Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2125 ggr
elaaa
2011-10-30 15:00
0

Devon eller cornish rex??

Hej!!

Jag undrar vad de är för skillnad mellan Devon Rex & Cornish Rex mer än utseende??? =)

vill ha en av dom men e de bara utseende som skiljer kanske man inte e lika kräsen, med tanke på att dom är så svåra att få tag på. vill inte vänta för evigt!!! längtar såååå… =)

nån som vet???

origirl
2011-10-30 16:10
0

Fråga på Cornish Rex sajiten her på i fokus :)

amandahurtigh
2011-10-30 16:13
0

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

elaaa
2011-10-30 20:36
0

hmm ja tack jag har frågat på båda men får samma svar.. =/ tänkte ba få reda på de trevligaste egenskaperna hos de båd o eventuella brister såsom mycket gnäll eller liknande… hehe

origirl
2011-10-30 20:55
0

Cornish er mera som en liten apa och dom pratar mycke mer enn mina orientaler

Lejonhjarta
2011-10-30 20:57
0

Fast att fråga här e inte så lätt då vi inte är så duktiga på raserna. Borde ju få bättre svar på rexernas sidor då dom kan sina raser. Glad Fins ju ytterligare en rex-ras, German rex tror ja den heter. Finns reportage i senste nr av Kattliv.

prodigy
2011-10-31 09:38
0

Har bara erfarenhet av Devon rex, de är verkligen små pajasar! Super charmiga!

elaaa
2011-11-01 12:12
0

Tack! Jo jag har skrivit o fått tips på rex-sidorna oxå tänkte bara höra här oxå då jag förstått att de finns många som har både och.. ^.^

Spotless
2011-11-01 14:06
0

Jag har svarat i din tråd på cornishrex.ifokus men tipsar även här om utställningen i Alvik som är i helgen, kom och kika! Skrattande

Jag kommer att vara där både lördag och söndag. På lördagen har jag en vuxen hona och en vuxen hane med mig och på söndagen två kattungar och en vuxen hona. En av kattungarna är till salu och den andra letar foderhem. Vi är flera från iFokus som kommer att ställa ut då och så klart även andra med CRX och säkert en hel del DRX också. Min mor som är medinnehavare i mitt stamnamn kommer att vara där med en vuxen balineshane både lördag och söndag, på söndagen kommer även en vuxen kastrerad balineshona och hennes unge (Jänta), en röd OLH, att ställas ut.

Lycka till med att hitta rätt katt!