skapa en gemensam PRA tråd..
Hejsan Jag hänger lite här inne även om jag har annan ras (CRX).. bara för att jag tycker SIA Oriental är så underbara :) och ser nu hur provsvaren kommer in för olika katter för PRA test..
Ett tips, kanske främst till sajtvärd/medarbetare är att skapa en PRA resultat tråd, såsom vi har skapat en HCM tråd på crxifokus.. som ni gör som alltid synlig så den alltid ligger högst upp.. där kan medlemmarna gå in och skriva in sina resultat på sina katter så är allt samlat påett ställe och så är det ju lätt att finna ev. framtida avelshanar/honor som går att använda med varandra..
Soliga Hälsningar
Alexandra

Jättebra idé tycker jag! 
Smart! Ska fundera. Det är lite meckigt och kräver ny organisering av kategorierna. Men de behöver ändå en översyn… 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#3 samma för HCM på crx.. men det kan ta upp till 60 dagar innan resultatet kommer in i pawpeds.. ialafall för HCM.. så då är en egen tråd för resultaten här för dem som vill lägga in ett snabbare sätt att få överblick :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Det var ett tag, mina PRA resultat kom upp inom 24h :)
#7 Hm, ska fundera på saken. Får diskutera med min kära Line…
Jag kan tycka att en klistrad tråd räcker. Som det är nu handlar en väldig massa trådar om PRA-svar som inte lämnar mkt att diskutera.
Skillnaden i tid mellan PRA-resultaten och HCM-resultaten - alltså innan de blir synliga i PawPeds - beror på att HCM-resultat följer andra rutiner än PRA-resultat. För HCM (och liknande hälsoprogram) gäller en karens på 60 dagar innan resultaten kommer upp.
Jag tycker Pawpeds (dvs Dagny & Jill mfl) är himla snabba på att lägga in stamtavlor och uppdatera med hälsostatus!
SE*Wishetens - http://www.wishetens.se
#11 Jag håller med
Men jag tycker ändå att en klistrad tråd ger en snabb översikt så man inte behöver sitta och leta rätt på katt efter katt i PawPeds. Jag tror också att det var en tråd och inte en hel Kategori som TS avsåg. Folk skriver ju nya trådar hela tiden med sina PRA-resultat nu. Det vore bättre om det fanns en tråd för det istället.

Dom flesta katterna på pawpeds saknar hälsostatus, men jag går väl in på fel ställe. Jag brukar gå in på uppdaterat..

#13 Ja, och det är väl på hälsostatus det bör synas sen när det väl är uppdaterat?
#13 Det er klart at helsestatusen mangler på de fleste kattene på Pawpeds for foreløpig er det jo et fåtall oppdrettere/eiere som har testet kattene sine. Jeg regner også med at det er katter som er testet uten at resultatene er sendt til registrering 
#13 Om du vill se hälsoresultaten på Pawpeds så går du in på avancerad sök och väljer hälsoinformation. Då kommer alla katter upp som blivit PRA-testade och vars testresultat finns i pawpeds.

#16 Tack, ska försöka detta!

#16 Det var ju väldigt snabbt och smidigt när man gjorde så! Tack för tipset!
Her er en direkte til de som har valgt å dele resultatet på pawpeds :
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Vi har beslutat att inte ha "PRA-status" på forumet. Det räcker att det finns på Pawpeds, tycker vi. 
det var en klistrad tråd som jag menade.. inte egen Kategori 
Jag tror att folk delar med sig av här på fokuset av sina PRA resultat för att de har varit en spänd väntan. För vissa blev det ett negativt svar och de kanske vill ha lite stöd och för andra positivt och de vill dela med sig av sin glädje, så för mig är det helt ok att det blir många inlägg angående PRA just nu. Det kommer ju att lugna ner sig snart igen :-)
Jeg syns en egen klistret tråd hadde vært en super ide. Jeg skal være ærlig å innrømme at fordi der er så utrolig mange PRA tråder som popper opp her og der,så blir det så mange at jeg ikke gidder å se innom alle. Men hadde der vært en samletråd derimot, da hadde jeg tittet innom.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
På ganska många katter i listan står det "något är fel, numret finns inte".
#24 sist jag fick det felmeddelande och det släppte sen hade de lagt upp fler katter. kan vara så att de håller på och uppdaterar! 
En Kategori som heter PRA och dit man flyttar allt som skrivits på forumet om PRA så är det lätt att hitta.
Då har vi ju allt samlat på ett och samma ställe samtidigt tycker inte jag att man skall ha en specielltråd med PRA-status, de allra flesta finns ju ändå på Pawpeds och dit går väl de flest och tittar på stamavlor mm inför tilltänkt parning.
It's a cat's world… adjust! :)