Om du kunde, skulle du BARF:a?
Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?
Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?
Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?
Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?
Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?
Jag kommer inte att kommentera era svar i tråden (luften är fri), är enbart intresserad av att veta hur den allmänna uppfattningen är. Jag håller på med ett projekt nu och era svar skulle vara mycket värdefulla för mig!
Svarar naturligtvis på frågor om ni vill, antingen här eller i PM.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Omdu hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då? Kanske
Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det? Tycker det är helt vettigt och logiskt.
Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig? Det verkar så opraktiskt, jag tycker inte så mycket om att hantera rått rött (vegetarian) och jag är orolig för att nån av katterna inte skulle äta det.
Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur? Definitivt, om ekonomin tillåter.
Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag? Det finns vanlig kommerciell kattmat.
Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?
Ja.Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?
Bra idé.Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?
Krångligt att få alla katter att äta allt (lever, ben etc) svårt att få tag på bra råvaror, rädsla för att de inte ska få i sig alla näringsämnen. Svårt när man har uppfödning/många katter om kan inte kan ha fri tillgång till foder.Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?**
Ja**Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?
Tror det beror på att det inte är allmänt vedertaget att ge BARF, veterinärer, zoobutiksarbetare mfl (folk som räknas som auktoriteter på området) motsätter sig det. Folk tycker det verkar krångligt, äckligt och är rädda att de ska utfodra fel. Många börjar nog men ger upp snart igen.
Svarat under Iller i fokus. 
/Elisa

Tack för superbra svar alla, keep them coming!
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

1. Absolut
2. Är säkert det bästa att utfodra med. En del tandproblem kanske inte skulle uppstå.
3. Mina katter vill inte äta det. Har försökt med kattkorvar men det gick inte hem. Lövbiff och lammköttfärs duger ibland.
4. Jag skulle gärna köpa det och hoppas att katterna blir nöjda med smaken.
5. Av bekvämlighet tror jag att många avstår. Ges bara torrfoder hålls matplatsen ren och maten kan stå framme länge. Torrfoder även en dyr sort är billigt i längden.
1. Ja, jag skulle BARFa
2. Det är nog det bästa att ge dem, skulle vilja ge dem mer rått kött men det är svårt att få dem att äta allt.
3. Ekonomiska biten, den biten att de i dagsläget alla äter något de inte kräks av, inte får utslag av etc. Men också en väldigt stor del att jag själv personligen har väldigt svår att hantera rått kött.
4. JA!! :D
5. Jag tror veterinärer och foderföretag har för hårt och stort grepp om vad man ska ge sina katter. Får man med sig veterinärer på sin sida kan det säkert gå lite lättare.
Vi har gitt våre katter rått kjøtt en periode, dette var ferdig malt kjøtt som var fryst ned. TIl å begynne med var det vanskelig å få alle til å spise det rå kjøttet, men sulten er den beste kokk
De fikk rett og slett ikke noe annet enn rått kjøtt 3 ganger pr dag. Årsaken til at vi sluttet med det var en kombinasjon av å ikke være sikker på at kattene fikk i seg nok av de stoffene de trenger for å fungere godt, og at det ble for mye styr i lengden. Her hos oss er det ikke mulig å få tak i alt som trenges når man skal lage til fullverdig rå kost til kattene, men om vi hadde tilgang til det og vi var sikre på at de fikk nok av næringstoffer, sporstoffer osv og ikke fikk kjøtt med salmonella osv, ville vi ha fortsatt med det. Ferdig tilvirket rå mat til katt tror jeg det blir lenge til vi har mulighet til å få tak i her i nord-Norge. Det er altfor liten kundemasse for at det skal være mulig å gjennomføre