Siames iFokus

Siames

Etikett: utställning
Läst 6450 ggr
[hakkapelitta]
0

Rakad päls - hur lång tid innan den växer ut?

Hur lång tid tror ni det tar innan man får ett litet pälslager efter att katten varit rakad på magen för operation? Hon har fått lite päls men inget direkt täckande.. Planerar nämligen att anmäla till en utställning som inte är alltför långtifrån i tid (25 dgr).

Litet dilemma ;)

Hanna-B
0

På Nova tog det ganska lång tid, kan inte säga någon exakt tid men några månader innan man inte längre tänkte på att hon såg tunnhårigare ut på magen. Hon är choklad och då syns det väl lite extra.

[hakkapelitta]
0

Ja vi är också choklad, alltså det gör inget om hon ser tunnhårig ut bara hon inte ser kal ut liksom.. Tror domarna kan ha lite förståelse för en tunnhårig mage (inte helt kal) i klass 10.

AmandaWvW
0

Jag tycker det verkar dröja till nästa pälsbyte. Jag hade en katt som blev rakad på försommaren och den var lika naken i september, men den som över en natt började det växa och i oktober syntes det inte. Men det är väl individuellt. Hoppas domarna har förståelse.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

[hakkapelitta]
0

Hon hade båda benen rakade och där har hon fått hår, tror att den värsta nakenheten beror på att hon har det på 'tuttarna' och eftersom hon var dräktig = päls försvinner på tuttarna. Hon har ganska stora tuttar fortfarande, hoppas de försvinner också.. haha vad har jag anmält för tok egentligen :D

tuska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4   Vet du va, huvudsaken att hon är den vackraste för dej.  Stora tuttar och lite avsaknad av päls på magen, det är väl vackert Flört 

Bumpa ser fortfarande ut som en kossa bakifrån, med nakna tuttar slängande hittan dittan, jag tror det tar lite tid innan dom återfår, kropp och päls.

[hakkapelitta]
0

#5 Det var så sant som det var sagt Tuska :)

SacredSouls
0

Det spiller sikkert ikke så stor rolle.Glad

Det tok en god stund her før pels var tilbake, men jeg husker desverre ikke hvor lenge.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

Ja jag minns att det tog ett tag innan pälsen var helt återställd, men den växte iaf ut som ett litet täckande lager, minns inte heller hur lång tid det tog  - får hoppas domaren är snäll med en halv nakenkatt och ger cert ändå haha Flört

Attacks
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sier dem ikke ca 6 uker på kat IV? Sånn ca,så blir det nok også litt individuelt?

Skal man bli sommer-naturist tar det 6 mnd Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

tuska
0

Det va en lätt sommarklädd kisse , fint med tussen på svansenSkrattande

kalindas
0

Underbar bild! Kyss

/Elisa

[hakkapelitta]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är för 3 veckor sen, hon har fått ett lager päls på magen men det syns inte så bra ännu, men benen har fått ett helt lager päls..

[lisme]
0

Wen ble kastrert 18.05.2011 og magen hennes er fortsatt bar Obestämd En fin, myk og god kosemage Skrattande

aceso
0

Arwen fikk barbert en stor firkant på ene siden av halsen når hun skulle ta en blodprøve. Jeg var litt småirritert for at de hadde tatt så mye pels, men det vokste jo ut igjen ganske fort :) Omtrentlig en måned.