Vår första siameskull!
I natt fick vår Stella kattungar. Sex stycken blev det, tre av varje sort. Jag har ju hållt på att föda upp perser och exotic i över tjugo år och detta är vår första siameskull. Urkul! Men jag måste ju erkänna att när den första var född så tyckte båda jag och Sanna (dottern) att det var bland det fulaste lilla knyte vi sett. En sån strut! Är man van vid perser/exotic så är man. Men nu när de är torra och fina så måste man ju bara tycka att de är helt bedårande rara och söta de små liven. Alla föddes inom en och en halv timme och de vägde mellan 84 och 102 gram. Så om ungefär tre-fyra veckor så startar väl siamescirkusen här i Kulltorp! Det blir nog livat och glatt!

Åh där kom dom och mamma är choklad 
Vad är pappa för färg då?
Grattis föresten.. dom ser jätte fina ut
Jättestort GRATTIS till dom små söta bebisarna.Lycka till med dom.Lena
Hälsningar LENA

Grattis till sötnosarna!

Stort grattis!
#2 Pappan är brunmaskad. Det blir nog bara brun- och chokladmaskade ungar tror jag. Åhh dom är så goa! =o)

Grattis!

#7 Mums.. chokladmaskad är ju underbara

Gratulere så mye meg kullet.

Grattis till bebbarna 
Grattis!!! till dom underbaraste små varelserna

Stort grattis till din första siameskull!! 

Grattis härifrån igen!!!
Jag kommer snart och hälsar på de små spindelbarnen!!!
Tack allihopa! Och #14 Du är så välkommen!
Grattis!
En jättefin kull du fick!
Sex sycken, då blir det livat!..:-)
/Elisa

Här kommer ett något sent, men stort, GRATTIS från mig! Jag gör genast en egen tråd till sexlingarna :)

Gratulerer. De er helt nydelige!

GRATTIS!! Oh, vad roligt!! De är underbara!

Tillägg till #17 - nu är tråden till bilder uppe. Den ligger under 'Kattungeprat' och har rubrik 'Kattungar vecka 17 - 2007' :)
Grattis till den lilla råttkullen! Uh, mina smilysar försvann..? Du kommer fortsätta lägga upp bilder så vi får se vad det blir av dem, eller hur ? =D

Nu vill jag ha lite uppdatering och nytt foto!!!
Lugn lugn, kommer snart =o). Börjar ana vilka som blir bruna och vilka som blir choklad. Tror att det är minst en chokladtjej iaf.

1 önskan uppfylld 4 kvar!!!!
Nää, bara två. Jag tror att killarna är brunmaskade så nu gäller det "bara" att de andra två tjejerna är choklad =o)
Jag sa väl från början att jag ville ha tre chokladtjejer och en brun hane. ;o)

Det är klart du sa!!! Det är jag som inte kan räkna!!!
Gratulerer så masse med kullet
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Vad duktig hon är Stella!!! Pussa på henne från mig och så kommer jag med bulle någon dag!

Grattis till kullen 
MVH/Suzan

Åh, så söta de är! Grattis! Och nu förstår jag varför du tycker att min Isa är den mest bedårande lilla rex du någonsin sett! Kan det ha något med att hon är chokladmaskad att göra… 
Choklad och vit! =o) Min önskekatt är just nu en seychellois, gärna brun eller choklad och vit. Mums! Jaa, din Isa är verkligen läcker! Fast hon är en rex ;o)
Om jag inte är helt ute och seglar nu så tror jag faktiskt att Stellas kattungar är tre brunmaskade hanar och tre chokladmaskade honor. De' du Canoodles! Som jag beställde fast två hanar i bonus! =o)
De håller på att öppna sina små blå nu (fem dygn idag) till skillnad från perserhanen i vår andra kull. Han öppnade ögonen helt på artonde dygnet! Fast han var extremt sen…..

