Fråga om färger
Båda mina killar har SIA n21 i sin stamtavla. Men jag tycker dom är helt olika i färgerna. Mario är mycket mörkare, nästan svart i ränderna. Luigi är mer ljusbrun. Är det sån skillnad fast dom har samma kod?
Cats are like potato chips - you can't have only one!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har fött upp ett par n21 (5 st., 1 b 21 och 2 f 21) vid det här laget och ser skillnad i dem. De är mer eller mindre mönstrade och ljusare eller mörkare. Mönstret kan vara i olika nyanser. Men vackra är de!
Har du kollat Luigis tassar så att han verkligen är n 21? Om de är ljusa kan han ju vara b 21.
Bilder finns på min hemsida www.fengs.se
Kan ju hända att han är en mörk choklad. Men som sagt n21 kan se ganska så olika ut beroende på hur mycket rufism de har (dvs hur mycket "varma" pigment de har). Tassarna borde vara ungefär samma färg på båda dock.
Hur menar du med tassarna? Trampdynorna eller? Dom är svarta i alla fall :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De har säkert samma färg fast i olika nyanser. Jag har nu två nioveckors orientalkattungar här hemma som båda är brunspotted, men helt olika. Den ena är så varm i färgen så att han ser choklad ut och den andra så kall så man skulle kunna ta honom för silverspotted.
sååååå söta!!!
#3 Ja precis, tramdynorna. På choklad är de ljusbruna. Så om de är mörka så är han brun :) Man kan även kolla på svanstippen, den visar kattens riktiga färg, alltså svart på brunmaskade och brun på chokladmaskade t.ex. Min bruntabbymaskade är väldigt kall i färgen och han har kolsvart svanstipp (förutom i vissa ljus då den är mörkbrun)
Tycker det är så fascinerande att alla som ser killarna undrar hur vi kan se skillnad på dom … själv fattar jag inte hur man INTE kan det :)