Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 742 ggr
isaceasar
0

ceasar får äntligen en polare:D

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I Lördags på utställningen i boxholm började vi prata med med Jill från S* La bell cats, fick se hennes fina siameser och det visade sig att hon hade en bruntabbymaskad siamesflicka hemma på 16 v som letade hem. Hennes syster var där och hon såg tydligen likadan ut, hon var sååå fin! Så nu telefonsamtal senare så hämtar vi henne på fredag Skrattande 

Mamma: La Bell Nerissa, SIA b

Pappa: GIC Sirius Naryschkina*D JW, SIA n 21  

Känns helt underbart och hoppas verkligen det kommer fungera den här gången!

Några tips på första mötet mellan lilltjejen och Ceasar? Funderar på att antingen ta bort ceasar hemifrån första timmen så tjejen kan titta runt i lugn och ro, eller sätta in ceasar i köket med ett galler till andra rummen så dom kan titta på varann mellan gallret. Eller är det bara att sätta ner henne med ceasar i rummet och låta allt vara som vanligt?

ÅHH jag är så glad Skrattande

kalindas
0

Tycker inte du ska ta bort eller stänga ute Ceasar.
Du kan ev. stänga in honom i ett rum en stund, så den lilla hinner kolla läget. Men annars brukar det nästan vara bättre att låta den nya ha ett rum där hon är trygg i från början och sen låta henne utgå därifrån och träffa på C som en naturlig och säkert något sur Flört invånare.

Lycka till med nykomlingen. Glad

/Elisa

isaceasar
0

ok, så får det bli :) tack!

isaceasar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låt mig presentera La bell butterfly Bell :) Vi kommer kalla henne Cleo

Ceasar var lite sur till en början men började mjukna redan på fredagkvällen. Igår började han nafsa på Cleos öron och sedan tvättade han henne, matte överlycklig Skrattande

men ibland får han för sig att bita på henne, antingen över ryggen, halsen eller i benet. Då tjuter hon till och fräser, och han slutar. Konstigt tycker jag men för övrigt går det toppen.

isaceasar
0

tvättning:)

isaceasar
0

closeup

isaceasar
0

just nu brevid mig :)