Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 2644 ggr
kina16
2011-10-01 20:28
0

RC:s Siames foder

Är det någon som använder RC Siames foder ?
Jag har använd kitten och det funkar bra men funderar snart på att gå över till Siames fodret och undrar vad ni som använder det tycker.

Lejdet
2011-10-01 23:22
0

Mina älskar det och mår bra på det, bra med stora bitar för hetsätarna

kina16
2011-10-02 09:47
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

OK, det låter ju bra. Ska nog testa det snart.

Glad

Beige
2011-10-02 11:49
0

Mina äter också RC Siames torrfoder och mår bra av det. De gillar när det är lite större bitar.

Jag har hört andra vars katter kräks mycket av fodret men det har inte jag märkt något av. Däremot lider jag av ständig beslutsångest gällande torrfoder eftersom RC hyfsat ofta får dåligt betyg av andra kattägare och man vill ju ge det bästa. Men hursomhelst mina verkar må bra av fodret och gillar det så det är vad som bjuds här hemma. Kör ibland med två olika torrisar samtidigt och har då bland annat gett Porta 21.

Maria29
2011-10-02 15:06
0

Jag ger inte längre RC Siames till mina katter! Jag gav det förut men Iza (simes) blir väldigt sjuk och kräkts om hon får RC, så nu ger jag JWB (som jag blev tipsad ac Kalinda här på Ifokus) lamm och ris. När det gäller hets ätande så är det inte lika illa (vilket jag trodde att det skulle bli efter som bitarna är så små) och tydligen är det gott.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

kina16
2011-10-02 16:12
0

har också hört en att en del katter kräks av RC foder men eftersom dom har fixat kitten utan några problem så testar jag att gå över till siamesfodret.
Har även RC indoor till dom övriga katter och dom fixar också det bra så jag kör väll på.
Får tänka om ifall det visar sig inte gå.

Det är ju en djungel av foder tycker jag så man får prova sig fram vad just min katt tycker om och mår bra av men samtidigt är det bra att få tips om vad ni andra ger era katter.

SE*Wishetens
2011-10-02 16:22
0

Jag tycker det är för lågt köttinnehåll i RC Siames, så jag ger Eukanuba istället.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Rokkur
2011-10-02 16:25
0

Simsen tål inte all slags mat, han får diarre och kräks. Men med rc Siamese eller Kitten så är hans mage kanon. Och då är ju Siamese att föredra då han har en tendens att lägga på sigFlört

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

[nollottan]
2011-10-02 17:11
0

Mina har 4 olika foder att välja på, men här hemma är det Siames 38 som är populärast och håller dem i fin form :-)

Attacks
2011-10-02 17:18
0

En venninne av meg kunne til slutt bare gi RC Sensible,alt annet kastet dem opp av (kraks).

Hos meg vil ingen spise RC Hairball, men liker godt mange av de andre typene.

Nå skal vi prøve å bytte til IAMS eller Eukanbua når RC posene er tomme. Fordi jeg har fått forståelsen for at dem,spesiellt Eukanbua er et mye bedre for,ernæringsmessig. Men så gjenstår det jo å se, kattene har siste ord i saken,om em syns det smaker godt.Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/