Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 2896 ggr
Lejdet
0

Sista chansen för Cinzano!

Äntligen löper min söta siames S*Edo´s Cinzano igen och denna gång ska hon få träffa ursnygge GIC Sirius Naryschkina*D JW, LaBells goding SIA n21.

Har nyss varit och FIV/Felv-testat henne igen och håller nu verkligen tummarna för att det ska funka denna gång! Hon är nu drygt 3 år så det är verkligen sista chansen. Hon är parad 3 ggr innan utan resultat..

Hjälp mig att hålla tummarna så att det blir en drös med snygga tabbys!

MalinL
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller alla tummar jag har! Skrattande

[SoooL]
0

Jag håller tummarna! Visst är hon ren siames? eller är hon en variant? Och hanen är helt siames? Tänkte om det blir SIA bebisar eller en "gott och blandat" -kull Glad

tuska
0

Jättefin grabb du parar med, hoppas innerligt det blir bebisar.

Lejdet
0

# 2 hon är så ren siames man kan bli, endast siames tillbaka till 1969 i hennes stamtavla, hanen är en mkt. välkänd vacker kille som har gett fantastiska ungar med många meriter så det är bara att hoppas att just deras gener funkar bra ihop :-)

Har precis varit och hämtat honom till mitt parningshus och det verkar gå fint men han är lite vilsen såklart vart han har hamnat. Cinzano är i alla fall superintresserad av honom och tycker att han luktar kanon ;-)

SE*Wishetens
0

Ååå? Det lät som en intressant kombination, om Cinzano är ren siames. Ja, alltså i mina "korthårsöron" Skrattande

Håller tummar och tassar!

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Lejdet
0

#5 de finns på Pawpeds båda två om du är nyfiken på linjerna?

SE*Wishetens
0

#6 > Nyfiken är man alltid, och tydligen även en smula disträ Flört Har läst på pawpeds nu, ser ut som en spännande kull!

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Lejdet
0

Ja det är här är ett litet "sidospår" i min långhårsuppfödning ;-)

[SoooL]
0

#8: Kan vara kul med något nytt. Korthår är vackert.

Lycka till och hoppas på tredje gången gillt nu!

Hightops
0

Lycka till! Hoppas det går bra denna gång!

kalindas
0

Håller tummarna!

/Elisa

amandahurtigh
0

Hoppas att det går bra, håller tummarna Skrattande

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Lejdet
0

Har just varit ute och suttit hos dom, inget bråk i alla fall men de verkar inte så "på". Hon började att löpa i förrgår, vi får se hur länge det håller i sig.

[lisme]
0

Vi krysser fingre her også for vellykkede parringer!

[nollottan]
0

jag hoppas verkligen att "krutet i hans fiskar" sätter bullar i ugnen på Cinzano. Hon är verkligen, om någon, värd att få bli mamma så mysig och lugn som hon är :-) Lycka till nu!

PS OT och för guds skull sluta inte klappa Sixten!!! ha ha ha :-)

Lejdet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni om dessa två? Kan de bli en snygg kombination? Det ljuder parningsskrik ute i mörkret, grannarna är nog överlyckliga Flört

[SoooL]
0

Det är så praktiskt med ett parningshus utanför huset. Då slipper du ha det så inpå när de sjunger. Flört vad fin han är (det lilla han visar)

Lejdet
0

# 17 japp det är jätteskönt plus hygieniskt för det blir en del revirmarkerande där ute men det går lätt att tvätta av sen

en till bild på tuffingen när han bröstar upp sig

[SoooL]
0

Haha men vilken karl ;)

Merlions
0

Lycka till med parningenGlad

Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se

Lejdet
0

går i spänd förväntan här!! Nåt är i alla fall annorlunda för helt plötsligt så har Cinzano stigit i rang och rör sig nu i hela huset och stormobbaren Iris är numera skraj för Cinzano!! Hon har åkt på massor av stryk sen Cinzano kom tillbaka efter parningen. Oavsett om hon är dräktig så gav parningen med snyggingen henne ett nytt gott självförtroende i alla fall, hahaSkrattande

MalinL
0

Hoppas att hon är dräktig! Glad

Lejdet
0

16 dagar har gått, jag letar rosa tuttar men vågar inte hoppas…

tanteva
0

Hoppas - det vore väl härligt för henne! Hanen ser precis ut som min Mario :)

Cats are like potato chips - you can't have only one!

tanteva
0

Ha - ser nu att hanens morfars mor är mormors mormor till mina katter - det är nog därför dom är lika Flört

tanteva
0

Hur är det med gumsan? Blir det några bebisar?

