Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 2532 ggr
SacredSouls
0

P-sprøyte til hannkatt

Jeg lurer på om det er noen med erfaring med p -sprøyte til hannkatt. Jeg har lest litt rundt om det og også lest at det er en fare for at den kan bli permanent ? Er det noen som har opplevd det? Eller som har opplevd problemer med parring etterpå? Hvor lang tid har det tatt til hannkatten har kunnet parre med resultater igjen?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

Jag fick rekommendationen att inte ge p-spruta eller p-piller till min hane för att spermiekvalitén kunde påverkas i upp till ett år av min veterinär, nu vet jag inte om han var någon superexpert inom ämnet, men de lär väl veta vad de säger.

Jag gav honom iaf p-piller sista månaden innan Kastrering när han inte skulle paras, och efter Kastrering så fick han mjölk pga. hormonrubbningarna det gav! Så jag är negativ till p-spruta/p-piller med gestagener och hormoner :(

Himmeltinden
1

#1 - jeg er også veldig negativt stilt til p-piller og p -sprøyte… jeg har også prøvd gestafortin, som hjalp en liten stund. Men det virker uansett som alt dette har innvirkning på antall kattunger hannen greier å få til. For etter at jeg sluttet å gi Ezy p- piller gestafortin etc..så ble også hans kull større.

Derfor anbefaler jeg truser til pusen Glad

Celia
0

Jag är negativt inställd till hormonbehandlingar, likaså flertalet veterinärer som jag har pratat med. Vår vanliga veterinär vill t ex inte ens skriva ut p-piller till avelsdjur.

SacredSouls
0

Takk for svarGlad Vi ga jo vår hannkatt p-sprøyte i september.(som vi såklart aldri skulle ha gjort)

Vår veterinær mente bestemt at den kun skulle ha en effekt i ca tre mnd,derfor trodde jeg på han.Den roet han ikke ned og var fullstendig bortkastet i tillegg. Nå vet jeg jo ikke enda om vi har vært heldige på den siste parringen. Men jeg begynner å lure på om det kanskje kan være p -sprøyten som er roten til alt så det var derfor jeg lurte.

#2 Ezy er rålekker i buksen sinGlad

Attacks
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Her går vi uten bukser på,Sprayer bare i vinduskarmene rett etter parringer.En veldig praktisk kar jeg har. Men han har også prøvd bukser i sin tid.Dem ble noe for små Generad Et gammelt bilde,tror han var en 6-7 mnd der.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Himmeltinden
0

Ja Attacks…våre gutter er meget sexy i disse trusene Kyss

SacredSouls
0

Skrattande #5 ja vi har akkurat samme type bukse til Jöback og den ble for liten til han også.

MijmuPix
0

Vilka fina byxor! Skrattande

Jackson, vår "förstfödde", blev ooooerhört könsmogen och kissade väldigt mycket hos sin familj i vintras. Familjens veterinär var också skeptisk till p-piller och -spruta men rekomenderade något som hette "Androcur" (eller liknande; är osäker på stavningen). Det var en tablett (om jag inte minns fel; tror inte att det var i sprut-form?) som skulle dämpa hankatt-beteendet men katten skulle kunna para honkatter ändå. Tror att det skulle vara upp till ett halvår?

Jackson testade Androcur men det blev ingen stor skillnad på just hans beteende (han slutade att kissa och strila först när han blev kastrerad en kort tid därefter) men det kanske funkar bättre på en mindre energiskt hankatt-ig hankatt?! Jackson gick verkligen in för att vara en macho-hankatt till 110% ;-) 
Jag vet inte mycket mer än så om Androcur, någon annan som vet eller har erfarenhet av det eller vet mer?

twistnshout
0

Tuffa grabbar med tuffa trosor…… Skrattande

Micare
0

#5 Vilken rolig katt! Varför just fönsterkarmarna?(!):-)

Attacks
0

#10 Vet ikke hvorfor vinduskarmene.Jeg bor i et gammelt hus med egene ventiler å åpne opp ovenfor vindu.Kanskje det lukter så mye "snusk" utenfra at han må si ifra at han er sjefen i hus. Heldigvis markerer han veldig lite.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Celia
0

Så gjorde Kama också. De flesta katter markerar vid in- och utgångar samt hörnor. In- och utgångar är fönster och dörrar. Vi har satt upp plexiglasskivor framför de två fönsterna som finns i parningsrummet, annars flyter det där varje morgon efter parning Ledsen

Jag tror att de vill berätta klart och tydligt att detta är deras revir. Om en katt utifrån skulle sticka in nosen i dörren så får han ju en signal direkt - "oj, här bor någon annan som bestämmer!" Skrattande

[hakkapelitta]
0

#12 eller på nya, dyra soffor så att ingen kan gå miste om vem som äger stället Skrikandes

Celia
0

#13 - DET låter inte alls kul Ledsen