Vad blir det om man parar bicolour med bicolour?
Jag som då är helt novis på det här med parning osv…..
Ohh vill ha en Bicolour hona till min Castor, men vad skulle det bli av det?
Om min fråga är dum, passera fort och glöm bort denna tråd 
Tror att det blir bicolour och ev oriental om han har detta i stamtalvan,är inte säker men det blir absolut bicolour

*undrar om hon svimmade…*

Ja svimma!!!
*asg*

Det är ju detta som är så bra när man har en oriental, SIA osv. att man kan få många olika färger och "raser". När min kisse ska ha kattungar så hoppas jag att hon får en av varje alltså en SIA, oriental, sys samt bicolour variant. Jag vet att jag inte kan få alla dessa i en och samma kull men man får väl drömma. Jag kommer i alla fall försöka att få dessa någon gång under framtida kullar vilket kommer innebära att jag med all säkerhet inte kommer att sälja dem för jag kommer vilja behålla alla själv *ler* och då kommer mannen bli tokig, men det är ju tid tills dess så det är väl bara att börja bearbeta honom och jag har fortfarande ett par knep på lager det har ju gått åt ett par redan då jag har 3 katter hemma redan.

#1 Jag ska fortsätta utveckla färgkalkylatorn till sommaren. Skulle det vara intressant med en version anpassad just för katIV?
Jag ska i första hand förbättra den jag har men sen tänkte jag att det kunde vara roligt att vidareutveckla för andra raser.

#9 - Oh ja, det hade säkert kommit till användning - för det dyker hela tiden upp nya uppfödare och gamla uppfödare som börjar med något nytt - bicolour t ex :) Vilket arbete du har lagt ner! Rosor till dig :)

#10 tack! ^^
Jag får starta en tråd här sen om jag behöver hjälp eller testare. :)

Det vore så kul att hitta en hona till min Castor, en bicolour hona i läckra färger.
OM nu min Castor visar sig va nått o ha, annat än att vara värdens bästa Casor förståss.

Biames, det är klart att du kan få allt i ett. Om du parar med en bicolour hane som bär siames (för du har väl en siamesdam?)
.
Anderssonskan: Din grabb är jättefin, hoppas du hittar en obesläktad tjej till honom! Annars får du väl ta och importera en
.
Seerath - jag har använt mig av din kalkylator för att lära mig olika utfall, ungefär som att träna på glosor och jag börjar känna mig rätt säker nu, tack!! 

Det kommer att bli riktigt intressant med den där uppdateringen för andra raser också. Vilket arbete det måste vara för Seerath!

13
Ja tänk importera en liten choklad eller kaneltös ohh

# 16. Mina kanelstänger vill gärna ha fler kompisar
.

Kanelstänger *vad gulligt* 
Bicolour + bicolour om det nu var frågan.
Ger bicolour, harlequin, van och solida katter.
Om det var det som var frågan?
Jag hoppas själv att jag ska kunna göra en sådan parning till hösten.
Men allt beror på om hanen kan hålla sig från att börja kissa.
/Elisa

# 18:
, visst är det en passande benämning?
#13 Ja det är en siames flicka jag har. Även jag har funderat på att importera då jag hittade en uppfödare i Holland som hade en helt bedårande liten bicolor flicka. Är det någon som vet hur mycket det kostar att importera en katt från tex Holland?

# 21. Det är olika från uppfödare till uppfödare vad det kostar. Generellt kostar en import ca 800-1500 euro plus extra kostnader för EU-pass, eventuell rabiesvaccinering, bodprovstagning och givetvis resa. Du bör räkna med minst 12000 kr, troligtvis 15-20000 kr.