Livet är orättvist jag har ju önskat mig en chokladhona efter Doyan och den enda hon fått hade knick…..
Hoppas av hela mitt hjärta att du har rätt det vore ju verkligen som att vinna på Lotto!!!
Lilla söta "Charlie", ge honom en puss från den konstiga tanten!!!
Du får gärna ta hem en av mina chokladtjejer, men jag misstänker att du vill ha henne choklad över HELA kroppen =o).
Kom hit och pussa på "Charlie" själv nån dag i stället!

Jag kommer så gärna så!!!!
Nu börjar "Cirkus Siames" här hemma i kulltorp. Kattungarna är nu tre veckor och har börjat röra på sig ordentligt. Vi flyttade ut dem från sovrummet till köket häromdan och du milde vilken blick jag fick från mamma Stella! Den sa ungefär nåt i stil med: Är du inte klok?!? Tror du att vi ska bo här??? Aldrig!!!
Sedan började hon bära kattungar till nätdörren som går ut till hallen. Jag bar tillbaka och Stella bar dit dem igen. Jag tillbaka, Stella dit. Till slut tröttnade jag och sa till henne: Vill du har dem mitt i dörrhålet så okey då. Då fick jag en sån där blick igen som talade om att jag inte var vatten värd, sen en till som sa lite frågande: Ska du verkligen inte bära tillbaka kattungen? Det gjorde jag ju inte så då tog Stella sin kattunge och bar själv tillbaka den till bolådan och efter det så dög den. Märklig katt vi har, men så är hon ju siames också!

Jösses så fina!

#38 Siamese if you please, siamese if you don't please!!!
Så fina gudomliga!
Jättesöta!
Jag som precis satt och tänkte att det är ganska skönt att inte ha några kattungar…
Blev ju bebissugen igen nu ju!
/Elisa

De är jättefina Lotta! Kul med chokladisar också!
Nyyyydelige :)
Jaha, så var det dax att flytta kattungar igen….
I torsdagskväll vid ca tolvtiden på kvällen/natten hörde jag ett himla pipande och prasslande i köket. Vad i hela friden håller Stella på med nu då??? Kliver ur sängen och går och kollar. Vad hittar man? Jo, i pappåsen för returpapper ligger det fyra kattungar! Där tyckte Stella att de skulle bo. Nähä tänkte jag och bar tillbaka dem in i bolådan. Gick och la mej igen och hoppades på att det skulle vara lugnt. Pyttsan! Tio minuter senare hörs ett väldigt pipande igen. Upp och kolla och vad ser man då? Jo, då hittar jag två kattungar I MIN VÄSKA!!! Kattskrälle…..Tillbaka med dem i bolådan, lade över en filt på trekvart och satt en liten stund med Stella och försökte prata förstånd med henne. Och det lyckades. Kattungarna fick vara kvar i sin låda.
Nu väntar man med spänning på nästa hyss som den unga damen ska hitta på. Ja ja, har nu förstått att har man siames i huset får man vara beredd på det mesta (lite av charmen hos dem faktiskt) 

Stella Krångelfia!!!
Tack för titten igår!! De är så fina och mysiga bebisarna att man blir alldeles till sig!
Det var snabba ryck tillbaka till Nybro och jag tror vi satte hastighetsrekord på sträckan… Men vi hann!!!!
#47 Haha kanskje hun synes 6 kattunger er litt vel mye å holde styr på så hun bestemte seg for å returnere noen
De finner på mye rart det skal være sikkert og visst

For en herlig gjeng.
#48 Alltid lika kul när du kommer och hälsar på. Fast denna gång var det ju lite tajt med tid. Tur ni hann till tåget.
#49 Jo, Stella ville kanske skicka några i retur, vem vet. 

Ja tack snälla för tittan var jätte kul att se dom jag som knappt kommit i kontakt med KAT4 live så.. kanon fina var dom å så små dom ska du vara mycket stolt över
#52 Tack för de vänliga orden! Kul att träffa dej!