till dessa program och jag brukar vilja hoppa in och adoptera alla djur! Fast jag gillar när de visar att det går bra för vissa av dem!Skrattande 

Det är tur att det finns snälla människor också!Skrattande

Celia
0

Ja vi är många som skulle vilja öppna upp våra hem för alla misskötta och övergivna djur. Men de normalt funtade har en spärr och inser när gränsen är nådd. Då kan man istället hjälpa på andra sätt - t ex hjälpa till att söka efter ett nytt hem.

På hittekatter iFokus finns många liv som söker sina livskamrater, katter som har farit illa och aldrig fått uppleva riktig kärlek. Det vimlar av ideellt arbetande på den sajten, det är härligt att se/läsa Glad

zeldtrix
0

Ja, håller med er, djurpoliser hade behövts! Känns som att dagens inspektörer är alldeles för snälla och släpper igenom det mesta. Vem de egentligen är snälla mot kan man ju fråga sig, i varje fall inte djuren som lever hos samlare eller på bondgårdar i misär :(.

PollyBoffin
0

#7 Inte bara djurpoliser, skärpta djurskyddslagar behövs också! Såg på nyheterna att antalet personer som blivit förbjudna att ha djur har ökat! Detta samtidigt som djurskyddsmyndigheten ska läggas ner! Gnnnnn…jag blir så ARG!!!!!Skrikandes Roargh! Tugg! Sådärja, nu avreagera jag mig på musmattan…Räcka ut tungan

zeldtrix
0

# 8. Ät inte upp din musmatta Skrattande! Den kan vara bra att ha så att du kan fortsätta skriva inlägg här!

aranels
0

Nu var det underskrivet härifrån

PollyBoffin
0

#9 Det var skolans…Hemlis

Fick säkert någon obotlig sjukdom av den…Glad

zeldtrix
0

# 11. Då gör det ju inget, man ska nog iofs inte tugga på saker som legat i skolan, man vet ju aldrig vilka som har pillat på dem Flört. Får vi verkligen hoppas att du inte får!

FatsCats
0

Medaljongens baksida?

Hur mycket makt ska de få?

http://orebro.expressen.se/1.565575

Missförstå mig inte, jag skulle GÄRNA se att vi hade djurpoliser, men inte djurdiktatorer (vilket förekommer).