Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1812 ggr
Lejdet
0

3 veckor kvar-ingen mage

Ni som haft kullar med få ungar, när brukar man börja kunna se att honan är dräktig? Cinzano är beräknad ca 18/7 och har stora, svullna, rosa tuttar men jag ser inte tillstymmelse till rundning på magen ännu!?

Förvisso är hon rätt rund i vanliga fall och kompakt på nåt sätt.. hur stora borde fostren vara nu?

Mina andra honor har ju haft 6-7 ungar vid sina dräktigheter och då har man ju kunnat se på magen ganska tidigt att de varit dräktiga.

Jag hoppas verkligen inte att hon är skendräktig även denna gång men allt ser annorlunda ut nu för övrigt, vill helst inte utsätta henne för ultraljud

[lisme]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I vårt siste kull var det bare en kattunge og hadde vi ikke sett på ultralyd at det faktisk var en levende kattunge ville vi ikke visst at hun var drektig.

Lillatassen
0

Låter som skendräktighet.. Chimi fick sina mjölktuttar, åt mer, fixade i bolådan och betedde sig som en blivande mamma.. Vid beräknad tid så blodade hon i våran säng och sen hände ingenting följande natt. Så då åkte vi in till veterinären för att ta ett ultraljud och den visade en tom mage.

Så om du inte vill göra ett ultraljud så är det väl bara att vänta och se.

MalinL
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min hona hade knappt någon mage heller när det var tre veckor kvar, och hon fick 4 ungar, så det kanske är så att Cinzano bara har en eller två ungar, då brukar det inte synas så mycket.

Lejdet
0

har nog gett upp hoppet nu om att det verkligen finns nåt i Cinzanos mage… 10 dgr kvar och inte tillstymmelse till rundning och inga rörelser där inne.

Bara stora svullna tuttar så hon är nog skendräktig även denna gång Gråter

kalindas
0

Kan ju hända hon varit dräktig och absorberat fostrerna…

/Elisa

Broddans
0

#4 vad tråkigt! :(

Corny
0

Verkligen tråkigt…

Lillatassen
0

Rynkar på näsan Tråkigt att höra.

Lejdet
0

Dag 66 idag och inga tecken på dräktighet längre… hittade något som kan ha varit ett aborterat foster i morse, nåt grått 5 cm långt utan huvud och med ett bakben.. vet fortfarande inte om det var resterna av en liten mus eller en kattunge..

tanteva
0

Stackars gumsan! :(

Cats are like potato chips - you can't have only one!