Trollhättan nästa!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaha då är det äntligen kväll. Imorgon beger vi oss till trollhättan för World utställningen. Steve är preppad (dock på denna bilden har jag öronen kvar att plocka/ klippa…. se hur det går). Han blir snyggare och snyggare och snyggare… tror att det var Lilja som sa att han kommer vara som snyggast vid 2 års ålder… och om han fortstätter såhär så har hon nog rätt… Sen kan det ju vara så att pappa är partisk ;) (Men det talar vi tyst om).

En riktigt snygg kille!! Grattis, vi håller tummarna för er:)

LYCKA TILL!!!
Spännade att se hur det går för honom! Lycka till!
/Elisa
Han är toksnygg, håller tummarna!!
SE*Wishetens - http://www.wishetens.se
Ja, han är verkligen skitsnygg rent ut sagt. Skickar ett stort LYCKA TILL! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Han blir verkligen snyggare och snyggare.
Hoppas att det går bra för honom nu i helgen. Som tur är så är ju pappa Sigge kastrat nu så de slipper tävla mot varann.
Ska bli såååååå roligt att träffa dig, Anna och Steve (och Findus och Titus också så klart) på lördag. Har strukit burskynke till er idag. Lila/rosa passar väl en så pass manlig katt som Steve. 
Lykke til! Han er en superfin gutt
og så blå i tillegg da…. 

han är verkligen så läcker vilket han var redan som liten fis

Ja man blir som lite stolt att ha fått fram en sådan fin kisse ;) Jag önskar honom all lycka till nu! kick Ass nu Steve!!!!
Tack så mycket för alla lyckönskningar. Nu är det snart dax att börja det mödosamma arbetet att ta sig till trollhättan :).

Har helt missat att det är kattutställning här i Trollhättan??
Måste jag ju iväg och spana på!! :D Lycka till med eran snygga kille! 

Den ska vara i Båberg 407, Trollhättan om jag fått reda på rätt. Ska packa in d sista strax å sen drar vi. Liljekattens var i Växjö på g upp för en stund sen… Äntligen ska vi ses allihopa igen. Ska bli så kul!!!

Lycka till & kör försiktigt! 
Nyfiken, hur gick det för snygg-Steve på utställningen (och andra fyror)?

Det är Sigges halvsyster jag "tror" hon heter Lejonhjärtas Barbie, blev BIR idag om jag inte har fel. 
Med risk för att ha fel (bara fått info via SMS) så tror jag Steve fick sina cert, men ingen nominering. Börjar mer och mer undra om WCF domare har fel på synen när det gäller honom! 
Eller att de tycker han är för extrem för den standarden de har?
Resten av resultaten få Lotta eller någon annan som var på utställningen meddela.
/Elisa
Berätta alla resultat. Finns det någon hemsida somma kan gå in och titta på. Ett stort grattis till alla
Rithwa
Resultaten kommer dyka upp på http://wcfnordic.se men det tar nog sin tid. Ibland läggs de ut på S/O-gruppen.
Tror Lotta och Kerstin har lite koll.
Några OSH eller SIA verkar i alla fall ha blivit World premier/champion.
/Elisa

#18 Det kommer säkert på wcfnordic.se efter några dagar
#17 Innan vi klagar på domaren, så får vi kolla Steves moståndare.
Steve har superfina motståndare som säkert är värda sitt pris. Men jag är bara förvånad att han ibland inte ens får komma fram i utlottningen. Fast vet inte om han var med där denna gången.
Sen tävlade de nog mer alla korthår och då blir det lite extra svårt.
/Elisa

#16 Lejonhjärtas Beautiful Barbie till och med.
Gick väldigt bra för henne. Hade vi däremot fått den ryska domaren så hade Steve klått oss stort för hon var mer för honom när hon hade ringen. kallade honom för en "modern siames". Hon fick sina cert och blev BÄSTA VUXEN men blev klodd av en perser sen. På söndagen fick hon BIR.
Hennes halvbror, Sigge, Lejonhjärtas Rackham den Röde blev BÄSTA AVELSHANE TOT. på söndagen.
SE*Noyas My Own Treasure, Sigges dotter blev BÄSTA KORTHÅR på lördagen så ja e stolt farmor. 
Lotta, Liljekatten, har mer koll på läget så hon kan fylla i och rätt om nått blivit fel. Hade fullt upp med med en överlycklig dotter, Babbans ägare…
Nja, vet inte om jag har så stor koll.
Men Skatten, SE*Noyas My Own Treasure, blev inte Bästa korthår för den titeln finns inte längre. Däremot blev hon Bästa ungdjur totalt i korthårsgruppen på söndagen och det är verkligen inte illa. 
Steve blev Champion och 2:a av 29 vuxna (i alla raser) i WCF-ringen! Verkligen inte dåligt! På lördagen vet jag inte, men på söndagen blev han slagen av en snygg spynxhane.
Min nya hane Charlie, S*Ajixmex Yokohama OSH a 01 21, blev Bästa ungdjur totalt KH på lördagen och blev Bästa ungdjur 3-6 mån samt BIR på söndagen. Dessutom deltog han i en WCF-ring med 40 ungdjur och kom 4:a! 
Ellen, S*sSunna Souls Selene, blev BIR och Bästa ungdjur 6-10 KH på lördagen, DB på söndagen, men utslagen av Skatten på söndagen.
En riktigt bra utställningshelg för oss här på Siames i fokus tycker jag! 

