Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 1600 ggr
BaraLisa
0

Sliter bort päls sen jag började plugga

Jag är borta länge på dagarna sedan en vecka, börjat ny utbildning. Harriet har börjat slita bort päls från bröstet. Mycket. Det är det sambandet jag kan se.

Har ni några tips?

Tack på förhand/Lisa

Med vänliga hälsningar Lisa

Zakira
0

Jättesvårt att säga, men antingen att se till att ge väldigt mycket uppmärksamhet när du väl är hemma. Har hon nån kompis? Ev. kan väl det vara en lösning?

BaraLisa
0

#1 Hon har två kompisar (huskatter), men är väldigt mammig. Och så har de blivit vana att få gå ut när de vill (inte hon dock) så det är väl en del frustration. Jag har beställt en Feliway doftspridare. De är vana att alltid ha mig där… Skäms

hannele44
2

Ett alternativ att skaffa en siames /oriental kompis kanske ?

kalindas
1

Låter som stressbeteende. En Siameskompis hade kanske inte varit fel.

/Elisa

FridaSkov
0

Jag tror också att det kan vara en bra idé med en siames/orientalkompis Glad Jag märker att mina tyr sig till varandra och cornishen, som är väldigt lik orientaler och siameser i sättet. De kommer visserligen bra överens med mina 2 "skogisar" men de föredrar helt klart sina rasfränder.

BaraLisa
0

#5 Vad kul att du säger så, jag ska titta på en cornish-kille imorgon som behöver kompisar.

FridaSkov
0

#6 Spännande! Skrattande Rexar och "sia-taler" brukar komma bra överens Glad

Victoria Gustavsson
1

Åh, hoppas det löser sig!! Lilla damen då, att hon har börjat göra så :( Hon har ju haft cornish som sällskap när de var små, så hon kan nog känna sig hemma med denna typen :)

B gjorde något liknande när D var dräktig, tuggade av sig svanstippen. Men slutade när de kom till ro igen.

BaraLisa
0

#8 Ja, lillgrodan reagerar på förändringar. I somras kunde de ju vara ute och leka, nu ligger gubbarna och sover eller är sura. Plus att jag ibland är borta från 05-17. Förvånad Hon är ju mammig och mamma har inte tid jämt, hoppas det funkar med en liten pojk. Den här killen älskar andra katter och hundar Skrattande

Victoria Gustavsson
1

Det får vi tro!! Det och att hon får lite tid på sig att vänja sig vid denna annorlunda situation. Jag håller tummarna får i morgon!!