Utställningsbilder
Her kommer et bilde av min lille sortskillpaddefrøken Lula da hun i fjor var på utstilling.
Kristiina Rautio forelsket seg helt i Lula, sa hun var en ordtlig heksekatt og putta henne i veska…For Lula skulle reise sammen med Kristiina til Finland hun….. Hihi…. Men heldigvis, fikk vi Lula med oss hjem igjen…Hvor jeg lo av dette morsomme senarioet 

Kristina älskar paddor!!!
Jag kan lite förstå det

#1 - Jaha så det är så man gör! Jag ska ta med mig en extra stor väska på nästa utställning

#1 Vilken rolig bild och kul berättelse bakom också :-).
Hälsningar Ninni.

Phoenix skulle åka också till Finland :)
(Finns det inget sätt att länka till bilder, jag hittar aldrig åt dem på hårddisken..)
Har någon någon mer bild från en utställning
? Skulle vara roligt att se…

Aha det är en gammal panelbild från en utställning i Malmö. Katten heter IC S*Fursten's Joy Boy och ägdes av Weronica och Heinz Östlund (stamnamn S*W-Type's).
Tack
vill ha mera bilder…detta räcker ju inte *ler*

#6 Har du lagt ut bilderna på en hemsa på weben skall det väll funka att länka?
Hälsningar Ninni.

#9 Det verkar som om domare inte åldras nämnvärt, eller har du varit framme med retuchen igen? :-)
Hälsningar Ninni.

#13 - nej nej nej, honom har jag inte rört 

#11 - vad är det för en domare? Har aldrig sett… 

#15 Han heter Alexy Schunkin och är en ganska ny holländsk allround domare. Det framstår på fifes site som han tog examen på alla raser samma år. Han verkar vara på många uställningar i Sverige just nu.
Hälsningar Ninni.

Alla raser samma år? Ojoj! Vet du om han har kat.IV-katter själv?

#17 Jag har inte hört något om att han skall ha uppfödning av kat IV katter.

#18 - Äsch vad trist. Då hamnar han säkert inte bland mina favoriter 

#19 Inte bland mina heller ;-).
jag tror att Alexey föder upp Cornishar. har för mig att mina devonvänner brukar vara missnöjda med honom för att han aldrig gillar pälsen på devons och vill att den ska vara mer "cornishig"

#21 - hur är pälsen när den är det då? Har inte alla CRX en cornished päls? 

Gratulerar, han är vacker!
Men vad är det för en massa nya domare ni lägger upp här? Märker att jag måste ställa ut snart igen…
Tack Nizeli för dom fina bilderna, Grattis… Han var mycket fin

Min kisse och Alexsey
http://www.acc.umu.se/~dizcord/Nemi/solkatt06.htm
(det gick för övrigt utmärkt att ställa min kisse som kastrat ;)
#22 - på cornishar ska pälsen vara slät och vågig, och på devons lite busigare och lockig, vet inte om det räcker som förklaring? det ska vara helt olika kvalité på pälsarna också, bla. är det tillåtet med täckhår på devons men inte cornish… :)
Alexey brukar vilja få det till att devons med riktigt bra päls inte alls har det, och vill gärna att den ska vara mer som på cornish..

Hittade den här från en utställning jag var på i Malmö. Faktiskt den utställning jag var på och ställde själv senast. Skäms nästan över att säga att detta var i mars 2005 
Jag hade med mig tre ur en kull på fem eftersom siameserna i kullen redan hade flyttat vid detta tillfälle. På bilden har alla kommit med och från vänster sitter:
- S* Fursten's Wysiwyg
- S* Fursten's DreamWeaver
och längst till höger syns
- S* Fursten's Illustrator
sticka fram sitt huvud ur utställningsburen 

#29 - tack för ditt svar hakkapelitta, jag hade missat det helt…