Siames iFokus

Siames

Etikettsjukdomar
Läst 3596 ggr
Rokkur
0

Tunnhårig kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mr Bennet har sen han föddes varit mer tunnhårig än de andra, han fick tillomed smeknamnet skalleper när han föddes!

Tänk er en peterbald med päls :P Man ser hans goa rynkiga mage, men på ryggen har han bra med päls.

Hur kan det komma sig tror ni?

Ska försöka få till en bra bild på honom, men är lite svårt då han inte är still och min systemkamera är helt slut!Skrikandes

Måste även tillägga att han är pigg och frisk, lika mycket fart i honom som i de andra två. Och förbannat söt med sin lilla rynkiga mage och jätteöron! Skrattande

Hittade en bild där man faktiskt ser hyffsat bra, den får duga så länge! Mr Bennet är den solida, kanelen Glad

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

kalindas
0

Kan hända han ser mer tunnhårig ut pga färgen. Annars kanske han kommer vara en kille som får superfin kort päls som vuxen. :-)

/Elisa

kalindas
0

Fantastiskt fina spottar killen i mitten hade förresten!

/Elisa

Rokkur
0

Har med tänkt det, men han är verkligen tunnhårig. Men som du säger, han kanske får superkort fin päls som vuxenGlad

Åhå, Mr Darcy tackar! Kan säga att man hade kunnat tro att jag är spotted med efter den här kullen, min rygg kommer aldrig bli sig själv igen haha. Mr Darcy klättrarFlört

Alice Walker

Maxima06
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min myskille såg ut typ så när han kom hem till mig , han är en OSH n. Han har superduperkort päls, men pälsen täcker mage lite mer nu när han är närmre 5 månader. Jag ser alla hans små hudveck i ansiktet, ngt jag inte gjort på de andra :)

Rokkur
0

En till bild på Mr Bennet, här ser man rätt så bra hur "tunnhårig" han ärGlad Visst är han söt!Kyss

Alice Walker

Maxima06
0

Han var nog mer tunnpälsad än min pojk endå. Spännande att se hur det blir sen! Hur gammal är han? Glad

prodigy
0

Detta "problem" har jag själv funderat över! Trodde absolut att det var något fel på min orientaltjej när hon kom till oss fyra månader gammal. Hon är svart med mycket ljust skinn som liksom lös igenom så hon såg kal ut. Man såg just vecken på huvudet som hos en rex. Var flera rundor hos veterinären tom, trodde det var allergi osv hönsig som man är som nybliven kattmamma! Skrattande

Nu är hon två är, och har en mycket silkig, blank kort päls, men fortfarande lite kal bakom låren och på magen…..

Jag tror faktiskt att aveln mot en kortare päls bidrat till att vissa av våra katter föds med nästan kala magar osv…så såg de ju inte ut för en tio är sen?

Fantastiskt fin kille, tror att det blir en silkeslen fin päls av den lilla tunnhåriga så småningom!

Rokkur
0

#6Ja det ska bli spännande! Han är runt 12 veckor nu Glad

#7 Kan kanske vara så?  Jag har med funderat på om det skulle vara nåt fel, men tror inte det! Han är bara lite mer naken än de andraTungan ute

Bifogar en bild på Mr Bennets mage, håller inte så hårt i honom som det ser ut. Men pojken ville ju inte visa magen på kort! Hade lite svårt att vara stillSkrattande Visst är han sötKyss

Alice Walker

berthagenn
0

Naaaaw! Vilken goding den dära Mr Bennet är. Cool

Attacks
0

Jeg tror du får en katt med knallfin kort pels som voksen. Jeg har hatt et par sånne selv også,og kjenner noen som har hatt.

Den der spotten kan du sende i posten til meg Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Ser väldigt pussvänlig ut! Kyss

/Elisa

alltidsiames
0

Jättefin gossekung det där!KyssPuss på den!