utställningsklass
Jag fattar kanske trögt, om katten fyller 10 mån. den andra utställningsdagen ska jag då byta klass på söndagen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror du ska byta klass då ….
Så konstigt det kommer att kännas?
Kontakta utställningssekreteraren och informera om detta ,så får du säkert info om hur du ska gå till väga 
Det är kanske inte jättevanligt förekommande. Ren och skär otur kan man säga.
Ja jeg mener at katten skal stille i juniorklasse (klasse 11) på lørdag og fertil/kastrat (9 eller 10) på søndag
Visst blir det konstigt?
#6 Nej varför skulle det vara konstigt?

Den ska säkert byta klass, inget konstigt alls
Inge konstigt alls. Så var det för Beata, kl 11 på lördag och kl 9 på söndag. Lycka till!

Som andra redan sagt, katten byter klass från junior på lördagen till öppen klass på söndagen.
#4 …och jag skulle vilja kalla det tur!
Du får en rivstart in i öppen klass och har möjlighet att ta första certet mot första titeln. Det är ju sällan man har möjlighet att ta första certet på dagen katten blir 10 månader.
Lycka till!
Nu ser det ju genast ljusare ut…! Jag tänkte bara på att det rubbade mina cirklar hahaha.
ha ha du är rolig du :-) vilken utställning planerar du?
Om det räcker med 3 Ex 1 för att kvala in så är det under Scandinavian Winner i Uppsala som jag får byta klass. Sen sitter jag och funderar på Lund, Linköping och nHelsingborg fast nu kom de i fel kronologisk ordning.
Men du skal ikke bytte på SWS, det er jo bare en utstilling som er fordelt på to dager ikke to utstilllinger som det som regel er ei utstillingshelg
#13 Sw och dylika utställningar är inte två utställningar utan en, alla encerts-utställningar räknas som en utställning, oavsett om de löper över en eller två dagar.
Vanliga tvåcerts-utställningar (lördag och söndag) räknas ju som två utställningar.
Då har du och jag samma dilemma för när katten blir klass 9 på söndagen måste den gå som det på lördagen också eftersom SW är en tvådagars tävling. (endast cert lör och panel sön) OM jag bestämmer mig för att Lilo ska få åka så blir hon klass 9 på typ bara några dagar innan.
Åhå, det var som hundan. Då blir det klass 9 direkt! Tack för att ni förklarar för mig!
Fast vänta nu, på SVERAK står det att det är åldern på utställningsdagen som räknas. Då blir det väl juniorklassen?
Ja det blir klasse 11 
jag fick förklarat för mig att den måste gå som klass nio eftersom det är en 2 dagars tävling och man kan inte byta klass. Du får nog ringa till fräset eller sw och fråga
#18 Jag tror det blir klass 11 då, för katten kan väl inte tävla i klass 9 om cert om den inte är 10 månader den dagen?
Send en mail til Mariann Karlsson sekretariat@sw2011.com , så får du korrekt svar. jeg kan ikke tenke meg at du skal stille en katt som ikke er fyllt 10 mndr ennå i klasse 9 eller 10. SWS er IKKE en todagers utstilling, det er en 1dags utstilling som er fordelt på 2 dager for at så mange som mulig skal få plass

Pia, var d tyvunget att vara just den utställningen å inte en 2 dagars å krångla till d för dig.
Lycka till iallafall. 
Mariann Karlsson här
Katten ska tävla i klass 11.
Detta forumet hjälper alltid till! Tack ska ni ha!
Så flott at du har fått et endelig svar! Lykke til på utstillingene 
Tack! Jag har ingen chans men det är kul ändå.
eller hur!Jag har inte heller någon chans, men bara att få hänga med dig är ju hur kul som hellst ha ha ha vad ska vi hitta på för bus? 
Jag ska måla spottar på min katt och se helt oförstående ut.
Du är bara helt underbar!