Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1090 ggr
MijmuPix
0

Två små underverk!!

I går fick vi tillökning med två små tjockisar! En hane på 130 gr (japp, han är en riktig tungviktare!) och en "liten" hona på 100gr. Lillekatten har ett riktigt alien-huvud med långsmalt huvud och lite underbett :-)

De små fick förlösas med kejsarsnitt eftersom mamma katt fått en flytning som tydde på att en moderkaka släppt men att inga värkar kom igång därefter. Detta var första gången jag var med om att en katt förlöstes med kejsarsnitt och ojoj vad jag var orolig över hur det skulle gå…  Hade bara hört läskiga historier om honor vars sår spruckit upp eller fått sys med ståltråd, blivit infekterat, och/eller honan haft så ont att hon inte velat dia sina små, eller att hela kullar dött under eller efter snittandet. :-( Detta kompletterat med bilder av samma läskiga karaktär med ledsna honkatter med fula, stora sår på magen som sytts med grova och stora stygn…. Å vad jag våndades och oroade mig för min lilla padda och hennes bebbar!!
Men är man en tuff hjältinnepadda så är man… :-)  Jag var sååå lättad när veterinären kom ut med de två friska och fina små pip-sillarna inbäddade i en filt, och mamma katt kom strax därefter, omtöcknad och vinglig men med ett jättefint litet "broderi" till snitt på magen!
Under natten har mamma katt piggnat till (hon var mycket konfunderad över läget och omtöcknad av det hela) och spinner och pysslar om de små och kallar uppfodrande på en så fort man inte sitter bredvid henne och säger att "Du är världens bästa katt!" :-) Själv är jag så glad över att denna "mardröm" med kejsarsnitt och allt vad det innebär trots allt gick bra; mammakatt och ungarna mår bra och jag hoppas att det fortsätter så och att de små växer som de ska!

Bilder på pip-sillerna kommer snart! Kanske ska tillägga att mamma katt är CH S* SeeSoo Soulmate, SIA f, och pappa katt är den amerikanske gentlemannen och mycket stilige CH Geishagoll Winter Wonderland, SIA c!
Nu ska jag sticka ner näsan i bålådan igen, det är svårt att INTE sitta där hela tiden och pussa och gosa Skrattande

Canoodles
0

JÄTTEGRATTIS!!!!

Oj och fy så dramatiskt med snitt och elände, jag har själv peppar,peppar sluppit det än så länge med det är ju bara en tidsfråga.

Så härligt att allt gick bra och att både mamma katt och bebisar mår bra efter snittet. 130 gr är en riktigt rysarvikt!!! Nästan så man tycker det är tur för mamman att det blev snitt ;-))

Ser fram emot bilder på de små dunderklumparna

[viciousy]
0

Grattis !!SkrattandeVäntar också spänt på bilder.

Fjonkan
0

Grattis till underverken!SkrattandeSka bli kul att få se bilder sen.

Himmeltinden
0

Massevis av gratulasjoner…jeg elsker småinger, så jeg gleder meg til bilder…

Celia
0

Stora GRATTISKRAMAR till dig och massor av pussar till de små :)

MijmuPix
0

Tack!!

#1: Ja han är en riktig (guld-) klump! :-)

Att plåta de små är inte lätt…. En viss mamma katt tar bestämt tillbaka kattungarna eller sätter näsan/tassen/svansen demonstrativt i linsen för att det verkligen ska framgå att den där kameran har kan du ta och packa ner  Flört Får väl tillämpa paparazzi-metoden med smygfotografering…!?

Juliette-
0

Jätte GRATTIS till de små liven och skönt att allt gick bra till slut.. Lycka till med de små nu en lilapadda kanske ligger där i lådan måste va läckert ;)

SacredSouls
0

Kjempe masse gratulasjoner herfra også. Så deilig at det gikk så bra. Vi gleder oss til bilder.

Lizzie hilser (tjukk og god) til sine halvsøsken og sender en pussGlad

Gratulasjonsklemmer fra oss.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

#8: Vad roligt!!! Vad spännande att se framöver vad som ryms i tjocka Lizzie-magen…Skrattande

#7: Jag har velat lite fram och tillbaka om att behålla en unge ur denna kullen eller ej… Å blir det en lilapadda blir det ju än mer att vela om Flört Återstår att se!

Canoodles
0

Hoppas att allt fortfarande är bra med mamma och bebisar!

MijmuPix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på de små! De äter bra och honan som är minst är expert på "mjölkbar-slagsmål". Hanen har inte en chans när hon armbågar sig fram bland spenarna :-)
(med det temperamentet skulle det inte förvåna mig om hon visar sig vara en padda…Flört)

Honan går under smeknamnet lille-Alien för sitt långsmala huvud skull, och hanen kallas för Edvard Persson för han är så rund och go´! Skrattande Ordentliga "artistnamn" till stamtavlan har jag inte kommit på än!

SacredSouls
0

ÅÅÅ Underbara er virkelig rett ord.Glad Nydelige!!

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

Oh så underbara Kyss

Canoodles
0

Vilka små godingar!!! Edvard Persson var bra!!!! Hoppas att tjejen är den padda du drömmer om,du kan ju ha lika fantastisk tur som Liljekatten!!

Himmeltinden
0

For noen nydelig hærlige småpuserKyss