Trollsveden talar med din katt
Fick ett tips som jag delar med mig av 
"Då jag vet att det finns många djutsajter på iFokus så vill jag bara berätta att vi på healing.ifokus nu har bjudit in Pehr Trollsveden för att besvara frågor om djur. För er som inte vet det så är Pehr djurkommunikatör samt mycket annat.
Är någon intresserad så tveka inte - skriv er fråga till honom på healing!!
Mvh LisaL"

Ååå va roligt!
Har varit på föreläsning med Pehr och haft mycket kontakt med Marja-Liisa Lorvi som har jobbat ihop med Pehr.
Tycker det är mycket intressant med djurkommunikation och har själv gått en kurs.
Ha en fin dag!
Purr å jam Anneli å pissarna…

Vad är djurkommunikation? Vad gör man om man är djurkommunikatör? *nyfiken*

Man förmedlar bilder eller känslor från djur till människor (och vice versa) på telepatisk väg.
Finns en massa sidor på nätet du kan läsa om det.
Om man är djurkommunikatör så kan man hjälpa djurägare med olika problem eller frågor som ägare eller djuren har.

Ah, tack #3, var som jag trodde då. Jag tror inte på djurkommunikation via telepatisk väg ;)

Jag är väldigt skeptisk till såna fenomen. Varför inte plocka på sig den där miljonen Randi delar ut om det verkligen funkar? Men jag har blivit nyfiken nog att vilja läsa på lite. Om ni har tid och lust, berätta gärna hur en sån kurs går till, och hur man gör för att kommunicera med djuret. Är ägaren med? Jag kan föreställa mig att det skulle funka riktigt bra med cold reading i en sån situation i så fall.

Jag har bara läst en bok om hur dessa djurpratare 'ser' och går tillväga, så jag har aldrig varit på kurs och aldrig haft någon som snackat med mina.
En jag känner har anlitat en djurpratare vid flera tillfällen och berättat en massa, men jag vet inte om jag blev särskilt imponerad. Det var saker som man kunde tolka lite hur man ville och sånt som var helt omöjligt att veta om det stämde. Fast sen var där en del saker som stack ut - som beskrivningar av föremål i hemmet osv. I det fallet hade inte djurprataren varit i djurägarens hem, så det var lite fascinerande att djuren kunde berätta om hur där såg ut.
# 7 - jag läser etnologi, och just med föremål i hemmet så kan man med lite knep utläsa vilka personer som omger sig med specifika föremål som är närmast identiska inom den gruppen, vi har också pratat om hur man kan använda sig av detta för att tex. kunna yrka på övernaturliga förmågor, det var en riktigt intressant föreläsning! ;)

#9 - berätta mer
(om du vill alltså?)
Hmm…tror inte på sådant. Jag tror på att "The dogwhisperer" vet vad han syssler med och att s.k. "horsewhisperers" också gör det, men folk som tror att de skickar "bilder" via telepatisk väg till djuret…jaaaa…blaj tycker jag om det!
Men det är min åsikt, alla får tycka som de vill!
#10 - Hoho, jag vet inte vart jag ska börja 
Men om du tänker dig att de flesta som har två barn och eget hus i en bruksort nånstans i Sverige inreder på ett visst sätt, och så tar du en annan typ av människor, (låt säga storstadsbor med mycket peningar på banken) och deras lägenheter - du kanske kan lista ut vilken utbildning de har, och inredning säger ju en hel del om hur man är som person, även om man försöker inreda "personligt" så liknar inredningarna till slut varandra. Genom inredning, kläder och inkomst och familjesituation, kan man alltså lista ut hur familjen fungerar.
Exempel:
Djurpratare: "hunden säger att han blir ledsen när mannen och sonen i familjen sportar på kvällarna"
i Villaförorter är det mer regel än undantag att mannen sportar med sina barn på kvällarna
Djurpratare: "katten skulle vilja ha mer frihet att röra på sig"
- i en lägenhet i Sthlm där katten inte får sitta på vissa "dyra" möbler osv…
Nu är jag ingen toppenföreläsare, men jag hoppas du förstår lite vart jag vill komma ;)

Jag vill bara påpeka att man inte lyckats påvisa att telepati existerar i något vetenskapligt sammanhang.

#12 - tack :) Det är ungefär samma knep som det sägs att medium använder sig av. Jag känner en som prickade in massor av rätt på en annan, trots att han varken är medial eller speciellt intresserad av att bli. Däremot hade han sett ett program där de avslöjade bluffar ;)