Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2266 ggr
hannele44
2011-06-20 21:05
0

PRA TID

Hur lång tid har det tagit för er som skickat till USA innan ni fått svar på era PRA tester ? Alltså från provet skickas till svaret ? Jag skickade förra tisdagen,betalade onsdagen….väntar ff på en bekräftelse på att det kommit fram ..

SE*Wishetens
2011-06-20 21:09
0

För mig tog det ca 1 vecka innan jag fick bekräftelse att det kommit fram, sen ytterligare ngn vecka innan jag fick resultatet.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

nelliots
2011-06-21 00:16
0

Jag fick bekräftelse efter en vecka och svaret på mail 3 dgr senare.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Dagny
2011-06-21 01:46
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om jag läser ditt inlägg rätt, så har du postat testerna först och betalt därefter. Är det så? Då undrar jag om du inte måste vänta tills att UC Davis VGL ser att pengarna kommit in på deras konto, tills du får någon form av bekräftelse på att testmaterialet kommit dem tillhanda.

Det allra vanligaste är ju att man betalar med kreditkort över nätet när man beställer test/testblanketter. Inom några minuter får man därefter (via mejl):

1/ Bekräftelse på vad man beställt

2/ Ett dokument som visar att testen är förskottsbetald. Dokumentet ska bifogas testmaterialet.

3/ En blankett med tecknad plats att fästa bomullstopsen på

2 + 3 tar cirka fyra vardagar att brevledes (som Prioritaire) nå UC Davis VGL. Den första testen jag skickade postades en tidig torsdag eftermiddag. På tisdagen i veckan därpå fick jag mejlbesked att testmaterialet kommit fram (de skickar mejl mot kontorstidens slut, vilket blir efter 23 svensk tid eftersom Kalifornien ligger 9 timmar efter oss). På beskedet står att de beräknar 5-10 arbetsdagar för analysen. Men för denna katt fick jag faktiskt svaret redan sent på fredagkvällen, alltså bara tre dygn senare.

tuska
2011-06-21 04:52
0

Det tog tio dagar innan bekreftelsen kom sen ytteligare tre dsgsr innan svaret  damp ner.

namsooks
2011-06-21 07:04
0

För mig tog det bara fyra dagar innan jag fick bekräftat att det kommit fram och tre dagar till innan svaret kom på mailen.

hannele44
2011-06-21 09:15
0

Ja Dagny- det vart fel med VISA kortet så jag betalade in på deras konto dagen efter. Så nu hoppas jag bara att allt fungerar…

Attacks
2011-06-21 13:27
0

Jeg valgte å sende til Australia første gangen,og da tok det ca 2 uker å få svar på at det er mottat, og ytterlige 1-2 uker på å få svar på testene.

Nå har jeg sendt inn 3 tester til til samme sted,trives med dem Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Myzakatt
2011-06-21 15:45
0

Om jag fattat det rätt gör dom ofta testerna på torsdagar. Mitt tog nog oxå 10 dagar cirka

Lejdet
2011-06-21 16:01
0

Jag betalade med VISA direkt och sände in dem för en vecka sedan, har ej fått svar än på om de kommit fram.

nelliots
2011-06-21 16:09
0

Jag kan tänka mig att det beror lite på beläggning, har de inte så mkt just den veckan så går det fortare.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

GunillaSverkersson
2011-06-21 17:25
0

Till USA tog det tre veckor för oss (betalade med visa)

till Australien 6 veckor

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[nollottan]
2011-06-21 17:34
0

När jag gjore DNA färgest till UC Davis tog det sammanlagt 7 arbetsdagar innan jag fick svaret från den dagen jag skickade iväg det, det tycker jag var väldigt snabbt jobbat. Nu har jag också precis skickat in PRA test på brevlådan i fredags, så jag väntar också med spänning   :-)

hannele44
2011-06-21 17:48
0

#12 Det var snabbt ! Jag väntar till Torsdag sen borde dom ha både pengar och prov annars är nått fel. Om det blir krångel måste jag skicka nån annanstans…Ofelia ska paras men det blir inget förräns svaret har kommit ….puh !

[nollottan]
2011-06-21 18:22
0

13# inte lätt det där med att tajma in parning…. Glömde säga att jag båda ggr jag skickat har betalat ca 4 dagar innan jag lagt det på lådan. Det kanske gör att det går lite fortare…..

hannele44
2011-06-21 19:09
0

Ja då går det nog förmodligen fortare Obestämd Klurigt med parningen…vill ju inte ha flytt färdiga kattungar PRECIS efter jul…men vill inte vänta heller…klura klura Glad

Lejdet
2011-06-22 08:54
0

Jag fick mail sent igår kväll att proverna hade kommit fram så nu väntar jag med spänning..

SacredSouls
2011-06-22 11:47
0

Jeg venter spent her også. Fikk mail på fredag om at prøvene var kommet frem (til usa) Glad Men har ikke fått svar enda.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

oscarsine
2011-06-22 12:03
0

Jeg sendte tester på to katter til Australia i februar, og da gikk det en uke fra jeg sendte til de hadde mottatt svapene mine. Etter enda en uke fikk jeg svar på mail, og disse kom senere også i posten:-))

hannele44
2011-06-22 16:09
0

Tjoho !!! Skrattande

Fick mail idag-allt mottaget, 5-10 dgr så får jag svar ! Håller alla tummar och tassar att det blir ett glatt besked !