Aj aj
Tyckte inte om att se denna annons på blocket….
http://www.blocket.se/stockholm/Siames_mm_foreign_white_35432587.htm?ca=9&w=3
varför det? *nyfiken icke siames ägare*
är det för att priset gått upp? eller för att det är blandras katt? eller för olika ögonfärger?
jag är mest intresserad för att lära ^^; inge elakt menat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nä, det få fw siameserna vi har i Sverige hade jag önskat att man tog väl vara på. SPECIELLT honorna!!!!! 
Tycker jag sett denna kombination flera ggr. Undra om inte det är Backyard Breeding…
/Elisa

Jag mejlade en annan FW uppfödare för att kolla om hon har en aning om vem honan kan vara.
BYB! 
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Vad jag vet finns det inte så många fertila fw honor i Sverige så jag hoppas vi kan ta reda på vem det är…annonsen kändes inte som att den var skriven att det var en hoppsansakull hos en uppfödare iallafall…
#1 Det finns så få FW och de få som har och föder upp jobbar väldigt mycket för att förhoppningsvis kunna öka intresset för fw, och att de ska vara friska.
Att blanda hej vilt är inte bara oseriöst, äventyrar även hörsel,mm
BYB över huvudtaget oavsett vilka raser det är ,är inte bra, det är inte säkert att dessa kattungeköpare blir informerade om hur siameser är, att de vill ha en kattkompis osv det är så mycket.
Det uppstår funderingar förstås, uppfödare förväntas följa sveraks/wcfs regler. Detta är knappast tillåtet

Reagerade med på denna annonns.
Väldigt trist hon inte valde en snygg SIA hane till henne istället.
Och tänkte me på det med reglerna ang FW .Väldigt trist.Kanske denna ägare inte känner till det så bra?
#6 Tack :) då vet jag ^^ Vet att detta med avel av alla djur är rätt komplicerade saker igentligen fast vissa verkar tro att det går på rosor ._.
Haft lite kontakt med den som har annonsen på blocket, av någon anledning så har inte honan stamtavla,men är renrasig.
Har inte forskat mer i det, men det är väldigt trist.
Såg att de använt en röd hane (eller är mamman padda under det vita). För kattungarna har en blåpadda till syster.
/Elisa
#10 USCH
tänk vad farligt det är med okunskap! men då är det iallafall anmälningsbart? man får väl inte avla om man riskrar dövhet enligt djurskyddslagen?
Vet faktiskt inte om det är anmälningsbart. 
/Elisa
Usch vad tråkigt att se…
SE*Wishetens - http://www.wishetens.se
Ett helt annat spår: är det inte konstigt att en "gatukorsning" kostar så mycket?
Cats are like potato chips - you can't have only one!
#14 Det virker som at mange tror at dersom en eller begge av foreldrene er rasekatter (blanding) så er kattungene mer verdt. Derfor vil dei ha penger for dem. Men sannheten er at en katt uten stamtavle ikke er noe annet enn en huskatt.
Tycker inte heller att man skall ge sig in i att blanda raskatterna med huskatter och det man nuförtiden ofta ser på blocket med alla möjliga raser.
Alla raser har sina "defekter" och även olika temperament som köparen kanske inte vet om.
Jag har ngr gånger av ren nyfikenhet mejlat ngr av dessa katter med undran kring "vad får jag för dem pengarna" och svaret har varit enhälligt, du får en katt
Vi uppfödare har ksotnader och utgifter men dessa oseriösa säljer för att tjäna pengar, sina kattungar utan vaccination, registrering, friskintyg, chippning eller doldafelförsäkring, möjligen i bästa fall har dem avmaskats en gång och är detta värt 2.500:-?
Vad är dem uppfödda på för mat och hur har dem växt upp…
Hoppas ni kan lösa varifrån kattungarna kommer!
//Lisa
Säkert får dom dom sålda till det priset … det finns alltid folk som mina föräldrar (ni vet … typen som tycker att man som 13-åring lika gärna kan köpa sina jeans på Ellos fast man egentligen vill ha ett par Lewis ;) )
Cats are like potato chips - you can't have only one!
Jag har sett den första bilden på lilla vita kattungen som ligger på rygg i en annan annons. Men det var tidigt i våras jag såg den har jag för mig. Då skrev dom att pappan var sphynx!
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Känner också igen den bilden. Kanske ny kull och de använt samma bilder? 
/Elisa
Det viktigste blir jo å finne ut hvordan vi kan forebygge BYB. Oppdretter må kanskje bli strengere med hvem dei selger ukastrerte kattunger til, for eksempel kreve at kjøper har stamnavn. Annonseforum burde også nekte å trykke slike annonser, Men det tror jeg ikke skjer desverre, penger skal tjenest…

Vad är BYB?
#21 Back Yard Breeding