Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1597 ggr
Nilla
0

Saboterad mobil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kajsa har spärrat min mobil. Jag har ett grafiskt lösenord. Telefonen uppger att det grafiska lösenordet felaktigt försökt sättas 20 ggr och nu återstår endast säkerhetsfrågan - som jag inte minns!

På telefonens skärm låg en död fluga. Där har hon suttit och kört flugan fram och tillbaka över pekskärmen…Rynkar på näsan

Det är verkligen "katt - a - strof". Man har ju allt i mobilen nu för tiden. Inte ett enda telefonnummer kan jag utantill. Jag har massor av bilder osv.

Har försökt nå min support/operatör - men minns inte lösenordet där heller (som är någon kod). Jo då, de kan skicka ut lösenordet till mobilen, men den kommer jag ju inte in i. Tyvärr kan man inte nå dem via vanlig telefon och inte vanligt mail…utan att vara inloggad.

Så nu har jag mailat Sony Eriksson. Skit alltså. Funderar på vad Kajsa ska få för straff. Jag ska nog gömma hennes pälsmus…Tungan ute

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Du kan inte öppna den med hjälp av PUK koden? Brukar finnas på samma lapp som du har PIN koden. Sen finns det en kod på paketet, som är viktigt att man sparar.

En smart sak är att ha ett minneskort i telefonen, där man sparar bilder och kontakter med mera. Går telefonen åt h*lv*t* så kan man bara sätt in minneskortet i en ny telefon och föra över filerna.

/Elisa

berthagenn
0

Straff??? Inte kan man ge dom ett straff? Dessa söta bedårande varelser? CoolSkrattande

Nilla
0

#1 Har minneskort i. Glad

Jag ska först ange pin-koden och har gjort det. Sedan kommer säkerhetsfrågan direkt. Har försökt ringa min mobil och det går tydligen, men själv kan jag inte komma åt sms eller ringa.

Har försökt starta ett program som heter Sony Eriksson Companion 2 och ansluta mobilen via usb - för att grundinställa mobilen på nytt - men kan inte navigera i min mobil och komma åt usb-anslutningen.

Jag har en Xperia pro 10. Tror jag blir galen. Sist var det datorn som jag inte kom in i. Den fick jag lämna in och betala dyrt för.  Tror jag börjar bli senil. Denna gången var det dock inte den "mänskliga" faktorn!

Zandrinos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tur att man inte har såna moderna telefoner, som bara katten klarar av!!!

Spotless
0

Har tyvärr ingen lösning att föreslå. …och lite roligt låter det ändå, ler lite för mig själv här hemma när jag ser henne framför mig, fipplandes med mobilen och flugan. Glad Hoppas det ordnar sig på ett smidigt sätt.

Nilla
0

Okej, jag har fixat det via nätet. Lyckats ställa om mobilen till grundinställningarna. Kajsa får behålla sin älskade pälsmus…Skrattande

berthagenn
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

pumatass
0

Du är tyvärr inte ensam om att råka ut för katt-astrofer.

Härromdagen hade jag båda mina liggande uppe på skrivbordet, på den omtyckta platsen mellan tangentbordet och monitorerna.

Jag har svårt att förstå siamesers fascination med sina och andras svansar men det har en tensens att sätta igång brottningsmatcher.

Det här lyckades starta dominospelet, katterna välte ner en av datorhögtalarna på golvet som i sin tur skrämde båda två. Under sin flykt på varsitt håll så lyckades en av dom välta kaffekoppen som innehöll lite avsvalnat kaffe som inte hade druckits upp. Kaffet i sin tur rann längs väggen och lyckades hitta sin väg in i nätaggregatet på datorn som stod under skrivbordet med sidan öppen eftersom det var så varmt.

Så efter proppbyte och lite snabbkoll med ett gammalt aggregat så lyckades jag konstatera att det bara var just psu delen som hade rykt (bokstavligt).

Det var den enskilt dyraste koppen kaffe jag har druckit… hade jag vetat om det hade jag nog druckit den med lite mer andakt.

berthagenn
0

Pumatass! Jisses!!!! Vilken story! Men du verkar ju hur cool som helst till trots. ;-)

Nilla
0

#8 Jeeesus! Skrattande

Lejonhjarta
0

Dessa underbara varelser, vad dom kan hitta på…Flört

Mina brukar ut å surfa på nätet så fort ja vänder ryggen till. Snacka om att man blir facerapad på facebook om man lämnar sidan uppe å går ifrån. Tungan uteSkrikandes

berthagenn
0

fniss #11 det var rätt så skojjigt :-D

alltidsiames
0

fnissgurrgel nää jag skrattar inte hrmpfff hihihiTungan ute

MissMaven
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Siameshona
0

Du får köpa Kajsa en egen telefon vettja

Juliette-
0

vincent smällde min telefon i golvet här om dagen så den dog helt.. så alla nr bilder kontater och allt försvann och matte fick skaffa ny.. Inte alls roligt med kräkmedlerna (katter) ibland.. tur dom är söta ;)