Pris på andra raser?
Jag ställde frågan om pris på Skogis-sajten och har fått ett par svar som jag citerar här;
"skogkatten i allmänhet kostar i Sverige 4500-5000kr.
Norge tror jag tar en smula mer.
Finland tar väl mellan 6-7000kr (ibland mer?)
För svansknick brukar man i regel dra av ca 1000kr.
De flesta säljs till sällskap, även om de sedan används till avel och utställning ändå.
Såvida de inte är förlagda med aveslförbud förståss,
(eller har en sådan defekt att de ej kan ställas ut heller…)"
och
"I norge ligger prisen på ca 4500 - 5000 NOK"

2000:- för en birma -89!!
Idag tar hon 6000:- för sina birmor om de är någorlunda på fötterna osv.
Skogisar ligger väl generellt lite lägre men jag tror att de populära uppfödarna kan ta lite mer för sina katter.
En annan kompis köpte en Cornish Rex för ett tag sen och betalade 7000:- för honom och han får inte användas i avel.

Betalade 5000:- för cornish rex 2004, 4500 för en cornish med svansknick 2005.

1500 för två Abessinier i slutet av 80-talet. Dessa var dock vuxna, därav det låga priset för båda. De hade kostat 2000:-/st som små.
Andra minnen (utanför ämnet eftersom det handlar om Kat.IV):
En 'maskad oriental' (så hette det då) för 2000:- år 1989. Normalpriset för en oriental låg på 2500:-, men på den tiden drog alla uppfödare av 500:- när de sålde maskade utfall från orientalaveln.

Jag köpte min lilla Cornish Rex-flicka för 6000:- nu i år. Hon är endast till sällskap då hon antagligen bär på anlag för Vitiligo. Köpte min första Cornish Rex nu i januari för 1500:-. Men så är hon ju 5½ år.
Cornish Rex brukar ligga på i snitt ca 6000kr. Har tyvärr ingen koll på vad som är rimligt pris vid olika defekter…

Hejsan!
Jag säljer mina ocicater för 7000kr.
Om de blir classic tabby eller solida tar jag halva priset.
Priset på en ocicat ligger mellan 6000-8000kr.

#5 - intressant, jag hade inte en aning om att ni även kan få solida. Finns det bilder någonstans? :)

Prisinformation från uppfödare på Perser-sajten ligger på mellan 2500 SEK upp till 16000 SEK. En sällskapsperser med t ex ansiktsdefekt kostar ca 3000 SEK.
Svar från Perseruppfödare >>>

Jag har fått en liten solid kille så kan skicka med en bild på honom. Han är chokladsolid.
Finns lite bilder på Svenska Ocicat Föreningens hemsida under denna länken :
http://www.sofocicat.se/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=36
Devon Rex kostar mellan 5500:- och 7000:-
Vissa har börjat ta 7000:- nu, för defektfria sällskapskatter såväl som avels och utställningskatter.

6000:- verkar vara ett snitt inom de flesta raserna. Det är bra att så passa många har svarat, fler får gärna skriva även om det är samma pris som andra nämner :)
Jag tar för helt okej sällskaps perser utan defekt pris från 2,500kr sen finns det ju ungar som skulle passa för utställning/avel där har jag priset 4-5,000kr. En defekt då med någon tand sne eller nosen sne säljes med ett avelsförbud då för 2,000kr och skulle tanden rätta till sig så går avelsförbudet häva och köparen betalar för den kostnaden. Jag har än inte haft någon kattunge som haft defekt och hoppas att jag slipper i framtiden. Sen lämnar jag avdrag på priset för katt 2 om samma köpare tar 2 eller fler ungar från mig 

#11 - det har vi glömt att fråga om här… Jag har också lämnat rabatt på katt nummer 2. Vid ett tillfälle sålde jag en unge och köparen bokade ytterligare en från kommande kull. Då gav jag rabatt på 'tvåan' även om de båda kattungarna inte flyttade samtidigt.
#12 Precis, så gör jag med om samma köper och det behöver inte vara ur samma kull 

#11 och # 12: så gör jag också. Rabatt på katt nummer 2.
jag skulle ta -20% på en katt med defekt och/eller avelsförbud :)
Jag betalade 5000 kr för min cornish rex för två år sen.