Börjar bli farligt...

Klart du ska ha en liten siames bebis 
Mycket farligt
Men om jag tjatar på mamma så blir hon tokig, ingen bra ide !

#1 Ja jag erkänner att jag blir mer o mer sugen … frågan är bara hur det går med våra möss…. men har en sån här knasig ide om att det kan gå …. finns ju exempel *Ler*
#2 Jag är mamma ;) så jag bestämmer själv… tänk så bra det är att vara mamma ibland *ler*

En av mina kattungeköpare har tamråttor, de är ju i och för sig lite större men det går alldeles utmärkt!! Det behövs bara en rejäl bur!

Vilken fin bild….
Ja siames är ju inte riktigt katt ;)
Ja bara sukta mig ni *ler* sitter o tittat på alla olika färgvarianter o dottern sitter bakom o tycker att ja en sån mamma… *ler*

Nu ska jag fortsätta tilla på alla olika färger som Celia startat upp trådar för i natt (vilket jobb…) o bara njuta av alla bilder *ler*
Man blir beroende

Siameser är beroendeframkallande.
När man väl börjat är man fast!

Som med malteser o möss då *ler*….

Ja det är fullständigt livsfarligt! Säg till om du behöver bli portad härifrån ;)

Har precis bokat min första oriental ska hämta om 2v.. ska bli så roligt och spännande.. fast jag blir orolig när de säger de är så beroende framkallande jag har nämligen inte plats för mer än en *skratt*
Vilken färg gillar du bäst *nyfiken*
#5 Men min första siames som jag hade var en alldeles otroligt duktig musjägare. Även persern som jag hade kunde fånga och döda mössen, däremot så klarade han inte av att äta dem. Så man kan inte säga att bara för att det är raskatter så är de inte jägare, vilddjuren finns där inne bakom den sköna fasaden…
Men nu när v får större boyta får det plats med minst en till
håller ni inte med mig?

#12 jag tycker dom är fina allihop, svårt att bestämma mig - men dom jag fastnar för mest är nog "vanlig" siames - alltså det som man tänker på när man hör siames… samma färg som mina möss… ;)

(visst är dom fina *ler*… Lycka o Lycklig (som även gjort sin matte stolt genom att vinna BIS på sin första utställning)
#13 jag tror också att dom kan jaga… likväl som jag vet att "vanliga" huskatter tagna får stallet inte gör det… Hade en som var livrädd för allt… gick inte ens på golvet om kaninen var ute *ler*…
Siameser & Orientaler är helt fantastiska katter, och jag kan bekräfta att de är beroendeframkallande, har man en så vill man ha fler. Så alla som har tänkt skaffa en ….GÖR DET! Det är det bästa djuret man kan ha!!!

#11 Lovar säga till ;) om det behövs…

#13 & #15 - jo någon av våra har dödat två… *erkänner* ;) Jag fann dem tidigt på morgonen två dagar i rad. Våta som leksaksmöss men hela och fina. Katterna var nog inte hungriga… Jag misstänkter att det var gamlingen Isphe som tagit livet av de små stackarna. Här är han i full action och letar efter musen som smart nog har 'gömt' sig under möbeln :)

Glömde…
#15 - de är så söta att man kan äta upp dem! Jag kan förstå om en katt blir frestad… Vi har förresten en kanin som är maskad :)
#15 De var jo super søte. 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jo så man kan äta upp dom ;)
haha, ja nettopp
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#15 Jättesöta! Klart du måste ha en brunmaskad siames som matchar mössen!

… och en kanin, en råtta, en afghanhund mfl