Nu bakas små lila balineser ;-)
.. förhoppningsvis i alla fall, för nu har jag snygge GIC S*Vildbackens Ziggy Stardust i mitt katthus med en löpande, ålande Iris (S*Rufu´s Friday) som gör allt för att få hans hjärta att smälta.
Dock måste jag säga att mesigare fertil hankatt sällan har skådats
(sorry Malin)
Han ligger inkrupen i sin transportbur och ser livrädd ut för henne, men hon fick sig nyss en slick på huvudet så det kanske börjar att lossna?
Casper sitter i sin rastgård och det går hans ära förnär att en annan hane är hos HANS honor så idag har han lyckats pinka ner både TV-n och min nytvättade tvätt..
Ja, något straff ska väl du ha för att ha släpat hem en konkurrent. Hoppas det blir många små snyggingar.
It's a cat's world… adjust! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det er jo ikke rart at han ligger sammenkrøpet i buret sitt. Han kjenner lukten fra andre fertile hannkatter, men hverken ser eller hører dem. Om det er første gangen han skal parre, og kanskje ikke har vært alene på et fremmed sted før må jeg si at han er en fornuftig herremann. I tillegg er han kanskje ikke så veldig vant til løpende hunnkatter, iallfall ikke fremmede. Kanskje skulle han ha fått muligheten til å gjøre seg kjent i kattegården først, og så har du satt Iris inn til han. Lykke til!

#2 Nej det är inte så konstigt och han har fått två dygn på sig att vara ensam i katthuset med stängd nätdörr mellan honom och Iris innan jag släppte in henne. Hon är inte ett dugg agressiv utan bara nyfiken på honom.
Han har parat innan och han är van vid två löpande honkatter hemma men denna katt är en riktig jättebebis (kan hans matte intyga) och han har nyss legat i mitt knä på rygg och fått kli på magen en lång stund vilket var mer intressant än en löpande tjej 
Kan ju hända han bara är lite blyg och generad. Min Spidde ville aldrig para inför publik.
/Elisa
Deilig med hannkatter som er babyer! Vi har noen her hjemme, og har hatt en diger lillamasket siameser variant som var verdens beste lille baby. Jeg skjønner han godt når han foretrekker kos framfor parring, løpende jenter finnes det jo nok av men det er viktig å få med seg all den kosen som er mulig
Det kan jo hende at han vil prøve seg etterhvert, eller så må han kanskje være hos deg til Iris sin neste løpetid?

Håller tummarna för att han hajjar galoppen! :) Och för att de blir små balinutter :)
- S*Broddan´s - www.broddans.se

När jag hade Flower på parning hos Liljekattens trodde vi inte de hade parat alls. Men det visade sig några veckor senare att så inte var fallet utan det var rosa tuttar till min och Lottas stora förvåning. :-D
Min jättebebis!!!
men hellre har jag honom på detta vis än på det andra viset han har visat att han kan vara på…. hormonerna och instinkterna tar nog över snart, man vet ju aldrig vad som händer på nätterna
jag håller tummarna. Och tack Anna-Lena för att du är snäll och kliar honom på magen :-) då blir jag glad
#7 Haha! han stirrer jo ganske intenst på bakparten hennes så det tar nok ikke lange stunden før det blir action.Han venter nok bare på at den dumme dama med kamera skal gå vekk 
Hadde en hunnkatt her på parring en gang og hver gang jeg gikk inn til dem så lå Tassen (pappan) laangt fra hunnkatten og jeg hørte aldri noe som kunne ligne parringshyl.Hun var sur og han var ikke verdens tøffeste. jeg var overbevist om at han ikke hadde parret henne og leverte henne tilbake med odrene om at nei desverre her var det ikke blitt noen parring.. Men så gikk det noen uker og der var det visst bebiser alikevel
Lykke til.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jaha nu har det gått en dryg vecka och jag väntar med spänning på resultat!
Har inte en enda gång sett dem para sig men å andra sidan har jag ju inte suttit ute i katthuset och spanat dygnet runt heller;-)
Ziggy är en försiktig herre och väldigt finkänslig mot damerna verkar det som :-)
Iris är sitt gamla vanliga jag igen när löpet gick över och hon är madonnan där ute och bestämmer över Ziggy! Han fick sig en nossmäll idag när han vågade sig på att lukta henne i baken! Om hon verkar dräktig åker jag söderöver med Ziggy om ett par veckor och lämnar honom åter till Skåne.
Någon av dem har kräkts ett par ggr. de senaste tre dygnen, kan honorna bli illamående så fort? Iris har kräkts innan tidigt i dräktigheten men jag minns inte hur tidigt det var?
Krysser fingrene for at det blir smått. Vi har hatt illamående tidlig men jeg kan ikke helt huske hvor tidlig etter parring det var. Det er så inviduellt også.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Krysser fingrene for at det bir bebiser 
Ta gjerne en tur innom våres hjemmeside www.milamencattery.dinstudio.no 
Hoppas att det blir små söta lila
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se
Ziggy kräks hårbollar periodvis, sen går det över. Kolla om det är massa matrester eller bara skum och hår.

#15 matrester och Iris hetsäter nu när hon löpt klart