Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 1109 ggr
Snusan
0

Spinneriet Stenkullen

Hur många här ska till Stenkullen ? Jag har anmält dit och det ska bli intressant att se hur det går med vår Diva Skrattande Såg att det är en bära fram själv utställning så jag kommer att få kuta värre eftersom jag har ett gäng skogisar med också Hemlis Läste i en annan tråd om Jönköping att assistenter o domare inte ska veta vem katten tillhör men det stupar ju när man får bära fram själv eller ? Har också ställt sedan många år med ett uppehåll på ett par år och visst känner domare igen en del katter men jag tror ändå att domare överlag dömer rättvist.

Celia
0

Jag ska inte till Stenkullen men vill kommentera ändå Glad

Om du ställer kullklass och visar upp en hel kull för en domare, så är det ganska lätt att gissa att du har fött upp dem själv. Men i andra fall blir det lite svårare. Om du visar upp en katt som aldrig är dömd av just den domaren, så kan inte domaren veta om du har köpt din katt hos hans/hennes värsta ovän Flört

Oavsett regler och annat, så är det extremt svårt att vara anonym i kattvärlden. Det är ingens fel och jag håller med dig fullt i att domarna dömer rättvist överlag. När vi var på våra första utställningar, så hörde vi mycket snack om orättvisa (det vara bara assistenter som fick bära på den tiden) och jag tror att det är något som alla nya blir varnade för, mer eller mindre. Jag hade däremot väldigt svårt att förstå varningen för att det bara var de stora kända som vann. Våra katter vann ju hela tiden och ingen visste vem vi var…

Nu sänder jag massor av lyckostjärnor till dig och dina katter - det kommer säkert att gå finfint på utställningen Glad

Snusan
0

Tack för alla lyckostjärnor Skrattande Du är så gullig i dina kommentarer jämt Kyss

Celia
0

#2 - det var också gulligt sagt av dig, tack Glad

Micare
0

#0 Jag skall inte ställa ut själv på stenkullen, men kommer nog och tittar då jag bor i Gbg :-).

#1 & 0 Jag kan önska mig fler assistentutställningar, det verkar främst vara "bära själv" idag. Det blir mer objektivitet då. Ibland tycker jag att man tullar på objektiviteten då domare är familjära med de utställare de känner som ställer för dem. Jag tror detta blir mer påtagligt då det är få katter anmälda i kat IV.  Då jag disskuterat detta med en hunddomare har jag förstått att dommaren inte får visa vilka de känner och inte under bedömningar inom hundvärlden. Sedan tror jag aldrig vi människor kan bli helt objektiva, men det beror nog på att mitt  huvud är fullt av begrepp som social priming :-))). 

Hälsningar Ninni

Micare
0

Tryckfelsnisse var framme och naturligvis menar jag att hund domare inte får visa vilka de känner under själva utställningen. Det vore trist att vara domare och människa annars :-).

Hälsningar Ninni.

Bokskogens
0

Hejsan!
Ska ställa båda dagarna på Spinneriet, men på lördagen blir det "bara" ocisar. *ler*
På söndagen ska både Briza och Pyttan få följa med.

zeldtrix
0

Jag kommer med vår seychelloiskille Rocky och vår kanelprick Tikka på lördagen.

Helenaf76
0

Jag kommer med min blåmaskade kastrathane Aragorn och min svarta orientalkille Kålle. :-)

MalinL
0

Jag kommer med min balineskille Desmo.