Vad som kunde konstateras var att det var mkt siames/oriental som var uppe till bästa katter.
# 24 Det var ju riktigt rikigt kul att höra
Rithwa
Stort GRATTIS till alla som det gått så bra för!
Grattis till alla fina resultat!
Plus ett bevis på hur bra koll jag har via SMS och Steves resultat. Dvs. urdålig..
/Elisa
Grattis till kanonresultaten!

Grattis till alla vinnare. Det är verkligen inte lätt när man måste tävla mot alla kothåren!!
Gratulerer så mye alle sammen.
#23 Grattis Lotta. Har du ikke noen nye bilder av dem? Jeg vil gjerne se
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#30 Tack Line! Jag har varit jättedålig på att fota katterna här hemma, men ska skärpa mig. 
#23 Kan tillägga i steves resultatrad att domaren på lördagen valde att inte nominera ngn fertil hane, hon tyckte helt enkelt att ingen höll måttet, så där blev han och de två andra hanarna tyvärr bara slagna av sig själva och inte av ngn annan snygging. det känns lite trist, på söndagen stämmer det dock att han blev slagen av super-Dino :)
# 17. svar ja, de tycker att han är för extrem i typen, de gillar inte hans öronplacering, tyvärr, det är inte så mycket annat de klagar på. han får fina bedömingar, men det räcker inte hela vägen.
#33 du vet hur många sverak människor som hade dödat för att få Steve??? :-) Skämt och sido… tycker att det är för dåligt när det inte väljer att nominera någon det är bara tråkigt. Steve är en fin katt utan större fel och är mer än väl kvalificerad till att nomineras. De fall jag sett när domare inte valt att nominera är verkligen katter som inte räcker upp till poäng. Men att ge cert och sen inte nominera är för mig dubbelmoral…..
STORT GRATTIS i övrigt till alla för fina resultat. Jag lovar att jag hänger med nästa år!!! :-)

#34 Till Varberg i höst kan du väl hänga på!! Hade varit kanon å träffas igen. 
#33 Han är jättefin! Du får ställa honom hos Sverak istället, där tror jag han skulle gå långt. 

#33 För mig är det tvärtom
Jag ställer ut i SVERAK med mina tjejer som inte är så extrema i typen. Det är öronen som de inte tycker om. Får väl ställa ut på WCF istället
Grattis till alla fina resultat!
Du är välkommen att ställa ut i WCF
Jag har ställt ut en gång på WCF i Varberg 2010 och det var mysigt framförallt pga det underbara sällskapet :-) Min katt gick långt så det kommer nog hända att jag ställer ut där igen
Det tycker jag du ska göra!
/Elisa
Han är heeelt fantastisk… vilken underbart snygg kille!! Förstår att ni är stolta över honom
Har ni hunnit PRA-testa honom ännu?
#41-46
Stilig kille!
/Elisa

#37 det e precis samma för mig.Min ena hona har mer det klassiska utseendet,och det gick mycket bättre för henne när ja ställde i WCF,i Sverak klagar dem på öronen,de kunde vara större och sitta lägre.Ju mer extremt desto bättre tycker dom där.
han är verkligen skit snygg!
Från den Stolta uppfödaren ;*

Underbara bilder på en snygg kille 

Han er super herlig.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Har precis fått bekräftat att labbet tagit emot proverna, så vi vet om en till två veckor om han är bärare av PRA eller inte. Pappan är fri, så han kan inte vara dubbelbärare iallafall.
Tack för fina ord om lilla Steve :)

Nu finns resultatkatalogen på hallandskatten.com
Gå in på genomförda uställningar
Det var snabba ryck! 
/Elisa