Nytt kull på gang!
I uke 39 venter vi vårt 10. kull
Dette er superspennende fordi jeg har de to foregående kullene friskt i minne
Jeg håper at det går bedre denne gangen! Dessverre kan jeg ikke legge ut bilder av de flinke kattene fordi de to maskinene som alle våre bilder ligger på, har sagt takk for seg. Jeg krysser fingre for at det skal gå bra å hente ut bildene på i det minste 1 av maskinene.
Mor til dette kommende kullet er S*Peptalk`s Lucuma (olh c)
Far er S*Feng´s All That I`ve Got (sia n). Far var bare litt over 7 måneder da det ble full klaff hos Puma. Nå krysser vi fingre for sterke og friske kattunger, og vi blir veldig glad om det er en eller flere OSH var i kullet 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller tummen att allt går bra. Lycka till :)

Grattis och lycka till! Klart det ska gå bra den här gången. :-)

Vi håller tummarna! Lycka till!
- S*Broddan´s - www.broddans.se

Lykke til :-)
Krysser fingrene for at alt går bra :-)
Ta gjerne en tur innom våres hjemmeside www.milamencattery.dinstudio.no 
Lykke til Lisbeth. Dette går nok bra denne gangen.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
6# Pumas mamma har tecken
Grattis Lisme vad kul. Då får vi bäbisar nästan samtidigt :-)
#7 Ja det vet jag.
Jag menade om hon var homozygot för ickemaskat.
I dag er Puma på dag 60, og nedtellingen til fødsel har begynt. Jeg grueder meg - gleder meg fordi det er så gøy med kattunger og å få lov til å observere det fantastiske samspillet mellom mor & barn, og gruer meg til fødselen hvis den skjer mens Finn-Ove er på jobb og eventuell sykdom på kattungene……
Puma er den eneste katten som er sammen med oss i stua osv og hun er bare passe fornøyd med det. Hun står ofte utenfør en av dørene til rommene der de andre kattene er. Hun roper til dem og de roper tilbake. Så bytter de på å klore på dørene og forsøke å åpne dem med å hoppe opp på håndtaket.
Oppdretteren til Puma har fortalt at Pumas mamma er en katt som føder raskt og lett, og hun har vært ei super mamma til kattungene sine. Så vi håper på at Puma ligner sin mor 
I dag skal vi ordne fødeboksen, den skal vaskes, stimes og sprayes med Virkon-S. Er spent på om Puma vil like den 
Håller tummarna, vad spännande! 
spännande,de sista dagarna är lååååånga, man väntar spänt.
Lycka till

Så spännande! Roligt att Fengs All that Ive got ska bli pappa!
Ja det är inte klokt, nu kan jag inte sova inatt! Så himla spännande! Mina första barnbarn!

Vi håller tummarna
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Tusen takk for at dere krysser fingre for Pumaluma og hennes små. Finn-Ove har sagt hele tiden fram til i dag at Puma ville få 4 kattunger. I dag sier han at han må innse at Puma og Prillemann ikke har tatt hensyn til hans ønsker, det ser ut som om hun har mer enn 4 stk i ballongmagen
Hun er enda mindre aktiv i dag og innimellom er det som om hun stivner i noen sekunder og så må hun vaske seg. Det er ingen andre tegn til rier, men jeg ser ikke bort fra at hun har litt åpningsrier. Så nå blir det å passe på henne hele døgnet. Fødekassen er på plass og i tillegg har hun ei stor hule fra Katzen-deko som hun kan bruke - om hun får lov av Ellie som har plassert det ene kosedyret sitt i hulen 
Ja mamman til Prillemann - nå blir du snart bestemor!
Du får sikkert 6 blå orientalere 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Åh, kom ut nu snälla bebisar - jag vill se er!
Skjer det noe her? Jeg tror dem titter ut i verden på onsdag :-))
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Nej men idag är väl en bra dag för att födas? Kom ut nu mina första barnbarn!
Det er ingen tegn til at kattungene synes at søndag er en fin fødselsdag
Synes egentlig de kunne kommet i dag, for i morgen skal Finn-Ove på jobb og uka som kommer har han mye overtid
Så vi får se om du har rett Veena 
Masse lykke til Lisbeth. Kanskje de titter ut i natt.
Må jo sende en lykke til til den vordende bestemor Pia også.Det blir gøy med barnebarn.
Ja det känns stort och jag kollar in hit så ofta jag kan 
Det hadde vært veldig kjekt om de var så nysgjerrig på verden at de tittet ut i natt. Men jeg har mine tvil….. Synes Puma har magen relativt høyt ennå så ut fra det blir det ikke fødsel de første dagene. Hun slapp unna badingen i dag, vil ikke stresse henne unødvendig. Hun bærer preg av at det begynner å bli slitsomt, hun ligger for det meste. Vi har samlet mat, vann og do rundt favorittplassen hennes sånn at hun slipper å gå noe særlig. Når hun går gjør hun det veldig sakte og legger seg gjerne ned på siden og slapper av på vei fra do (før vi flyttet den). Har tatt bilder av henne men siden vi har pakket bort det aller meste, er kameraledningen forsvunnet i dragsuget
Så inntil den dukker opp igjen blir det ingen bilder
Mys mage
Gissar på 5 bebisar 

