Pee Wee - nå med tak:-)
Dette er kanskje gammelt nytt for mange,men nå er der ihvertfall en Pee Wee toa med tak 
Jeg visste via andre kilder at den er liten. Den passer ikke for dem som har de største katterasene for å si det sånn.
Men jeg syns den var bitteliten. Jeg kommer til å bruke den hvis jeg har en mammakatt som vil være i fred og ro på soverommet, og siden bruke den som bebis toa. Det var min plan hele veien,så jeg angrer ikke kjøpet.
Selv gutta her ville fått kroket rygg av å sitte inni den,og Leo tror jeg ville satt seg fast,før han kom seg inn i den
Og man måtte nesten tømt beholderen under etter 2 visit
(litt overdrevet)
Jeg håper i fremtiden produsenten lager dem mye større,for det er kjekt når dem har tak på. Ellers har vi jo våres andre pee wee innebygget - står i kjøkkenet, og dem nede i kjelleren har tak fra mine gamle BILL f 2 toa.
Denne finnes nå i Norge hos Stargates, og jeg vet den finnes i Sverige,men ikke hvem som selger dem.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj! Är den så liten?
Jag använder mig av Peewee-lådor, men har de låga lådorna. Skulle önska att de kom med dubbelt så stora lådor, men marknaden är väl inte så stor för dem. Funderar på att tillverka egna av Ikea-lådor, men det blir en j-kla massa hål att borra. 
Jeg ville ikke anbefalt den, om den ikke skal brukes til medium katter/hunnkatter eller bebiser.
Jeg liker store toa med god plass,det gjør kattene også. Så får du laget en selv,så tror jeg kattene dine blir kjempe glade
Der er så kreative i Sverige:-))
Men smaken er som baken …. og hva noen mener er for stort eller smått,kan være motsatt for en annen, så har man muligheter for å se dem live,så gjør det.
Guttene hos meg bruker de store pee wee med høye kanter,mens jentene bruker begge typene.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Finns det länkar till hemsidor till försäljare av dessa toalådor?
#3 Jeg googlet og fant denne butikken som har i Sverige :
Edit, jeg så feil, dere har samme størrelse som oss. Men der har ihvertfall mye snillere priser,enn de blodprisene dem selges for her i Norge.
Foderbilen har den i sverige.
Bra att du sa att den är liten, för då kommer jag inte kosta på mej att köpa den.
Vet jag för några år sedan pratade med han som gör/säljer PeeWee (det var precis när de låga lådorna kom). Sa just det att jag tyckte de var bra, men alldeles för små och för låga. Tipsade att han skulle tjäna bra på att göra större lådor.
Fick då en föreläsning om att de faktiskt kostade 1 miljon att göra en ny låda!
Kunde han då inte offrat den miljonen på att göra denna låda större….
Det är ju trots allt med de som har många katter som använder PeeWee.
/Elisa
Jag klämde på den i butik först när den kom och blev jättebesviken, många av lådorna var redan spruckna, "klämmorna" till huven var borta på många, plasten känns tunn vilket resulterar i att lådan känns lite skranglig.
Känns konstigt att de inte satsar på lite mer kvalité och lyssnar på konsumenterna som vill ha en lite större låda nu när de endå brydde sig om att göra en huvlåda. I början var det ju snack om att det skulle komma en huv till de redan befintliga lådorna.
Med det sagt så köpte jag den endå i förra veckan, fick byta den det första jag gjorde för sil-delen var spräckt och ett ben som höllt upp den knäckt. Fick plocka ihop delar från olika och pussla ihop en hel låda i butiken. Men katterna gillar den så jag ger den en chans och ser hur länge en håller :) Jag har ingen stor hankatt som går i den då min hane fortfarande är en liten skrutt men mina honor får plats utan problem.

Finns också på hund och katt i mölnvik, på värmdö, i stockholm.