Framtidens katt? (konstprojekt)
Hej!
Jag håller för tillfället på med ett konstprojekt om sönderavlingen på våra husdjur och skulle behöva lite hjälp!
Det är ju känt att vissa färger/teckningar/pälslängder/huvudformer/kroppstyper osv är orsaken bakom en del hälsoproblem hos våra katter, och att "utvecklingen" fortsätter att gå "framåt".
- Vilka skulle du säga är de 3 mest "hälsovådliga" ffärger/teckningar/pälslängder/huvudformer/kroppstyper osv just nu? Varför?
- Hur kommer framtidens sönderavlade undar se ut tror du? Vilka hälsoproblem tror du att de kommer dras med?
Länka gärna om du har relevanta sidor med information/bilder 
Tack på förhand!
För stora och tunga öron som drar ner ögonen.
En kat4 katt ska ha mandelformade/lite sneda ögon. När öronen bli för stora i förhållande till resten av kroppen/huvudet, så tynger de ner ögonen, så de blir hängande istället.
Hörde även nyligen att för tunga öron kan orsaka problem med käken och bettet på katterna.
Skulle även kunna tänka mej att veka underkäkar, kan ge problem med bett.
Leta på siames och oriental ute i europa. Så hittar du redan nu de extrema katterna. Som jag döpt till "Dumbokatter". Detta för jag jämför dem med två olika typer av tamråttor. Där de med större öron kallas just för Dumboråttor. 
/Elisa