Lejdet
0

# 26  jag ser inga tecken på det ännu i alla fall, hon är precis som vanligt.

Lejdet
0

Elände med sjuk Rossi å ena sidan men glädje när det gäller Cinzano för nu är jag säker på att hon verkligen är dräktig!

Hennes tuttar har växt enormt och jag tycker att hon har blivit en aningens rund om magen också men det kan inte vara många bebisar där inne för hon ska ju föda isåfall inom 4 veckor.

För övrigt sover hon mycket och äter kopiöst och har börjat trampa runt och "boa" lite här och där i filtar etc.

[SoooL]
0

Man kan väl kolla bebisantalet med viktning va? Kan ju va kul att se om det stämmer Glad

tanteva
0

Oh så spännande. Jag blev allt lite förtjust i henne, så det är så roligt att hon ska få njuta av moderskapets alla fröjder!

AngelsCo
0

Spännande!

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejdet
0

Rynkar på näsan Tyvärr ser det inget ljust ut… tror att Cinzano håller på att komma i löp igen.. hon har ropat och varit orolig hela förmiddagen, hon som aldrig låter ett knyst i vanliga fall..

Himla skumt för den här gången hade hon verkligen ALLA tecken på dräktighet och tuttarna är stora och jätterosa. Men det kan ju vara skendräktighet…

[nollottan]
0

men SUCK!! :-(

kalindas
0

När skulle hon ha ungarna? 
De kan ju ropa en del om de ska föda också, menar jag…Obestämd

/Elisa

[lisme]
0

Jeg vet om flere som har hatt drektige hunnkatter som har hatt løpetidsadferd et par, tre uker før fødsel

Lejdet
0

#34 hon är parad 12 maj första gången, men han var här 3 dygn. Så 16-17 juli är väl troligt? Ja nu är hon tyst och sover väldigt mycket, kanske var nåt ryck i morse bara? Kanske letar bolåda?? Borde fixa i ordning en kanske?

Hittade en pytteblodfläck i sängen i morse också men den var knappt skönjbar.. men från nån av katterna var det tror jag?

Lejdet
0

Nytagen bild 10 min gammal, visst har hon dräktiga tuttar?

Lejdet
0

och en slöbild…

SacredSouls
0

#37 Ser veldig drektige ut de der.Hvis det er over to uker igjen så kan det jo fint være det gjemmer seg en eller to der inne.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

tanteva
0

Oh, hon är såååå vacker!

Lejdet
0

Inget mer ylande sen igår morse så jag håller tummarna för att det inte var ett löp på gång… hon har sovit extremt mycket sen igår.

Lejdet
0

Troligtvis var Cinzano dräktig men kastade ett dött foster förra helgen som jag hittade i köket förra lördagen.. nu from. igår löper hon igen och för en timme sen fick hon hit sin älskling igen för omparning, vi försöker en gång till!

Det tog 5 min. så parade de sig första gången, stackarna får tyvärr bruka garaget då "bordellen eternellen" är upptagen av Ziggy och Iris där det tyvärr inte går lika framåt med parandet..

kalindas
0

Håller tummarna att det fungerar denna gången. Om jag vore dej så skulle jag ge C en omgång med Synoulox. Detta i fall att hon har en dold infektion.
Vet att man inte bör ge antibiotica för ofta, men i detta fall hade det nog inte skadat. Glad

/Elisa

[lisme]
0

Jeg ville også gitt henne en kur med Synolux nå mens hun løper og fortsette noen dager etter at parringene er slutt. Så gi en ny kur de siste dagene før fødsel og de første dagene etter fødselen. Blir hun ikke drektig nå, eller blir drektig men kaster fostrene, ville jeg tatt en vaginal svabertest av henne. Hun kan jo f.eks ha G-strep?

Lejdet
0

japp jag ska ändå till vet. med Sixten i morrn så då ska jag diskutera saken med dom