Siames+hundsällskap?
Jag har varit fachinerad av siames, oriental och liknande raser bra länge och det kommer inte bli någon på ett tag. Har vägrat köpa katt så länge min lever, känns som jag sviker henne :-P. Dock bor min katt kvar hos föräldrarna på gotland och nu 17år med ålders reumatism. Bara vanlig bondkatt, men väldigt speciell. Ville inte rycka upp henne från att gå som man vill med kattlucka eller dela på henne och brorsan. Så hon fick stanna kvar.
Men önskan om egen katt ligger givetvis kvar till framtiden.
Däremot så har jag hört att siameser är så sällskapliga av sig, att de behöver ha kattsällskap. Men hur fungerar det med en siames och hund, iller som sällskap?
Själv har jag ett stabilt jobb på 70-80%, 7 timmar per pass och 5 mins gång promenad till arbetet där hund medföljer och en annan som jobbar har haft med sin egen katt. Vilket jag med får om jag vill.
Dock tanke på att en katt kan leva 20år och så länge har jag nog inte kvar det jobbet.
Så frågan är ju kan man ha hund och iller som sällskap till en siames än att ha två katter?
Tanken har dykt upp mer och mer pga min granne har siames hon ev ska ta kull på i framtiden.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
putt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror att det kan fungera alldeles utmärkt om bara hunden är med på noterna. Kan vara en fördel att köpa en kattunge från en uppfödare som har hund så katten är van från början.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
se andra halvan av filmen 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
:-) Roligt, då kan man våga fortsätta drömma vidare.
Haft hand om jourkatt från kks. Den katten var inte hundvan innan. Men efter en vecka så var det inga problem alls med min äldre hund. Han är så fruktansvärt lugn och ignorerar, håller sig gärna på avstånd. Dock inte hundra att han är kvar när jag skaffar katt. Andra hunden har dock aldrig bott med en. Men fungerat bra med min gamla tant på gotland som är en ren bitch och inte drar sig för att lappa till en nos. Hon har endast mött mina hundar på sitt 17åriga liv och det har fungerat där med. Även är ju hundarna vana med iller och råttor som klättrar över dom. Så det är jag inte lika orolig för.
Värsta biten är ju att skaffa en katt som man inte kan ge vad den behöver.
Får ni se denne videoen?
Min hemsida:
Min katt leker ganska mycket med min "kombos" två illrar, så det funkar jättebra! Däremot så ligger dem inte och sover och myser så mycket tillsammans utan katten ligger för sig och illrarna i en hög, så eventuellt kanske katten kommer sakna sov/myssällskap. Men om du inte är borta hela tiden så kan ju du säkert fylla en del av det behovet. Eller så gosar din katt hela tiden med hund och iller. Jag tror att det kommer gå galant. Lycka till i framtiden :)
På bilden är det möte i krypinet bakom soffan ;)
#6 underbar bild :-).
Tackar för svaren. om grannen tar en kull på sin så kanske :-). Sköna vore att ha henne nära som kattvakt med egna katter vid behov.Det är väl det andra svåra med att skaffa katt. Hitta någon som kan passa om man vill bort en helg.
hahaha här planerar man mig som kattvakt din jävel ;) nejdå.. Jag får se om de blir kull på henne.
haha.. ja givetvis :-P.