trimma öronen, vi är inte överrens
Har nu börjat så smått att trimma Elvis öron till SW i helgen.
Kan säga vi är inte helt överrens om den saken.
Jag har varit lite dåligt på att träna honom och därför börjar jag redan nu så jag kan ta lite i taget.
Han tycker inte om sin matte som bara tjatar om att ska man vara fin får man lida pin.
Jag hoppas dock få ordning till helgen men är det någon som vet hur stor betydelse det har med trimmade öron ??

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Klipp med nästrimmer istället
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Har en jätte bra trimmer men den surrar lite så därför får jag ta lite i taget då han tycker det är lite otäckt annars är den jätte bra.
Han vänjer sig nog och jag måste bli lite duktigare på att träna med honom.
:)
Min Myza virade jag in i en filt eller handduk första gångerna och raka. Nu lägger jag bara henne på rygg i knät så får jag raka.

mina har jag inte trimmat, de har fått bra ändå.
Håller med Gunilla, kör med nästrimmer, köpte ny i veckan på Siba fär 198:- superbra!
Den med rundad topp tyckte jag luggade, men den som är rak i toppen var jättebra och det går fort
Då alla trimmar öronen har man inte så stort val vore skönt att slippa detta, men än så länge hör det till en bra preparerad katt och även det bedöms:-)
Ja, det tar lite tid…
Förstår att trimmade öron kan vara pricken över i:et när det gäller looken.
Har sagt det också till Elvis 
Vi fortsätter med öronen, lite varje dag.
Har köpt en bra trimmer som jag är nöjd med och jag tror Elvis också kommer att nöja sig med tidens gång.
Jag måste dock skärpa mig att träna med honom.
På Steve tar vi lite i taget, och väljer man rätt tidpunkt (gärna när han är lite trött) så går det jättebra :) Han bryr sig inte så mycket :)