Ja, i den magen är det många!
Mycket spännande!
(Är det modellflygplan i bakgrunden tro?)
#28 Ja jeg tror det er mer riktig enn 4 
#27 Hun har skikkelig kosemage, den er hard som stein i dag
#29 Ja det stemmer! Finn-Ove bygger fly, jagerfly er favoritten. I fjor høst bygget han en Gripen med norske merker, sånn som det skulle vært IRL 
Det blir sju stycken, det ser man ju direkt!
#31 SJU?!? Nei det går ikke……. kan jo ikke ha 15 katter igjen….. *sukk* Jaja, det er for seint å gjøre noe med det nå. Som Finn-Ove sier - det er greit om det blir mange kattunger for da er sannsynligheten større for at noen vil klare seg 

Veena fikk rett….. kattungene blir født i dag 
Jeg er litt stressa, det er min første fødsel og jeg er alene
Puma har hatt pressrier i 1 time og 40 minutter uten at noen endring har skjedd. Hun sliter……
Er det skikkelige pressveer hvor du ser hun tar i med hele magen og bena?
Lykke til med fødselen.
Er du sikker på det er pressrier? For da bør dere komme dere til dyrlege veldig raskt om det har pågått så lenge. Kan være en som er litt for stor eller ligger feil.
Finn Ove har ikke muligheter for å komme seg hjem?
Håper alt går bra Lisbeth 
Da er alt overstått, og takk og pris for at det finnes veterinærer! Nr 1 ble født i buret i bilen, og grunnen till at det tok lang tid (over 2 timer faktisk) var at den ble født med bena først. Mamma Puma var rimelig hysterisk da jeg skulle ha henne inn i buret for å kjøre med henne, så jeg er blitt knasket ganske bra på begge hendene. Den første er en OSH b, nr 2 er en OSH n, nr 3 er OSH c, nr 4 er OSH b, nr 5 er OSH c. Så iingen blå, men det gjør ingenting
Alle kattungene er veldig sterke og aktive, de fire første har ok størrelse. Har akkurat kommet hjem fra veterinæren så vi har ikke veid dem ennå. Den siste er ganske liten og var født med hele tarmen utenpå magen. Veterinær Trond er en veldig erfaren veterinær og UTROLIG lett og nett på hendene. Han sa at det var mulig å få tarmen på plass igjen og det kunne gå helt fint med kattungen etterpå. Så da ble det sånn. Nå er tarmen til den lille pent på plass i buken, og hun er sydd med bittesmå sting på magen sin. Hun er sterk som fy og bowler bort de andre søsknene når de skal ha mat. Puma ser ut til å kunne bli en supermamma, og hun har masse melk. Så får vi se hva giardiaspøkelset gjør med de små……. Men foreløpig er det fryd og gammen!
Oj oj oj drama drama drama….. Tur att allt är frid och fröjd nu! Tusen grattis till dina nya små 
Grattis till bebisarna!
/Elisa
Så godt alt gikk bra tross litt dramatikk. Grattis til bebisene.
Grattis,hoppas allt håller sig lugnt nu,för både mamma och ungar
Grattis till ungarna! 
Grattis till de små
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Grattis till de små, de är säker sötnosar
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Tusen takk! Ja de er selvfølgelig kjempesøte!
For en gangs skyld har vi hverken tema eller navn klare, ikke har vi tatt bilder av dem heller. Vi venter litt med bilder, det har vært veldig stressende for Puma den siste tiden og vil ikke forstyrre henne for mye. Vi har 5 stykker som har jobbet i huset vårt den siste tiden, med vasking, damping ,desinfisering og maling. Noen katter er innestengte her, andre er innestengte der. Det er mye roping fra de innestengte og det meste står på hodet. Og fødselsopplevelsen hennes ble ganske voldsom, og hun var dessverre tilskuer til at veterinæren opererte lille frøken lilla. Det var helt fullt av pasienter på de rommene de har tilgjengelig, og da var det minst ille at de opererte på det rommet Puma fødte kattungene. Det var ingen hyggelig opplevelse, den lille jenta laget mye lyd, det samme gjorde Puma på grunn av at jenta ropte. Men alle ligger på puppen, og noen av dem er visst stapp mett for de sover som en stein 
Vilken prövning! Nu ska ni bara vila och njuta i stunden och så hoppas vi att allt går bra med det norsksvenska vinnarlaget! Jag tycker att de kan få namn efter norska skidåkare!
Vilka fina färger du fick, det ska bli roligt att se dem om ett tag.
Kram och jag håller alla tummar och tår för er! Grattis!
Så skönt att det slutade väl. Gratulerar, Lisme! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Har helt missat den här tråden.. Grattis till bebisarna!!!