Lokus.se
Någon i Mora säljer 4 svarta blandisar Oriental /huskatt ?
Annonsen finns på www.lokus.se
Hittar ej annonsen, jag är ju känd för att " bomba"
Finns i Gävle dagblad samt Arbetar bladet … Bomba gärna ,bilden ser ut som en Oriental

Hittar den! Sök under dalarna o oriental!
Stackars kissar, bara avmaskade och varför säljs de så billigt? 100kr!
Ja det är ortoligt billigt ! BYB big time !
Fast om de säljer dem för 100kr känns det ju som det är slarv eller en olycka och inte någon som vill tjäna pengar på dem. BYB är väl en medveten handling? Jag tycker inte man ska ta mer betalt av blandraser med en renrasig förälder än på rena bondkatter… fast 100 kr är billigt hur som helst.
Det som jag tycker är väldigt otrevligt är när folk använder raskatter och låter dem spruta ut ungar renrasiga eller nästan renrasiga för att kunna håva in så mycket pengar som möjligt. Det är det jag trodde var BYB. Jag menar så verkar det inte vara här.
Antingen har man renrasiga djur med ordentliga stamtavlor, reg.bevis och gör alla tester och allt efter konstens alla regler. Då kan man ta betalt. Annars ska man inte ta betalt mer än för mat, avmaskningar och vaccination det blir inte mer än 1000 kr. Att man skulle ta mer för halvorientaler bara för att de är halvrenrasiga eller för huskatter som råkat bli långhåriga (och kanske kalla dem SkogSkatter) tycker jag är väldigt fel.
Låter definitivt inte som BYB (som jag tolkar som att man föder upp katter för att tjäna pengar), utan snarare någon som bara vill bli av med kattungarna. Synd att de inte vaccinerar, ID-märker och veterinärbesiktar kattungarna och tar lite mer för dem (som täcker de kostnaderna).
SE*Wishetens - http://www.wishetens.se
Jag anser att all sorts breeding mellan ras katter och husisar är BYB -kanske anser andra annat-inte vet jag vad som är rätt eller fel med den beteckningen ! Hon tar bara 100:- vilket är lite och låt oss nu hoppas att denna "olycka " inte händer igen !
100 kr för en katt va det än må vara för blandning är inte att höja kattens status. kattungar ska ID märkas och registreras mm, innan de hamnar hos nya ägare. Alla kattungar som sälgs för den summan är oerhört olyckligt.