Siames iFokus

Siames

Etikett: fotogalleri
Läst 2335 ggr
Celia
0

Andras tassar i ditt album?

Jag startar här en ny tråd som alla är välkomna att 'kapa', bara ni håller er till ämnet ;)

Här lägger vi upp bilder som vi själva har fotograferat, fast på andras katter!

Celia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okidoki, då börjar jag med en tabbymaskad från S* Annelövs. Fotograferad på utställning i Malmö (mars 2005).

Celia
0

En brunpadda från Flerocatt i Flerohopp. Bild tagen på samma utställning som ovan.

Celia
0

Crememaskad kastratkille från S* Hi-Tor's - även denna från samma tillfälle som ovan.

Celia
0

Sen en liten goding från Ju-Pee-Do - en fawn classic tabby orientalisk korthårs-gosse. Alcazar i stamtavlan och från samma utställning som tidigare.

Celia
0

Sen här en S* Limericks-junior som blev NOM och även BIS-J skulle jag tro? Samma utställning igen…

Celia
0

Chokladsilver spotted OSH-ungdjur (jo hon var extremt stor för åldern) - uppfödd hos S* Väggarp's utanför Eslöv. Samma fototillfälle.

Celia
0

Sen tar vi ett charmtroll som var med utom tävlan (skulle flytta). Uppfödarnamn är Sandvretens och givetvis från samma show :)

Celia
0

En bruntabbyflicka som ursprungligen kommer från oss, men som flyttat och var med matte Åsa på sin första utställning.

Celia
0

S* Mayalundens Dancing Dragon, blåsköldpadd - tillsammans med kavaljer.

Celia
0

Geishagoll Sakhee, brunmaskad hane från U.S.A. importerad av S* Yahtzee's.

Celia
0

S* Atomics Homeros, blåmaskad och 9 veckor på bilden.

Celia
0

Foreign White från (N) Wikrita's i Norge. Exporterad till Sverige.

Celia
0

Lilatabbymaskad gammal dam vid namn Julia. Tror hon hette Himmelskafridens Julia eller något ditåt, hoppas att jag kan få hjälp med själva stamnamnet annars…

[viciousy]
0

Ska se om jag kan komma med ett litet bidrag ;)

[viciousy]
0

Här ….

Celia
0

#15 - bacillens polare heter bilden. Är detta här också en katt från Sandvretens?

Bokskogens
0

Här är IDP Kärlekens Love, c24
Ägare Lina Jansson
Spinneriets utställning 2006

[hakkapelitta]
0

Här är Okonor Kobold, som ägs av Rithwa Nygren. Fotot är taget i Umeå den 24/3

Celia
0

Vad kul att det fylls på här med härliga katter! #18 är tagen på ett annorlunda och fräckt vis. Ser ut som om han ska berätta hur en utställning går till Glad

[viciousy]
0

#16  Nu får jag tänka till Fundersam…Har så dåligt minne…Ska ta reda på det!

[hakkapelitta]
0

# 19 - ja, visst gör det? han satt så snällt och stilla i knät på matte innan bedömningen, och jag tog en hel del foton. sen insåg jag att jag har inte så många kort på siameser och orientaler, utan fler på devons, eftersom jag mestadels umgås med två devonuppfödare ;)

Celia
0

#21 - då hoppas jag att det blir många fler tillfällen för dig med kameran och Kategori IV-katter, det vore synd om det bara är devons som får hamna på bra bilder Flört

[hakkapelitta]
0

här är iaf en bild på en S*Jijumas Iceland Guy Hermes, OSH ns 24 (kullbror med min egen svarta vildbase) och hans nya kompis La Bell Houdini SIA n 21 - båda ägs av mina goda vänner Emelie och Alex

Celia
0

IC S* Twist'n Shout's Angelface, SIA n

twistnshout
0

#16 Det är S*Sandvretens Eichu (stavning?) på bilden.

#24 Oh det är ju en bild på Bibbi när hon var på SW när det gick i Oslo förra gången. Hmm vilket år var det?

Celia
0

#25 - 2004 :)

Jijumas
0

Här kommer mitt bidrag. Det är en Svartsilver spotted OLH. Han heter Don Juan af Yum-Yum. Jag kommer att låna honom till en av mina tjejer framöver när han är mogen.

//Monica

Jijumas
0

Skrev fel . Han är svartsilver tigré

//Monica

Wikrita
0

Her Ødeby's Fernando, pappa til flere kull (såvidt jeg vet) i Norge, og helt sikkert en del i Sverige. Bildet ble tatt på NERK i fjor sommer.

Wikrita
0

…og Beau Monde's Cleopatra, eier Elena Andesersson.

Celia
0

#29 - fin bild på vacker katt. Han är pappa till Humlaåsens Fly me to the Moon som har kull hos twistnshouts nu (finns alltså barnbarn i tråden 'Vecka 14 - 2007' :)

Wikrita
0

Jeg bare MÅ ha med en svensk katt til. Han fikk ikke alltid til å vinne, for han hadde så lite spotter, men han er regget som blåspottet, og heter San-t-Ree Gentle Touch.Eier: Camilla Ohlin, Oppdr: Eiwor Andersson.

[viciousy]
0

Detta är S* Sandvretens Bacill

[hakkapelitta]
0

S*Peptalks Jamguri, OSH n 24 Var - tjej
bor i Ö-vik med sin matte Frida Wallin

[hakkapelitta]
0

S*Räcksmattarnas Piffiga Hjördis DRX c 24 (jag vet att det inte är en Kat 4, men titta så sööööt hon är!!)

Hjördis bor med matte Therese på S*Oblivions :)