Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2562 ggr
kalindas
0

Är det fler än jag...

…som blir tokig då man känner en dust av kattkiss i huset. Men inte hittar var den kommer ifrån! Skrikandes

Någon katt har markerat i närheten eller på min soffa. Känner doften i näsan, luktat, letat med uv-ljus och letat på varje misstänkt fläck.
Men jag hittar inget!! Skrikandes

Säkert ingen annan som känner doften om de kommer hit. Men mej gör den tokig!

Vet inte riktigt varför de börjat markera. Kanske fick Skatan smak på det efter sin urinvägsinfektion eller så är det någon annan utlösare.
Det är inte mycket och inte ofta. Men f*n så irriterande när man inte hittar källan till doften…

/Elisa

[figgelina64]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, jag och man blir alldeles tokig och yr i huvudet när man lukytar runt på alltiing hemma för att lokalisera vart!!!

[lisme]
0

Yes, vi er flere! Heldigvis har vi en hund som er flink til å markere hvor kattene har vært om vi ikke finner det selv.

[figgelina64]
0

Skall nog träna Kajsa, låter som en bra grej:-)

Alba333
0

Jag blir också galen på sådant!!! Tokgalen!! Skrikandes

[lisme]
0

Hater også lukt fra kattedoene, det er det kvalmeste jeg vet Skäms

Nilla
0

Ja du, jag har flera pinkare. Men det får man leva med - städa, städa, städa och köpa nya soffa på Blocket titt som tätt. Frustrerande JA, men jag gillar mina katter och kan inte tänka mig att skiljas från någon av dem.

Jag har blandat till egen lösning i en gammal Piss Of-flaska - Ajax och ättika. Luktar illa, men verkar ta kissdoften. Bästa sättet att lista ut vart det är någonstans? Studera de andra katterna.

Jag har katter som kissar i vasken, diskhon och som märker kaklet i köket, kaminen i vardagsrummet, soffan…och ytterdörren när jag går hemifrån. Jag sätter en liten låda där det kissas. Alltså kan det stå en liten fotbalja med sand bakom soffan, som ska locka den kissande katten dit istället. Det funkar rätt bra. Suck och pust… Förvånad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Låter som ett heltidsarbete. För dej och stressande för katterna…

Ska ärligt säga, hade det gått så långt och det visade sig att det inte fanns någon fysisk orsak. Hade jag nog antingen placerat om kissarna eller låtit dem somna.
Har inget ordningssinne och då ha katter som kissar överallt hade inte fungerat.
Varken jag eller dom hade mått bra av det.

Sen hade kruxet varit att klara av ovanstående. Klarade aldrig ta bort Spokie.

/Elisa

[figgelina64]
0

Hm…jag tror att det kommer över tid och man tänker inte själv på det utan lever med i det och anpassar sig…

Jag hade nog inte heller fixat det och hemma får det inte bo mer än max 4 och i en övergång 5 vuxna och jag är hysterisk med kattlådorna som jag skurar och tömmer morgon och kväll. Har en okastrerad hane som snart skall chippkastreras, men han sköter sig ännu ganska hyfsat. Dem får leva med mig i mitt hem, men inte ta över

Nilla, du är beundransvärd och man älskar ju trots allt sina katter så därför gör man ju oxå allt för dem<3<3

GunillaSverkersson
0

Jag kör också 50% ättika i sprayflaska .  Jag tycker att specialmedlen gör mig illamående. Rynkar på näsan

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Nilla
0

#7 Du får tänka på att jag har flyttat och min kattfamilj har förändrats. Vi har katter utanför dörren också - husisar.

Om mina katter mådde dålig, så skulle jag naturligtvis omplacera. Avliva finns inte. Jag lever ju själv, har alltså ingen partner att ta hänsyn till. Men visst blir man lite less ibland. Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Vad är det för specialmedel du använder? Luktar de starkt? 
Det jag har Ecodour luktar nästan ingenting.
Brukar också använda ättika ibland. Tvättar även med grönsåpa.

Tror inte dina katter mår dåligt. De har bara fått en ful ovana att tala om vem som äger huset. Flört
Det var så min Spokie gjorde. Han talade om för alla att han ägde mej. Detta genom att markera in alla väggar runt hela min säng! Inte en fläck som var tom..Förvånad
Tack o lov luktade inte hans kiss.

/Elisa

prodigy
0

Japp, känner precis igen mig! Tungan ute Jag brukar blanda i lite sköljmedel när jag skurar, det tar bort de flesta lukter, tom kattkiss!

GunillaSverkersson
0

#11 Stink remover tar nog bort lukt ganska bra men har en egen lukt som jag är trött på, har den till golvskurning vid behov, går också bra att ha i tvättmaskinen. Jag brukar tvätta med det en gång och sedan tvätta en gång till med bara tvättmedel.

Urin off luktar också äckligt funkade inte på Kelso men funkar skapligt på Snake ska  sprayas där man inte vill att de ska kissa det ska vara avskräckande, ibland sprayar jag innan jag åker hemifrån.Rynkar på näsan

Annars har jag såpa till att skura golven.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[figgelina64]
0

#13# ja såpa går det åt i minut och parti härhemma oxå fungerar jättebra även ättika, det slänger jag i tvättmaskinen när gardinerna agerat markeringsplats…Glad