Seychellois. Fråga ang utställning
Jag undrar hur teckningen får vara på utställning på en seychellois.
Får den vara hur som helst eller på ett visst sätt.

Gud, vad fin han är!! Vet du om teckningen får vara hur som helst på utställningskatten eller måste den vara på ett visst sätt?
Det enda kravet är nog att katten inte får ha för lite vitt. Dvs. mindre än 25%. För då är det ingen 03 (bicolour). Därefter så är nog all mängd vitt godkänt både på 02 (harlequin) och 01 (van).
/Elisa

#4 tack!
#2 Så fin han är din Sys men är han inte 02? han har ju mycket vitt :)
#6# Nej, han är 03 har även cream så det vita är i fntastiskt fin symbios och han kunde inte vara en bättre sys
cream???
Är det en hona??
Du menar väl hans vanliga kroppsfärg som inte är vit. På ryggen?
/Elisa
Nej en hane, ja hans vanliga kroppsfärg som inte är vit och det vita är 03 SYS n03 Han är inte vit på ryggen utan den färg ni ser förutom vitt i ansiktet och då menar jag inte hans "svarta färg"
Han kommer mörkna ganska mycket med åldern, då syns hans teckning tydligare. 
/Elisa
#9# ja det stämmer, han är runt sju månader och jag har tyvärr inte fått några bilder eller hör ngt från hans nya matte, lite tråkigt då det är min första kull, men så är det väl ibland…en del är aktiva och andra inte…
att det är så stora skillnader i det vita på Sys kroppsfärg. En del Sys är helt vita i kroppen och har bara färg och vitt i själva masken, andra sys har mycket färg även ut i hela kroppen och då även cream, ljusbrunt tillsammans med kattens färg. Har en vän som har en Sys men den är choklad, den är rent vit i hela kroppen, det finns inga andra brytningar i det vita förutom i maskfärgen. Det är kanske de bruna sys som får mer mörk färg ut i kroppen då… de är vackra sys då de är så olika :)

#11 Tänkte precis fråga om du fått nyare bilder.. Men inte du heller. Kanske kommer snart då :)
Det sägs att en katt som är bicolour dvs 03, ska man se nåt vitt på från alla håll, alltså bakifrån, framifrån, underifrån, ovanifrån och från sidorna.
#14# stämmer det
Och visst är det spännande med SYs, då man inte vet hur dem kommer att bli och att alla är så olika i sin teckning och kuliga ser dem ju ut oxå.
skulle mycket väl kunna tänka mig att spara en SYShona i framtiden om den får ett lika fantastisk mönster som Aquilino har