Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1788 ggr
Alba333
0

Konstig avelsbas för ett katteri!!

Sprang på denna annons på Blocket (var annars??). Tycker det verkar vara en konstig avelsbas de har med huskatter blandat med raskatter…. Men så ska de ju lägga ner oxå…

Undrar om man "får" kalla sig katteri när man så uppenbart blandar hej vilt bland raskatt och huskatt??

http://www.blocket.se/dalarna/Katteri_maste_upphora_pga_sjukdom_36902897.htm?ca=23_16&w=3

kalindas
0

Reagerade på den annonsen också…

/Elisa

hannele44
0

Fan !!! Jag vet vem det här är !!  Inte underligt alls att hon säljer !

[figgelina64]
0

Den har jag oxå "ramlat på" var inne och kikade på hennes sida då det lät mysko

Och det var det!

Är hon SVERAK ansluten och har stamnamn är det inte okej, men jag fann inget som tydde på det…utan bara en massa blandkatter…

LottaX
0

S*Tindragårdens

Alba333
0

#4 Ja, hjälp!! Här var det verkligen en soppa. Katter som är "kolafärgade" , grå och lila, ingen ordning….

Också har de tydligen betalat för parningen för de vill att kattungepriset skall täcka kostnader för språng!

Mycket märkligt Obestämd

Men det som stör mig med den andra annonsen är att man startat ett Katteri med olika raser som avelsbas. Att man satt i system att blanda en ras med huskatter, sådant har jag svårt för. Såvida man inte har en uttalad avelsplan som inkluderar huskatter i avelsarbetet tycker jag det är snedvridet.

kalindas
0

Är det den gården som skrivit en av annonserna? Då borde de ju bli avstängda om de inte kan bevisa att det är en olycka…Obestämd
För olyckor kan ju hända.

/Elisa

[lisme]
0

#7 Det kan jo ikke være en ulykke siden de krever betaling for kattungene for blant annet å dekke sprangkostnaden Flört

LottaX
0

Den första annonsen är S*Tindragårdens

Olyckor kan självklart hända men hos denna uppfödare verkade det vara flera kullar "halvsiameser"

hannele44
0

Stämmer att det är Tindragårdens

Hon gjorde en parning blandisar med hennes siames/Husis redan 2008 när jag flyttade från Dalarna !

hannele44
0

Hon är kompis med en annan som försökte sälja sitt katteri för ett tag sen…verkar smitta av sig

Lejdet
0

#11 hmmm tror jag kan räkna ut vem kompisen är ;-)

hannele44
0

Mmmm du har nog räknat ut rätt ;-)

[nollottan]
0

Jisses detta är ju bara för omiskt… jag blir mörkrädd….

Nilla
0

Jisses…vill inte ens titta på annonserna. Jag blir upprörd. Rynkar på näsan

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[figgelina64]
0

Men, blir man inte utesluten ur SVERAK när man gör så här?

kalindas
0

Visst blir man det även ur WCF om man är medlem där. Skulle gissa att TICA och övriga klubbar inte godkänner medveten blandrasavel.

/Elisa

SE*Wishetens
0

Vansinne. Usch vad arg jag blir.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

SacredSouls
0

Rynkar på näsan Ja dette var triste greier.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus