Kapade trådar
Det förekommer ibland att vi svävar in på andra ämnen än de som rubriken förtäljer. I vissa fall kan det vara hemskt trist om detta sker i någon av de första inläggen, för då tappar man ämnet ganska snart. Tråden blir vad vi kallar för 'kapad'.
Nu tycker jag inte att detta är ett problem här inne, utan vill ta fram en positiv sak i ämnet.
Det hör inte till vanligheterna att någon av oss kapar trådar i början av en diskussion men det händer ganska ofta att vi glider in på andra ämnen som på något vis hör ihop med det ursprungliga. Detta sker oftast då de flesta redan har sagt sitt och ingen har något mer att tillägga. Den som ställde frågan från start har redan fått sitt svar flera gånger om.
Jag personligen vill inte att ni slutar upp med att diskutera i trådar om ni har råkat att hamna utanför ämnet - jag tycker nämligen att det är ett trevligt inslag där vi oftast får möjlighet till att lära känna varandra bättre.
Om majoriteten har en annan uppfattning så berätta gärna, för i sådant fall kommer jag givetvis att tillrättavisa alla snedsteg (även om jag anser det helt onödigt). Kapningar stör inte mig om det inte är av ondo :)

Förstår man vad jag yrar om här? 

Jag tror att vi fattar och håller med!!! Vi skulle ju bara meddela om vi INTE höll med!
"som man frågar får man svar"
Jag förstår och man får väl göra ny tråd om det verkar bli annan diskussion i en tråd om något helt annat då 

Jag trodde att någon inte skulle hålla med… Vad bra att ingen sådan har dykt upp, än…
Nej, jag håller också med, det gör inget om de halkar bort från ämnet!