Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 998 ggr
isaceasar
0

skogspromenad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår när jag och kissen var ute i skogen träffade vi på en dam som plockade blåbär:

-Är det en hund du har eller vad är det? (frågade hon och kisade, Ceasar hade vid åsynen av damen lagt sig ner på stigen)

+Nej, det är en katt, svarade jag och log

-Är det en siames? ja men det är det ju! Jag hade en när jag var liten.. Men menar du att du har honom utan koppel och att han går med dig ändå?!!

+Ja, han stannar bara när jag möter någon, som nu, då lägger han sig ner och avvaktar. Om jag då går vidare skriker han och springer efter..

-Men gud! (damen ser chockad ut) men det måste ju vara unikt?! Jag har då aldrig hört något liknande!

(Jag ler, stolt matte:)

Undrar nu, är det unikt eller är detta "typiskt för rasen"? :)

Supinesophie
0

Fin kisse du har! Jag har inte försökt gå med min siames lös i skogen, men min ena huskatt följer efter en som en hund i skogen Skrattande

Eller jo en gång gick jag 50 meter in i skogen och skulle fota honom (siamesen) och då följde han ju efter mig ^^

Milamen`s
0

Sååå flott gutt Skrattande

Ta gjerne en tur innom våres hjemmeside www.milamencattery.dinstudio.no Glad

isaceasar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh vilken fin kisse du har! Ja han är nästan mer pålitlig än en hund att gå ut med:)

SmirreIce
0

Min lilla bondis tös, Sid följer alltid med min farfar på hans dagliga promenader. (Sid och Diego bor ute hos farfar). När det kommer mötade med cykel och med eller utan hund så springer hon in i skogen, sen när farfar går vidare och ropar på Sid att komma till honom, så kommer hon och dem fortsättersin promenad.. ÄNDA HEM. Men går han ner till stranden, då sitter hon uppe på grusvägen och jamar på farfar att komma tillbaka och vägrar att gå ner till honom.

(inte bästa bilden, men på henne utomhus iaf.)

Annica-H
0

Min birma brukade ofta följa med mig och hundarna på promenad där vi bodde förut. Vi mötte rätt ofta andra hundar och då gjorde han alltid en lov innåt skogen och kom ikapp oss när de andra hundarna passerat.

Ibland mötte vi en annan matte som också hade sin katt med sig. Han uppförde sig ungefär likadant som min. En roligt sak var att katterna alltid valde varsin sida av stigen när vi möttes. Jag tror det var ett medvetet val från deras sida, kanske för att undvika revirstrid eller nåt.

isaceasar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hehe då är inte Ceasar såå speciell trots allt :)

#4 Ceasar hängde med på båttur ut till en ö förra veckan. Det var inte jätte populärt.. vatten är läskigt!

SmirreIce
0

#6 Ja, det är något med vatten Glad Men vad kul att kunna ta med katterna så.

Lejdet
0

Jag Rossi och Casper har gått flera långa skogspromenader utan koppel under åren här på landet.. de går nästan fot;-)

Annica-H
0

#6 Jodå, nog är han fortfarande speciell. Det är ju trots allt väldigt få katter som får möjlighet att följa med på okopplade promenader :)