Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 719 ggr
RolfH
0

Tidig utveckling

Siamesungar utvecklas tidigt. De visar ofta sina individuella personligheter mycket snart efter födseln och är försigkomna och självsäkra. De blir också könsmogna mycket tidigt ofta redan vid 4-5 månaders ålder.

RolfH
0

Det gäller att se upp om man har kvar kattungar i den åldern, för så tidigt som vid 6½ månad vill man inte att de skall föda egna ungar.

Snusan
0

Ops det var ena tidiga små rackare Skrattande Då får man se upp den dagen när lilla Diva får en kull FörvånadAll information mottages tacksamt eftersom jag är ny på siameser .

MVH/Suzan

Denna kommentar har tagits bort.
Juliette-
0

Jag har fått olika bud om detta (eftersom jag inte har nån än utan bara är mycket nyfiken på OSH och SIA så har jag frågat mycket) å en uppfödare sa att hennes brukar bli vid 9mån så är de inte så att de är vanligt dom är tidiga men fortfarandra är de lite vanligt dom är (ursäkta ordet) "Normala"

Bara undrar

Canoodles
0

Det varierar naturligtvis väldigt mycket men att de blir könsmogna vid 6 månaders ålder är inte särskilt ovanligt. För honor kan det också spela roll vilken plats de har i rangordningen ( om man har flera) en ranglåg hona löper oftast lite senare.

[viciousy]
0

Öppnar dom inte ögonen tidigare också?

Celia
0

#6 - jo och en del föds med ett eller båda ögonen öppna. Det är många år sedan jag upplevde det, men vår första rödmaskade tjej fick alltid någon/några per kull som hade ögonen öppna.

MalinL
0

Alla min ahonor har hittills blivit könsmogna vid 8 månader.